Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Ni tjejer på BC!

Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-02 09:51:06 följande:

Alltså jag vet inte. Kanske är det omoget att ljuga. Men det är väl en balansgång. En kille tex är så dryg och verkligen inte min typ, bufflig och oattraktiv på alla sätt. Skulle ju kunna säga att han är det, men känns onödigt liksom. Sa att jag träffat en annan faktiskt, men han ger sig ändå inte och frågar hur det går och om vi har bra sex!? Så orkar inte ens bry mig om att svara.

En annan skrev att han blev ledsen och jättebesviken, så har inte hjärta att säga att han inte lockar mig alls... Då skulle han ju bli sårad typ. Känns som att bara man skriver med nån så förväntas en massa. Jag kanske inte vill ses bara för att vi snackat på kik typ en dag och har väl all rätt att dra mig ur om det inte känns 100. Men många verkar ha svårt att ta det.

Tyvärr så är det, många som blir väldigt kränkta av ett nej. Men i slutändan måste man ändå kunna ta ett nej. Klarar man inte ett nej, så bör man nog inte regga sig på sidor som bc eller andra dejtingsidor.

Men oavsett så tycker jag att det är bättre om man är rak och ärlig på en gång, ingen mening varken för dig eller killen med förhoppning att ni drar ut på det som ändå komma skall.
  • Anonym (G)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-02-12 11:33:33 följande:

Exakt så! Blir jättestressad när jag loggar in. Hade varit skönt att få söka runt lite själv och skriva med någon som verkligen intresserar. Men precis som du säger, just när man loggar in spammas man ju. 

Jag har inte heller bild och kan bara tänka mig hur många mer mail man skulle få om man hade det. Jag svarar inte på de som inte låter intressanta, att du orkade! Det blir bara en ond cirkel. Om man artigt svarar tex att man inte söker någon som är gift, då svarar de och försöker övertala en ändå. Då är det lika bra att inte svara. 

Om jag hade vetat detta innan så hade jag varit mycket mer selektiv direkt, nu har jag ett antal på kik som jag bara vill avsluta kontakten med, men vet inte vad jag ska säga haha. 

Tyvärr så blir det väl lätt så på bc, då det är ungefär 90% killar på bc jämfört med knappt 10% som är tjejer. Många killar verkar även vara väldigt desperata och träffar vem som helst bara för att få lite sex!

Varför det inte finns fler tjejer på bc eller liknade sajter på nätet har väl att göra med de gamla könsstrukturerna kan jag tänka? Samt att ni tjejer skräms iväg av just det problemet som du upplever på bc?

Men ett tips till dig är att istället för att ha en knapphändig profil som jag förstått att du hade idag, istället berättar mer ingående vad du söker hos en eventuell partner samt lägger upp några fina bilder på dig, som visar vem du är (inte naket eller närbild på könsorgan som många gör). Du kan sedan även genom plusmedlemskap medvetet blocka Mail från de män med de kriterierna som inte intresserar dig, exempelvis ålder, civilstatus, längd osv..

På så sett smalnar du av flödet av mail ganska mycket :)

Skulle du ändå bli bombaderad av oönskade mail så kan du göra som någon annan här inne även skrev. Stäng av inkommande mail en stund och bara beta av dem du hittills fått och svara de intressanta i lugn och ro.

Lycka till!
  • Anonym (G)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 13:05:04 följande:

Känns som att det inte är riktigt 'okej' att söka sex som tjej. Därav skräms säkert många av en sajt som BC. Det är lite fult. Jag kan ju säga att det är inget man diskuterar med vänner ens knappt.

Jag har en ganska välarbetad profil just nu, är tydlig med vad jag söker. Har även bild, en smakfull sådan men som ändå ger en hint om min kropp. Men vill vara diskret och anonym så det får räcka. Sen vill jag inte ha tusen till mail där killar bara skriver pga av min kropp.

Hur blockar jag från civilstatus osv? Det enda jag ser är att man kan blocka åldrar och kön. Och hur stänger man av inkommande mail? Tack för tipsen!

Ja så är det helt säkert, förstår inte varför egentligen, personligen så är jag mer för tjejer som vågar ta för sig och är mer öppen sexuellt. Men det ligger väl, väl rotat att tjejer ska hålla på sig!

Det låter bra, tappar du helt säkert en del onödiga mail från ointressanta :)

Nä det är det som är balansgången, visar du för mycket naket så kommer mailen från desperata män öka ytterligare.

Har inget pluskonto just nu så vet inte om just civilststutus gåt att välja men är för mig det? Men du smalnar av din mailström en hel del genom att lägga in ålders och könfilter iallfall.

Stänga av inkommande Mail, gör du genom att stänga av typ killar från att skriva, då stryper du mer eller mindre alla mail ;) Så lite så, hoppas det blir enklare för dig och att du hittar det du söker :)
  • Anonym (G)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 20:53:00 följande:

Jag är så mesig! Nu är det en som jag har träffat för ett tag sen, som har hört av sig igen. Vi har haft lite kontakt sen dess men bara lite artighetsfraser typ. 

Tycker jag har visat tydligt att jag varit "svalare" efter att vi sågs (hemskt jag vet). 

Han vill ses, ska jag bara säga, "tyvärr jag kände inte att det klickade"? Eller hur lägger jag fram det?

Han var jättetrevlig och vi hade det trevligt men jag kände det mer som en vänskaplig relation. Vettig kille, därför känns det hemskt att säga att jag inte vill. Fanns ingen attraktion tyvärr :/

Var ärlig det är alltid det bästa, tror nog även att han misstänkt att du inte tyckte det kändes helt 100 om du varit lite avvaktande efteråt. Säg det på ett fint sätt bara. Precis som du skrev det här. Alla kan inte klicka med alla, så enkelt är det :)
  • Anonym (G)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 21:30:24 följande:
    Jag måste svara. Kan inte ghosta en så rak fråga, vill ju vara schysst. Men vet inte hur jag ska formulera mig :P 
    Som alla män gör? Är väl i isåfall ni tjejer som gör det och det är så sjukt dåligt efter man haft en konversation med någon. Nä var rak och ärlig, köper inte motparten det, då kan man gå vidare men iallafall var rak från början, det är det viktigaste.
Svar på tråden Ni tjejer på BC!