Anonym (Kanske) skrev 2018-02-12 11:04:51 följande:
Jag tror kanske helt enkelt att vissa inte har sex efter ett tag, eller väldigt sällan.
Om mannen inte är speciellt attraktiv för andra kvinnor, vilket män sällan är, så är det ändå säkrast för honom att stanna i relationen, då har han ju ändå en kvinna utan att behöva kriga och misslyckas i skyttegravarna som är modern dejting.
Kvinnan kanske är rätt nöjd med livet utan så mycket sex så hon gör inte slut heller.
Tillslut har 10 år gått, sen 20, sen 30 och för varje decennium blir det mindre troligt att de gör slut.
Och bredvid står människor som hyllar det där fina paret och deras härliga kärlek till varandra.
Det är svårt att veta hur man blir mest lycklig, men långa djupa relationer ska vara bra, så de är kanske lyckligast.
Haha det var precis den inställningen som jag menade i första inlägget :D
Vi har sex flera gånger i veckan (om inte barnen är i en krävande period) och jag vet att vi har sex mycket oftare än min närmsta vän fast de bara varit tillsammans i två år (viket såklart inte måste vara fel, det är ett konstigt standardmått på förhållandekvalitet). Jag kan tro att sexet kommer börja minska successivt kring 50+ pga ork och att hormonerna minskar för båda könen men det gör det ju oavsett vilken typ av partnerskap man har.
Om du är nöjd med att inte ha en livspartner så är ju det helt rätt för dig men gå inte och tyck synd om folk helt i onödan som kanske har det precis sådär jättebra som de säger eller verkar ha det.