Inlägg från: Anonym (NN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NN)

Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!

Grattis till nya jobbet!

Jag har samma storlek som du och tycker att Laurie byxor funkar bra. Finns på nätet, många färger och modeller. Vad gäller skjortor / blusar är bravissimo.com guld. Man har ju ofta stor byst som plus size och de har olika bystmått så man kan knäppa plaggen över bysten.

Ilse Jacobsens klänningar är smickrande och bra skurna tycker jag, har ett gäng sådana i olika färger och modeller. Pennkjol med lite stretch i är också en favorit.

Det jag tror man ska undvika är tunikor och liknnande långa, sladdriga plagg. Det kan vara väldigt frestande att försöka dölja magen på det sättet men jag upplever att resultatet lätt blir större och mer oformligt än nödvändigt.

• Anonym (NN)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-02-12 07:26:00 följande:

Jag undrar om du skulle kunna tipsa om en specifik modell av lauries byxor. Det fanns så många olika. Köper du med elastisk midja? Är de höga eller låga i midjan? Oroar mig för att de ska hamna fult på magen och skapa valkar. Brukar därför köpa så hög midja som möjligt i byxor. Men egentligen behöver de väl bara vara bra i omkrets så att säga, för att förhindra osmickrande tryck om magen

Emma modellen är den jag brukar använda, elastisk midja och väldigt smickrande generellt tycker jag. Tänk på att de är stora i storlekarna dock, jag har i vanliga fall 46/48 men i dem 44 så ganska rejäl skillnad!

Vad gäller pennkjol så vågar jag mig inte heller på instoppad topp :) Dressad blus / skjorta (de där från bravissimo jag nämnde innan alternativt en enkel T-shirt och kavaj brukar jag ha.

Och formande underkläder spar jag till festligare tillfällen :)
  • Anonym (NN)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-02-12 20:04:26 följande:

Tack! Ska definitivt prova Emma-byxorna! Håller de bra, är slitstarka? Tex mellan låren och så?

Jo, det tycker jag absolut att de gör!
  • Anonym (NN)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-02-13 07:01:57 följande:

Tack! Dina tips har verkligen varit värdefulla. Kan du rekommendera någon kjol?

Så roligt att höra! Jag å min sida har blivit inspirerad ; känner stt det är läge att uppdatera garderoben lite ;)

Min favoritkjol är modellen Olally från Inwear. Finns upp till storlek 46 och den funkar bra för min 46-48 figur. Enkel och klassisk, lätt att kombinera med det mesta och allmänt smickrande.
  • Anonym (NN)
    Anonym (Kvinna27) skrev 2018-02-13 22:25:03 följande:

Ni ska ha ett stort tack allihop!

Jag har börjat beställa lite grejer nu till min nya garderob, så får vi se om det passar Jag har fått ny energi nu när jag fått upp ögonen för var det går att finna snygga dressade kläder i större storlekar. Har känts hopplöst tills nu. så TACK!

Så kul! Du ksn väl berätta hur det går och vad du fastnar för när beställningarna kommit?
Svar på tråden Bra kontorskläder som plus size? Hjälp önskas!