• legomum

Feber i två veckor

frepe7703 skrev 2018-02-11 00:41:56 följande:

Hej på er!

Min dotter på 10 år blev sjuk för snart två veckor sedan med hög feber och väldigt ont i halsen. Därefter försvann halsont men febern har inte försvunnit. På dagarna håller vi nere febern med Ipren och alvedon men på nätterna är hon uppe på nästan 40 grader. Vi har varit inne på vc två ggr och de är rätt säkra på att det är ett virus och att det bara är att vänta ut. Otroligt segt virus! De säger inte ordet influensa men det låter ju verkligen som det. Antagligen har hon åkt på bihåleinflammation eftersom hon klagar en hel del över ont vid kinderna och över näsan.

Är det fler som har barn i den åldern som haft feber så länge?

Jag skulle faktiskt ringa 1177 och rådfråga. Att ha feber är ju inte farligt men den är ju så hög och pågått så länge.
    Hur är allmäntillståndet utan ipren? Ge henne febernedsättande på nätterna istället/också. Sömnen blir bättre och kroppen behöver vilan för att bli bättre.
  • legomum

Jag hoppas verkligen att de tog en swab och gjorde en snabbtest i svaljet åtminstone den ena gången. Om inte annat så kräv det.

Kan ju faktiskt vara så att dotter behöver medicin för att bli bra

• legomum
    frepe77 skrev 2018-02-11 12:25:31 följande:

Vi har varit två ggr på vc och ska in igen imorrn så vi håller ut en dag till. Allmäntillståndet är bra och så länge hon går på Ipren är hon i princip som vanligt. Läkaren kollade i halsen och hon var lite rosa men inte så farligt.

Att bara titta räcker inte. Finns inte en läkare som kan se vilka baciller som härjar i halsen. Det behövs ett prov för att säkerställa helt.
Svar på tråden Feber i två veckor