Bedragen
Hej!
Hmm,, dessa otrohets historier ser ungefär lika ut och med samma syfte!
En stark person, en person som mått bra och mår bra under sin uppväxt samt livsgång, gör sällan på detta sätt!
Man är kapabel till att analysera och problemlösa sina problem i relationen genom kommunikation med sin partner! Ibland krävs tid och distans i en relation det kan även behövas en separation för att komma till insikt!
Återigen svaga, trasiga personer har svårt att komma till insikt iallafall inte inom en kortare period. Detta sker ibästa fall när dom varit destruktiva mot sig själva och rasat ordentligt!
Men det finns en fortsättning eller en baksida på denna process oavsett var man än befinner sig i den!
Finns lite studier gjorda i bla England på par som får legitimt vara otrogna, och många hittar tillbaka till varandra och lever lyckliga många år, i Frankrike är det mera ok och det är en annan mentalitet!
Jag menar inte att det kanske är ok men det ger en viss förståelse!
Hur många otrohetsaffärer håller? Däremot bygger ett långvarig förhållande på vänskap som växer sig stark till kärlek! Dessa relationer har en grund att stå på men är personligheterna för olika beroende på uppväxt KAN det ändå vara kört speciellt om problemen gått för långt innan man tar hjälp!! Och då pratar vi hjälp på riktigt ingen familje rådgivning utan riktig terapi skräddarsydd för var och ens enskilda problem!
Finns lite böcker som är intressanta
Ja elände mindre bra beslut tas när man krisar med sig själv! Ett stort problem är att parterna blir känslostyrda mer eller mindre, den som är klokast/sundast går mest levande ut ur dessa situationer! Försök tänk på er själva och gratulera eran partner till dennes beslut även om det är vansinne många gånger! Sätt barn i första rum!!
Försök tänk bort straff,hot och idiot tänk,,, försök och se den svaga, trasiga person det är! Själv destruktivitet som kanske inte syns från början när ny partner och lycka falsk målas upp! Sexet är fantastisk med en ny person och verklighet är långt bort,,men som ni klar tänkta vet kommer baksidan!
Inte alltid man styrs av en ny relation utan kan ibland vara en ny relation med sitt inre, makt över sig själv!
Oftast en kombo där givetvis man söker ny partner för att uppfylla sina behov, bekräftelse, bli hörd o sedd!
Men även för man helt enkelt inte klarar sig själv tex praktiskt!
De kommer få tillbaks detta i någon form,, bortkastade år av ens liv!
Gjorde hon något mot mig som hon uppfattade att jag tagit illa vid mig så var det ofta närmanden via text och väldigt kryptiskt. Jag fick ofta fråga och förstå själv. Mer eller mindre dra det ur henne.
Otrohetsaffärer håller sällan kanske men när de är påkomna, har kanske varandra att bolla det med, fortsätta smyga på jobb etc. Gör det inte dom starkare tillsammans?
De två vänner jag berättat det för tycker ju att jag ska göra det surt för båda två. Både på arbetsplats, inför familj och vänner. Jag fungerar dock inte så! Tänker att det syns (vilket hennes vänner ju skickade och berättade att de inte trodde på henne) ändå till slut och att det på något sätt kommer fram. Hoppas det sker bara så funderingarna kommer på vad de utsatt en annan människa för.
Det är tidigt än kanske från att det tog slut så det är väl dumt att sitta här och tro någon förklaring eller ursäkt ska komma. Den uteblir nog.