• Anonym (hjälp)

Tredje dejten hemma??

Har varit på två dejter med en kille. Han verkar snäll och har en schysst personlighet. Nu ska vi träffas en tredje gång och gå på bio men jag har kollat och det är inga vidare bra filmer som går nu. Jag skulle hellre träffas hemma hos mig och kolla på film, äta och prata och lyssna på musik. Mitt filmutbud är bra mycket bättre än det som går på bio nu och det blir liksom lite mer avslappnat att vara hemma i soffan.

Nu till min fråga; hur lägger jag fram detta utan att han tror att vi ska ligga? Jag vill inte ligga än eftersom jag vill lära känna honom mer först. Jag vill ha lite mer känslomässig intimitet innan ligg liksom.

• Svar på tråden Tredje dejten hemma??
  • 8airam8

"Jag vill gärna bjuda hem dig, men jag vill att du förstår att jag ändå vill vänta med intimitet ännu ett tag" - fast jag hade varit mer plump och sagt rakt ut att du är välkommen hem till mig, men jag vill inte ligga.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • baralillatant

Bjud inte hem om du inte vill vara intim, mänskligheten har tyvärr inte kommit längre än att detta är vad som förväntas. Oavsett vad du säger till honom.

Gå och se en halvkass bio så kan ni ta en fika efter och skratta åt alla dåliga aspekter av filmen :)

• SofieJ

Jag hade också sagt det rakt ut när jag bjöd hem honom. Skönt för båda att sätta rätt förväntningar redan från början.

• Anonym (ddd)

Att bjuda hem på film betyder i ganska mångas värld just att det kanske ska bli ligga, så jag skulle föreslå att du sparar den dejtidén till lite senare. 
    annars får du som sagt bara säga det innan så han vet.

• Anonym (hjälp)

Hm.. tror jag gör så här. Vi går på bio men han kan ställa bilen hos mig så kan vi promenera till bion så man får prata lite. Jag kan inte lära känna någon om man inte får prata.

• Anonym (ddd)
    Anonym (hjälp) skrev 2018-02-12 21:52:11 följande:

Hm.. tror jag gör så här. Vi går på bio men han kan ställa bilen hos mig så kan vi promenera till bion så man får prata lite. Jag kan inte lära känna någon om man inte får prata.

precis, och egentligen tycker jag bio är nästan sämsta dejtförslaget, just för att man inte hinner prata så mycket
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (ddd) skrev 2018-02-12 21:58:20 följande:
    precis, och egentligen tycker jag bio är nästan sämsta dejtförslaget, just för att man inte hinner prata så mycket
    Tycker inte heller det är så bra men det får gå.. Inte min idé.Flört
  • Anonym (Hem)

Jag skulle bjuda hem. Det tycker jag är självklart att jag inte vill ha sex första dejten hemma, oavsett när det är.

• SofieJ
    Anonym (Hem) skrev 2018-02-12 23:07:02 följande:

Jag skulle bjuda hem. Det tycker jag är självklart att jag inte vill ha sex första dejten hemma, oavsett när det är.

Tyvärr är det inte självklart för alla... :/
  • Anonym (ida)

Bra idé. Här får du verkligen tillfälle att se vilken slags moral han har, bra att du vet det så tidigt.

• SofieJ
    Anonym (ida) skrev 2018-02-12 23:17:06 följande:

Bra idé. Här får du verkligen tillfälle att se vilken slags moral han har, bra att du vet det så tidigt.

Men vadå, det är väl inte dålig moral att tro att det finns chans till sex på tredje dejten? Det är ju den internationella "regeln". Just därför jag tycker att man ska vara extra tydlig om tredje dejten spenderas hemma hos någon. Man undviker pinsamheter för båda helt enkelt. Han slipper göra antaganden och hon slipper nobba honom.
  • Anonym (ida)
    SofieJ skrev 2018-02-12 23:26:55 följande:
    Men vadå, det är väl inte dålig moral att tro att det finns chans till sex på tredje dejten? Det är ju den internationella "regeln". Just därför jag tycker att man ska vara extra tydlig om tredje dejten spenderas hemma hos någon. Man undviker pinsamheter för båda helt enkelt. Han slipper göra antaganden och hon slipper nobba honom.
    För mig är det så och som de flesta andra vill jag ha en partner med moral lik min egen. Om jag, när jag letade partner, hade sagt "ba så du vet så blir det inget ligga ikväll så försök inget" så hade jag inte fått se hans sanna natur. Det finns ingen regel, det finns bara olika människor med olika värderingar.
Svar på tråden Tredje dejten hemma??