Hur mår ni efter ni slutat med antideppressiva?
Jag har slutat med mina antidepressiva, sertralin efter att ha använt dem i 1,5år. (100mg) Utsättningssymtomerna var inte roliga men jag känner det börja vända.
Är nyfiken på hur ni känner efter att ni har slutat med era tabletter? Börja ni känna igen er? Något specifikt ni kan sätta fingret på som ni märker har ändrats?
jag var givetvis inte mig själv under utsättningsfasern. Men jag har börjat märka en skillnad jag inte ha sett på länge, nämligen att jag kan komma på mig själv att jag kan skratta åt ngt tv program samtidigt som jag kan blir tårögd när jag ser något sorgligt. Jag var alltid sådan innan jag började med antidepressiva pga en utmattning, att jag hade lätt till skratt o det kan jag märka smyger sig på igen nu.
Känns som om jag verkligen behövde mina antidepressiva där o då, men att jag liksom varit i ett "vaccum" o inte reflekterat över saker som roliga/sorgliga. Någon som känner igen sig?
Är dock bara rädd att jag inte skall märka om jag ånga på för fort igen, då jag som sagt varit utmattad, om saker blir roligare så kanske jag inte ha "antidepp" som skydd för det längre. Men hoppas kunna ersätta mina antidepp mot mer motion o på så sätt skydda hjärnan.
Är nyfiken o se hur ni andra som slutat med er medicin kände er efter ett tag??