prospicientia skrev 2018-05-23 20:53:00 följande:
Det låter logiskt och jag kritiserar dig inte. Men det är ju mängder av män som söker sex på vanliga dejtingsidor. Kvinnor får jämt och ständigt förslag. Jag har själv haft en tjejkompis som regelbundet söker sex på en dejtingsida och hon har ingen presentation i sin profil. Hon får ju inte skriva alltför explicit om det i sin profil. På en sexsida blir ju en tjej överöst med meddelanden; jag kan tänka mig att det är något bättre med det på en dejtingsida.
På motsvarande sätt finns det ju de som söker förhållanden på bodycontact. Det kan väl finnas flera anledningar till det. Själv tillfaller jag inte någon kategori där riktigt, känner jag. Men min erfarenhet är att det är hårdare klimat på vanliga dejtingsidor än på sexsidor. Jag får mycket färre svar och nästan ingen tar första initiativet, men det jag får färre arga eller vresiga meddelanden. Folk är lite mer vidsynta på sexsidor.
Det kan ju bero på att tjejer är trötta på mail från killar som inte söker samma. Om man har en utförlig pres på en dejtsajt vill man att likasinnade svarar om man vill inte slösa energi på nån som bara vill snacka lite för skoj skull.
Har sökt sex på dejtsajt och fick hela tiden förklara vad jag sökte vilket jag tröttnade på tillslut. De man fick kontakt med var inte intressanta. Har så mycket bättre överblick på bc och känner igen direkt om det finns potential och om det är min typ. Där kan jag ju välja och vraka. Jag läser inte ens de som bara skriver "Hej", "Vad gör du" eller "kik?"
Kan tänka mig seriöst och håller inga dörrar stängda, även om jag söker på bc. Att det sexuella klickar är en förutsättning för att det ska funka.