Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-02-12 11:33:33 följande:
Exakt så! Blir jättestressad när jag loggar in. Hade varit skönt att få söka runt lite själv och skriva med någon som verkligen intresserar. Men precis som du säger, just när man loggar in spammas man ju.
Jag har inte heller bild och kan bara tänka mig hur många mer mail man skulle få om man hade det. Jag svarar inte på de som inte låter intressanta, att du orkade! Det blir bara en ond cirkel. Om man artigt svarar tex att man inte söker någon som är gift, då svarar de och försöker övertala en ändå. Då är det lika bra att inte svara.
Om jag hade vetat detta innan så hade jag varit mycket mer selektiv direkt, nu har jag ett antal på kik som jag bara vill avsluta kontakten med, men vet inte vad jag ska säga haha.
Tyvärr så blir det väl lätt så på bc, då det är ungefär 90% killar på bc jämfört med knappt 10% som är tjejer. Många killar verkar även vara väldigt desperata och träffar vem som helst bara för att få lite sex!
Varför det inte finns fler tjejer på bc eller liknade sajter på nätet har väl att göra med de gamla könsstrukturerna kan jag tänka? Samt att ni tjejer skräms iväg av just det problemet som du upplever på bc?
Men ett tips till dig är att istället för att ha en knapphändig profil som jag förstått att du hade idag, istället berättar mer ingående vad du söker hos en eventuell partner samt lägger upp några fina bilder på dig, som visar vem du är (inte naket eller närbild på könsorgan som många gör). Du kan sedan även genom plusmedlemskap medvetet blocka Mail från de män med de kriterierna som inte intresserar dig, exempelvis ålder, civilstatus, längd osv..
På så sett smalnar du av flödet av mail ganska mycket :)
Skulle du ändå bli bombaderad av oönskade mail så kan du göra som någon annan här inne även skrev. Stäng av inkommande mail en stund och bara beta av dem du hittills fått och svara de intressanta i lugn och ro.
Lycka till!