Är präster någonsin otrogna?
Sover Dolly Parton på rygg?
Har Påven rolig hatt?
Sover Dolly Parton på rygg?
Har Påven rolig hatt?
Med ditt resonemang om godhet så kan man ju också se det som att det inte går att vara ond och samtidigt förneka gud. (Gud är grunden för allt)
Budet om att inte döda är ju bra. Budet att stena sina olydiga barn vid stadens port har jag aldrig tyckt lika mycket om. Tänkte gud fel där?
Det spelar ingen roll, båda kommer från gud eller hur. Tycker du att gud tänkte rätt där? Det är en ja eller nej-fråga.
Tycker du att finns några omständigheter under vilka det är rätt att stena en människa till döds? Det är också en ja eller nej-fråga.
Lämna gärna personangreppen därhän.
Jag vill inte att du ska tolka gud. Det är två enkla frågor. Den sista har inte ens med bibeln eller gud eller göra. Är det någonsin okej att stena en människa till döds?
Det är totalt olika saker. Bara att jämföra de 10 budorden med GT är svårt.
Jag tolkar inte gud åt dig. Men du verkar behöva något att tro på.
Ge gärna exempel på personagrepp mot dig från min sida.
Det är aldrig okej att döda skriver du. Gud dödar. Tycker då du och gud olika i den frågan?
Hur gör du för att avgöra vad som är guds ord och vad som inte är det?
Tack för att du försökte visa omsorg. Jag uppfattar det inte som det dock så sluta tack.
Så du bestämmer alltså vad som är guds ord... Är du gud?
Du bestämmer alltså vad som är guds ord. Om du inte är gud så tror jag att du kommer få problem vid pärleporten. Det är bara omtanke om dig.
Det är mycket som är synd och du anar fel.
...måste få.... sista...ordet...
Pax romana.