• Tiinuli

Ivf plussare

Hej!

Jag har vad jag tror plussat på ruvardag 7 och har försökt leta efter där kan finna flera ivf:are som nyligen plussat för att söka stöd och ventilera tankar, tror det är lättare att relatera med dem som gått igenom liknande resa att dela tankar med?

Någon som känner till tex. Fb grupp eller liknande? Vet att i höstas fanns det trådar med många som plussat men nu verkar det helt dött...

• Svar på tråden Ivf plussare
  • Azerp

Hej! Hoppar oxå in här:) Hade TD i lördags men plussade i onsdags. Kontaktade nyss kliniken och meddelade resultat.

Blev lite förvirrad då hon sa att jag ska börja med lutinus IGEN, även fast jag fått instruktioner att sluta på testdagen. Någon mer som fått såna instruktioner? Jaja jag gör ju såklart som dom säger men det kändes ju jättejobbigt då de inte är favvotabletterna direkt. Har ni kontaktat barnmorska för inskrivning?

• Tiinuli
    Chicago skrev 2018-02-19 09:57:32 följande:

Hej! Jag hoppar gärna med här. Vi plussade förra söndagen och det var ju såklart det största som hänt oss! Jag hade redan innan plusset haft ömma bröst och nästan vågat hoppats lite (vårt tredje FET). Men jag har sedan inte kunnat njuta, det känns som att jag 95% av tiden oroar mig för missfall. Jag känner efter hur min kropp är hela tiden för att hitta tecken på att jag är gravid/på väg att få missfall. I fredags fick jag ett "hugg" som varade i 3-4 sekunder, inte det "vanliga molandet" som jag annars har då och då. Imorse hade pyttepyttelite blod på pappret. Mina bröst är inte lika ömma än. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, är på dåligt humör. Så det är väl därför jag skriver här, för att hitta er som förstår hur vi mår, som kanske kan peppa mig lite. Vi har vul 6/3, känns som en evighet.

Grattis till plusset :)

Ja det är svårt att slappna av då man har kämpat så hårt för att få plus på stickan så det är klart man oroar sig :(

Det är ju jobbigt att inte veta hur det går såhär tidigt och så kan man inte påverka det så mycket heller än att leva hälsosamt.

Jag har knappt eller nej, jag har inga känningar vilket gör mig extremt nervös om allting verkligen ligger rätt till... hade ma förra våren så det är känsligt.

Jag har tyvärr inga magiska knep att ge dig då jag själv är lika nojjig :(

Jag plussade dag 7 med 5 dagars och detta är ivf nr.2 , denna gång dock fick vi 3 st till frysen vilket känns lite bättre om denna skulle inte lyckas.

Jag har tänkt ta ett till test med veckor så kanske kan se om hormonerna ökar iaf. Tog sist den 14.2 och stod det 2-3 veckor så borde väll stå 3+ sen, så tänker jag så kanske kan lugna nerverna lite :)
  • Tiinuli
    Azerp skrev 2018-02-19 10:59:50 följande:

Hej! Hoppar oxå in här:) Hade TD i lördags men plussade i onsdags. Kontaktade nyss kliniken och meddelade resultat.

Blev lite förvirrad då hon sa att jag ska börja med lutinus IGEN, även fast jag fått instruktioner att sluta på testdagen. Någon mer som fått såna instruktioner? Jaja jag gör ju såklart som dom säger men det kändes ju jättejobbigt då de inte är favvotabletterna direkt. Har ni kontaktat barnmorska för inskrivning?

Jag har glömt fråga hur skulle göra med dem men som har läst så är det bra att ha dem som stöd för progestron produktionen i början. Jag har vul 26.2 och efter det får skriva in mig om allt ser bra ut. Skit nervös.
  • Chicago
    Tiinuli skrev 2018-02-19 13:17:21 följande:

Ja det är svårt att slappna av då man har kämpat så hårt för att få plus på stickan så det är klart man oroar sig :(

Det är ju jobbigt att inte veta hur det går såhär tidigt och så kan man inte påverka det så mycket heller än att leva hälsosamt.

Jag har knappt eller nej, jag har inga känningar vilket gör mig extremt nervös om allting verkligen ligger rätt till... hade ma förra våren så det är känsligt.

Jag har tyvärr inga magiska knep att ge dig då jag själv är lika nojjig :(

Jag plussade dag 7 med 5 dagars och detta är ivf nr.2 , denna gång dock fick vi 3 st till frysen vilket känns lite bättre om denna skulle inte lyckas.

Jag har tänkt ta ett till test med veckor så kanske kan se om hormonerna ökar iaf. Tog sist den 14.2 och stod det 2-3 veckor så borde väll stå 3+ sen, så tänker jag så kanske kan lugna nerverna lite :)
    Tack!
    Vad tråkigt att få missfall, i vilken vecka var du i då? Kan inte föreställa mig hur hemskt det är...
    Jag fick också en 5 dagars, den 30/1. Har 3 stycken kvar i frysen, och som du säger, man får vara glad för det. Men det är alltid en sådan väntan, först för att få ägglossning, sedan ruvningen och sedan börja om eller få ett plus.
    Jag gjorde som du ska göra, förra söndagen visade stickan 2-3 veckor, i söndags (igår) visade den 3+ veckor, så det har ju ökat. Kommer förmodligen göra gravtest varje vecka tills vul.
    Ja, det där med känningar, det finns ju dom som inte känner något, men det har du ju redan läst om, men jag förstår, man vill ha ALLA känningar som finns. Ge mig lite illamående, det gör inget liksom!
  • Chicago

Jag blev inte tillsagd att fortsätta med dom, men jag hade gärna gjort det! Står på papprena som vi får med oss hem tillsammans med gravtestet, att man ska sluta samma dag (eller om det är dagen innan). Dom är besvärliga/kladdiga, men jag hade gärna velat ge min kropp lite extra progesteron.

• macksan
    Chicago skrev 2018-02-19 09:57:32 följande:

Hej! Jag hoppar gärna med här. Vi plussade förra söndagen och det var ju såklart det största som hänt oss! Jag hade redan innan plusset haft ömma bröst och nästan vågat hoppats lite (vårt tredje FET). Men jag har sedan inte kunnat njuta, det känns som att jag 95% av tiden oroar mig för missfall. Jag känner efter hur min kropp är hela tiden för att hitta tecken på att jag är gravid/på väg att få missfall. I fredags fick jag ett "hugg" som varade i 3-4 sekunder, inte det "vanliga molandet" som jag annars har då och då. Imorse hade pyttepyttelite blod på pappret. Mina bröst är inte lika ömma än. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, är på dåligt humör. Så det är väl därför jag skriver här, för att hitta er som förstår hur vi mår, som kanske kan peppa mig lite. Vi har vul 6/3, känns som en evighet.

Grattis till plusset :D jag har vul 8/3 och blir direkt lite avis när någon har före mig haha. Förstår vad du menar med att det känns som en evighet.
  • macksan

Grattis :D
    Jag skulle sluta med lutinus på testdagen men har fortsatt ändå, tänkte ta slut på tabletterna, har 3st kvar. Jag har inte kontaktat barnmorska utan tänkte vänta till efter vul. När jag blev gravid första gången bokade jag tid direkt när jag plussade och sen blev jag tyvärr tvungen att ringa och avboka pga missfall, och det var så fruktansvärt jobbigt att ta det samtalet så nu väntar jag till efter vul.
  • Tiinuli
    Chicago skrev 2018-02-19 14:58:08 följande:

Tack!

Vad tråkigt att få missfall, i vilken vecka var du i då? Kan inte föreställa mig hur hemskt det är...

Jag fick också en 5 dagars, den 30/1. Har 3 stycken kvar i frysen, och som du säger, man får vara glad för det. Men det är alltid en sådan väntan, först för att få ägglossning, sedan ruvningen och sedan börja om eller få ett plus.

Jag gjorde som du ska göra, förra söndagen visade stickan 2-3 veckor, i söndags (igår) visade den 3+ veckor, så det har ju ökat. Kommer förmodligen göra gravtest varje vecka tills vul.

Ja, det där med känningar, det finns ju dom som inte känner något, men det har du ju redan läst om, men jag förstår, man vill ha ALLA känningar som finns. Ge mig lite illamående, det gör inget liksom!

Tack , jag va i vecka 11 så det kändes hemskt, nästan över det där magiska 12 veckors linjen...

Men annars har vi lite lika resultat då :)

Amen för väntan men ändå tusen gånger lättare och snabbare än hela ivf processen ju. Jag hörde med kliniken tom. Innan jag plussade hur det skulle bli om det inte tog sig nu och hade fått börja direkt med ägglossningstest efter blödning så myyycket snabbare än att vänta 2 cyklar o sen börja med sprutor så försöker tänka positivt :)

Våran första ivf lyckades ju inte och andra omgång fick avbryta så det varit låååånga väntan till där jag är nu.
  • vinterbebis12
    Tiinuli skrev 2018-02-19 07:38:55 följande:
    Jag fick ett svagt positivt på ett RFSU igår men idag var testet svagare, nästan blankt. Tog då ett clearblue som visade ett väldigt svagt plus. Vet inte vad jag ska tro. Undrar om det är missfall på g...någon med liknande erfarenhet?
  • vinterbebis12
    macksan skrev 2018-02-18 23:16:07 följande:
    Grattis till graviditeten :D när har du testdag? Jag testade + på rd 5 med blasto.
    Många insättningar, har du haft många i frysen eller gjort full ivf flera gånger?
    Hej, jag har testdag 27/2 så långt kvar.

Det här var femte färskförsöket. De tre första gjorde jag innan första barnet som blev till på femte insättningen. Syskonet blev till på första syskonförsöket, ett FET. Sedan har vi gjort fem FET (inklusive detta) och två färskförsök för att få nummer 3. Hoppas testerna är starkare imorgon.

Hur ser er resa ut? Har ni gjort många försök och var går ni?
Svar på tråden Ivf plussare