• fjanten

Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?

Jag antar att jag blir något triggad av såna trådar då ett ex till mig stalkade/trakasserade mig länge efter att jag gjort slut.

Men jag brukar försöka hålla mig hyfsat saklig ändå, fast jag ofta kan tycka synd om trådstartarens ex som måste stå ut med oönskade kontaktförsök.

• fjanten
    Anonym (TS) skrev 2018-02-10 22:18:39 följande:

Det är också det här som gör mig intresserad av det fenomenet. För jag har läst många trådar på Familjeliv som handlat om otrohet där TS beskriver hur han varit otrogen. Då finns det många som svarar som själva varit utsatta för ett otroget ex/partner. Dessa brukar ändå kunna hålla sig hyfsat lugna trots att de haft personliga erfarenheter av just otrohet.

Hur kommer det sig att de som varit utsatta för det jag hänvisar till i min TS har svårare att hålla sig lugna än folk som varit offer för otrohet och psykisk misshandel?

För att otrohet är hemskt att bli utsatt för, men inget brottsligt. Det triggar inte lika mycket, även om det är vidrigt att bedra någon och känns vidrigt att bli bedragen.

Och nej, alla håller sig inte sansade i såna trådar.
  • fjanten
    Anonym (TS) skrev 2018-02-10 22:46:10 följande:

Jo men kom ihåg att det är en rätt grov anklagelse att säga att någon trakasserar en annan människa. Man bör därför vara försiktig med att anklaga folk utan att ha all information. Annars är man respektlös själv kan jag tycka.

Fast om trådskaparen skrivit att den har hört av sig till exet upprepade gånger efter exet har bett denne att lägga av - då är det trakasserier.
Svar på tråden Varför blir folk så arga när man hör av sig till ex man inte kommit över?