Inlägg från: Anonym (tjejpåbc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjejpåbc)

Vi på BC. Inget oseriöst

Anonym (Meningslöst?) skrev 2018-05-22 20:53:13 följande:
    Har också fått samma intryck av BC. En singelkvinna på 100 som söker singelman.
    Och då undrar jag varför hon är där när det är en straffspark att finna knull på vilken vanlig dejtingsida som helst.
    Varför inte vara där när det är precis rätt forum för vad man söker? Det är redan underförstått eller rättare sagt uttalat att man söker sex där i första hand. 

En dejtsajt syftar ju främst till att hitta en seriös relation. 

På en dejtsajt passar det sig liksom inte att skiva in sin presentation att man söker en en dominant man för hårt härligt sex. Det skulle bara vara konstigt. Eller kanske någon annan preferens som man har. Om man är ute efter en speciell typ av sex och att utveckla vissa sidor hos sig själv sexuellt, är väl inte chansen enorm att man råkar på en sån snubbe på en random dejtsida. 
  • Anonym (tjejpåbc)
    prospicientia skrev 2018-05-23 20:53:00 följande:

Det låter logiskt och jag kritiserar dig inte. Men det är ju mängder av män som söker sex på vanliga dejtingsidor. Kvinnor får jämt och ständigt förslag. Jag har själv haft en tjejkompis som regelbundet söker sex på en dejtingsida och hon har ingen presentation i sin profil. Hon får ju inte skriva alltför explicit om det i sin profil. På en sexsida blir ju en tjej överöst med meddelanden; jag kan tänka mig att det är något bättre med det på en dejtingsida. 

På motsvarande sätt finns det ju de som söker förhållanden på bodycontact. Det kan väl finnas flera anledningar till det. Själv tillfaller jag inte någon kategori där riktigt, känner jag. Men min erfarenhet är att det är hårdare klimat på vanliga dejtingsidor än på sexsidor. Jag får mycket färre svar och nästan ingen tar första initiativet, men det jag får färre arga eller vresiga meddelanden. Folk är lite mer vidsynta på sexsidor. 

Det kan ju bero på att tjejer är trötta på mail från killar som inte söker samma. Om man har en utförlig pres på en dejtsajt vill man att likasinnade svarar om man vill inte slösa energi på nån som bara vill snacka lite för skoj skull.

Har sökt sex på dejtsajt och fick hela tiden förklara vad jag sökte vilket jag tröttnade på tillslut. De man fick kontakt med var inte intressanta. Har så mycket bättre överblick på bc och känner igen direkt om det finns potential och om det är min typ. Där kan jag ju välja och vraka. Jag läser inte ens de som bara skriver "Hej", "Vad gör du" eller "kik?"

Kan tänka mig seriöst och håller inga dörrar stängda, även om jag söker på bc. Att det sexuella klickar är en förutsättning för att det ska funka.
  • Anonym (tjejpåbc)
    Speeddevil skrev 2018-05-24 20:56:26 följande:

Jag tycker det är svårt att klicka och liksom få till bra texter i medd. jag vet ju att jag är en schysst kille som vill att den jag träffar ska ha det bra och skönt, men ofta blir det nåt felformulerat eller jag blir het på gröten och vill ses. Det är tråkigt när man menar väl.

Man behöver verkligen inte skriva ett perfekt första meddelande, men det är bra om man skriver lite vad man själv söker, vad man gillar i presentationen man läst och något om sig själv. Behöver inte vara märkvärdigt, men utifrån det kan man ganska direkt känna om man vill prata vidare. Och man får ett seriöst intryck.

Jag upplever att det är ganska jobbigt när alla vill ses direkt. Som nu har jag träffat närmare 10 st och orkar faktiskt inte mer. Nästa jag träffar ska det kännas riktigt bra med, vill inte lägga tid på grisen i säcken..
  • Anonym (tjejpåbc)
    Speeddevil skrev 2018-05-26 07:31:25 följande:

Jag försöker verkligen va ärlig och skriva att jag blir sådan ibland, att man ska hojta till och säga ifrån!

Tyvärr så får man bara en chans.

Jag tycker väl att en träff liksom ställer allt på sin spets och man vet om man har kemi och gillar varann.

Är det så? Om man kan respektera att man vill vänta att ses är det fine. Men tjat går bort. Sen håller jag helt med dig, innan träff vet man inte helt. Men vill connecta lite först via text.
  • Anonym (tjejpåbc)
    prospicientia skrev 2018-05-26 11:33:05 följande:

Fast det är inte med alla som man kommunicerar bra i text. Flera utav de vänner jag träffat öga mot öga kan jag inte sms:a mer än högst sporadiskt med, eftersom den kommunikation helt enkelt inte fungerar med dem. 

Samma problem uppstår också om man först träffas och sen plötsligt går över till en massa textande. De relationerna tenderar ofta att rinna ut i sanden. Vad var det för mening med att träffas om sen bara skulle texta?

Det brukar inte slå fel för mig i alla fall. Brukar sällan bli positivt överraskad om jag inte känt att det klickar först via text. Har aldrig varit med om att det övergår i endast textande efter en träff. Antingen så är man inte intresserade av varandra eller så fortsätter man att skriva och ses.. Det kan ju vara så att den andra parten bara fortsätter skriva då för artighets skull? Annars ses man ju mer.
  • Anonym (tjejpåbc)
    agentX69 skrev 2018-05-26 20:58:19 följande:

Bc är nog sämsta sidan om man som kille vill träffa någon.

Har fått kontakt med några tjejer där men de fegarur när det är irl dax eller så vill de ha pengar till hotellrum i större städer nära där jag bor, fast vi bor max en timme ifrån varandra.

Fick knulla betydligt mer när man hängde på vanliga datingsidor.

Vilken otur :/ Det är nog mycket en slump för killar om ni hittar nån! Träffar en kille nu, jag är den första tjejen han träffar på bc. Han stack inte ut speciellt mycket när han skrev, men av en ren slump svarade jag honom. Kändes så rätt och enkelt på något sätt när vi skrev, flöt på bra direkt. Vi träffades ganska snabbt och båda tyckte det kändes bra. Vi ska träffas mer men har fått vänta lite pga praktiska skäl. Jag har liksom letat i flera månader med massa träffar, och han lyckades pricka rätt med den första han träffade! Nu får man se vad som händer, har iaf lärt mig att inte ta ut något i förskott. Saker kan förändras snabbt.
  • Anonym (tjejpåbc)

Har fått en del spännande upplevelser tack vare bc. Vad man först inte tror är bra kan visa sig vara jättebra sen... Träffade en kille spontant och vi hade en okej träff, sen gick det några månader och vi träffades igen häromveckan. Vi hade fantastiskt passionerat sex ;)

Sen har jag utveckla nån slags djupare relation med en annan där vi ses och bara njuter av varandras närhet och sällskap, men där har tyvärr inte sexet blivit så bra.

• Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Niklas) skrev 2018-06-28 18:39:14 följande:

Är du ifrån en större stad?

Ingen storstad men relativt stor. Fast bor nära en storstad så det öppnar ju upp lite möjligheter.
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Niklas) skrev 2018-06-28 20:36:23 följande:

Jag tror det är lättare att bo i eller i närheten av en större stad. Utbudet som finns på BC är nog större.

Ja så är det nog. Bor du i en mindre stad?
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Niklas) skrev 2018-06-28 21:22:35 följande:

Ja jag bor i en mindre stad. Har ca 10 mil till en mellanstor stad i södra Sverige.

Vad har du sökt och träffat från BC?Ja jag bor i en mindre stad. Ca 10 mil till en mellanstor stad i södra Sverige. Vad har du sökt och träffat från BC?

Har främst sökt nåt regelbundet, nån att träffa ofta och även umgås med och inte bara sex. Sen har det blivit så att jag även har träffat vissa för endast sex. En kille tex har jag testat lite saker med som jag velat prova, men i övrigt hat vi ingen kontakt alls.

Har egentligen inte hittat det jag söker. Vill träffa nån med samma sexuella preferenser och vill liksom inte känna nån begränsning ;) Vill kunna träffas en helg och ha gränslöst med sex..
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (Niklas) skrev 2018-06-29 13:28:28 följande:

Låter som en sund inställning. Vill du skriva privat?

Det skulle vi kunna göra :) Ålder på dig?
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 00:35:19 följande:

Mmm, jag har letat på bc sedan december 2015 utan att lyckas...

Oj det var länge. Har du träffat nån då?
  • Anonym (tjejpåbc)
    EnsamSingelpappa skrev 2018-07-12 09:47:51 följande:

Alltså

Jag har haft konto på BC för många många år sen, det gick relativt ok kan jag väl säga.

Fick en del kontakter och liknande. En del upplevelser som man minns än idag. helt klart intressant.

Men nu med ett helt nytt bagage, med en ny tändning i livet osv. Med nya fetischer osv.

Jag är under 40 år, har barn på halvtid, bosatt i Sthlm, tycker ni att det är värt att gå med i BC igen, eller är man lite för gammal?

Och sen så, förut så var jag vältränad, magrutor osv osv. Nu är det en del gråa hårstrån, förvisso är jag smal och relativt vältränad även om jag inte alls tränar på de sättet längre. Men absolut inga magrutor, kommer aldrig ske igen.

Skillnaden är att man själv kanske är lite mer kräsen vad det är för människa man ska träffa och kanske inte endast går på utseende ( jag vet att det är väl de man gör på en sådan sida) men men.

En stor skillnad är att jag helt enkelt inte gillar att "jaga" tjejer.

Vad tycker ni, är de värt med ett nytt försök på en sådan sida?

Det behöver inte alls vara bara yta man går efter. Det gör inte jag, har stött på flera likasinnade. Jaga får du nog göra lite, iaf visa ditt intresse.

Vad har du att förlora? :) Du är verkligen inte för gammal :)
  • Anonym (tjejpåbc)
    EnsamSingelpappa skrev 2018-07-12 10:06:18 följande:

Alltså

Visa intresse kan man ju såklart alltid göra :)

Förlora har man inte alls något att göra, även om det tar lite väl lång tid att visa intresse osv... :) Men såklart får man kämpa.

Ok, så under 40 år är inte för gammalt, för de känns att kvinnorna oftast söker efter dem där unga vältränade killarna? haha.

Men om du som tjej, uppskattar, vad är procentsatsen på kvinnor/män där idag så att säga?

5-10% tjejer? :)

Jag kan ju inte svara för andra men jag har inte sökt de killarna. Har snarare sett fördelar med äldre män. Vill inte träffa någon omogen och ytlig, hur många magrutor han än må ha... :)

Ja det är väl nåt sånt tror jag, har för mig jag läste 7 %.
  • Anonym (tjejpåbc)
    EnsamSingelpappa skrev 2018-07-12 11:30:46 följande:

Hehe

Vilken gissning, prickade helt rätt. Vad bra då :)

Men får jag fråga hur gammal du själv är och vart du bor?

Menar, jag med mina snart 40 år, mognad och all erfarenhet, det kanske är så mycket jätte unga tjejer där på plats :)

Du menar att du vill ha nån yngre? Förstod inte vad du menade riktigt. Jag bor inte i Stockholmsområdet iaf :p Är i 30-års åldern.
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 13:41:15 följande:

Tre stycken fikor/luncher som inte ledde till något mer, efter säkert över tusen kontaktförsök. Inte det lättaste att nå fram när antalet manliga konton är tio gånger fler än antalet kvinnliga. Dra sedan bort de rent lesbiska och fejkkonton därtill samt prostituerade. 

Tråkigt att det är så verkligen :/ Tycker bc är jättebra. Fler tjejer borde ha konton där. Man var ju lite tveksam i början men det är ju som vilken dejtsida som helst, fast med väldigt mycket mer dickpics :p
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 20:57:27 följande:

Ja, flertalet kvinnor jag pratat med där verkar bli äcklade av att bli behandlade som objekt. Så jag tycker det är jättekonstigt att inte lyckas nå fram någon gång så som jag anstränger mig för att inte göra så. Väldigt många skriver också att de inte gillar dick pics, men du menar kanske att det lyckas bättre om jag ändrar strategi eller? 

På vilket sätt blir man behandlad som ett objekt? Man pratar ju som på vilken dejtsida som helst. Kan inte se nån skillnad förutom att man kanske pratar mer om vad man gillar för typ av sex vilket jag bara tycker är en fördel. Kanske beror på hur man framställer sig också. Tycker faktiskt många män jag haft kontakt med verkat vettiga och ser mig inte bara som en kropp. Sånna killar som gör det finns överallt men de behöver man ju inte svara på.

Vet att många tjejer inte gillar dickpics. Kan gilla det om det är en smakfull bild. Skulle säga att det är bäst att inte ha bild på sin kuk som man för det skrämmer nog bort mer än vad det lockar.
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 22:36:23 följande:

Enligt de kvinnor jag pratat med så blir de äcklade av att flertalet bara tycks se dem som ett hål att sätta på och inte är intresserade av deras njutning eller respekterar dem som människor. Så mycket meddelanden som kvinnor får gör ju att jag förstår varför runt hälften av allt jag skickar aldrig ens blir öppnat. Vi killar har nog större chans att skrapa fram en högvinst på ett lotteri än att hitta sexuell relation genom BC.

Okej den erfarenheten har inte jag. Ingen jag har träffat har haft den attityden.

Jo visst får man mycket, men man ser direkt vilket som är bra eller dåligt. Jag ser allt jag får, men kan givetvis inte svara på allt.

De killar jag har snackat med säger iaf att de har träffat och hittat kontakter från bc. Så så ovanligt kan det inte vara. Vad skriver du till tjejerna då?
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 23:04:52 följande:

Jag skriver och knyter an till deras högst skiftande profiltexter, men skriver inga långa romaner. Mellan 5-10 meningar kortfattat om vad jag eftersöker och ber dem läsa min profilsida, med dagbok och annonser. Träffas är en sak men konkret bodycontact något helt annat. Varit på tre stycken BC-fika/lunch-möten som sagt, men det var helt normalt socialt umgänge utan att sex kommit på tal och sen inte setts något mera... Är det pang på rödbetan när du träffat killar eller?

Det låter ju bra. De som jag har svarat på har nog varit de som dels som skriver att de blev nyfikna på mig (och skrivit något positivt om min profil) sen att beskriver vad de själva söker och att detta stämmer överens med vad jag söker. Bra att förmedla känslan av att du verkligen är intresserad av DEN tjejen, för vi vet ju att ni försöker med typ alla tjejer. Sen kollar jag profilen om han har skrivit nåt vettigt i den. Om han skriver till mig att han söker exakt samma som jag (har skrivit ganska mycket i min profil) och sen inte har skrivit nåt i sin profil, eller att han inte vet vad han söker, då känns det ju inte så trovärdigt.

Sen om man börjar skriva och de är för på och vill ses direkt backar jag.

Det har vart lite olika. Oftast har man man träffats och bara snackat första gången.
  • Anonym (tjejpåbc)
    EnsamSingelpappa skrev 2018-07-12 21:07:02 följande:

Hallo

haha, nejdå, du missförstod nog mig om att jag vill ha yngre.

Någon runt 30 (plus/minus några år är alldeles jätte bra)

Vart bor du då?

Det är väl inte på andra sidan Sverige väl? Så mycket oflyt kan jag inte ha? haha.

Nu är vi inne på djup vatten rörande vår kontakt, vi kanske ska ta mer information lite mer privat på något sätt?

Bor väl 4 timmar ifrån dig. Lite långt :p
Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst