• Anonym (Ts)

Pengarna slut och måste tanka...

Jag åker bil i jobbet och även om det var sagt att jobben skulle finnas i kommunen, får jag ofta köra till andra. Det är över två veckor kvar till lön och jag har 40 kr kvar, och måste verkligen tanka snart... Lagt upp en del annonser på tradera men det går inte bra, startat om de flera gånger. Vad gör man? Har ingen att låna av. Jag måste ju sjukanmäla mig om jag inte kan tanka för då kan jag inte jobba...

• Svar på tråden Pengarna slut och måste tanka...
  • Anonym (.......)
    Anonym (No) skrev 2018-02-12 23:09:41 följande:

INGA råd du får här verkar inte funka för dig TS?! Offerkofta much eller, det bara Finns inga ut vägar?!

Fixa dig ur skiten helt enkelt, gör det som krävs.

Ts har inte svarat på någon av råden knappt så hur kan du dra den slutsatsen? Din kommentar lär inte vara till någon hjälp.
  • Whitehorse1979
    Anonym (Ts) skrev 2018-02-12 16:33:38 följande:
    Fast det får jag ju inte och det är inte mycket att göra åt. De utnyttjar sina anställde, absolut, men det är inget jag kan ändra på. Söker som sagt andra jobb men inte ens blivit kallad till en intervju än. Planerar dock att gå en utbildning men inte bestämt mig för vilken.

Det är inte möjligt att jobba mer, ingen jobbar heltid där, plus att jag aldrig hade pallat, hatar jobbet. Jag minns inte när jag ätit ute senast, måste ha varit när jag var barn. Äter ganska normalt, vegetariskt, tror inte jag kan få ner den kostnaden faktiskt.
    Vad är det för jobb?

Privat?

Kommun?
  • Jamesdio

Tja, försök att tanka genom att övertrassera kortet. Ska inte funka på CircleK längre och inte heller på OKQ8 eftersom de reserverar 1500 kr om man ska tanka. Jag hoppas innerligt att det fortfarande funkar på ST1 och QStar, för annars är jag med rökt i en vecka.

Tanka i manuell kassa och "upptäck" när du ska betala att du inte har pengar och bli skyldig tills lönen kommer? (Har aldrig provat så jag vet inte om det funkar).

• Inisario
    Anonym (Ts) skrev 2018-02-12 12:35:15 följande:

Jag åker bil i jobbet och även om det var sagt att jobben skulle finnas i kommunen, får jag ofta köra till andra. Det är över två veckor kvar till lön och jag har 40 kr kvar, och måste verkligen tanka snart... Lagt upp en del annonser på tradera men det går inte bra, startat om de flera gånger. Vad gör man? Har ingen att låna av. Jag måste ju sjukanmäla mig om jag inte kan tanka för då kan jag inte jobba...

Har du enbart 40 kr kvar till nästa lön, pratar vi inte längre enbart om bensin. Hur ska du försörja dig den resterande månaden då?

Jag tycker att du borde kontakta soc ekonomienhet i din kommun för att få chansen till någon grundläggande förändring på din ekonomi. 
  • Anonym (Madde)
    Jamesdio skrev 2018-02-13 09:15:29 följande:

Tja, försök att tanka genom att övertrassera kortet. Ska inte funka på CircleK längre och inte heller på OKQ8 eftersom de reserverar 1500 kr om man ska tanka. Jag hoppas innerligt att det fortfarande funkar på ST1 och QStar, för annars är jag med rökt i en vecka.

Tanka i manuell kassa och "upptäck" när du ska betala att du inte har pengar och bli skyldig tills lönen kommer? (Har aldrig provat så jag vet inte om det funkar).

Hehe, det gjorde jag en gång. Mitt konto var tomt. Frågade om de kunde skicka en räkning till mig, men det kunde de inte. Nu hade min brorsa samma bank så jag ringde honom och han kunde göra en överföring som kom direkt. Men jag undrar vad som hade hänt annars?
  • Anonym (...)

Du gör endast ett inlägg här för att du hoppas att någon vill ge dig lite pengar av snällhet. Typisk tiggtråd utan att direkt tigga.

• Anonym (Suck)
    Anonym (...) skrev 2018-02-13 11:15:48 följande:

Du gör endast ett inlägg här för att du hoppas att någon vill ge dig lite pengar av snällhet. Typisk tiggtråd utan att direkt tigga.

Och du är en typisk dålig människa. Ts ber om råd, inte om pengar.
  • Inisario
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-13 11:29:35 följande:
    Och du är en typisk dålig människa. Ts ber om råd, inte om pengar.
    Nja, du. Får samma vibbar här, men vad vet jag.
  • Anonym (Suck)
    Inisario skrev 2018-02-13 11:33:27 följande:

Nja, du. Får samma vibbar här, men vad vet jag.

Vadå för jävla vibbar? Ts har inte bett om pengar och ingen har heller erbjudits sig att ge pengar. Onödigt att sparka på någon som ligger ner med anklagelser om tigger när något sådant inte pågår.
  • Inisario

Råd har ts fått gott om, men tyvärr inte något svar från hennes sida. Eftersom hon inte fått några pengar utlovat här, slutade hon svara tvärt.

Jag är nog också en dålig människa.

Svar på tråden Pengarna slut och måste tanka...