• Poppy75

HJÄLP - kommentare från förskolan

Mina barn sprang hela tiden i den åldern. Jag som var ovan vid barn och lite orolig eftersom de är för tidigt födda frågade förskolepedagogerna om det var normalt. Alla var ense om att mina barn hör till den aktiva typen men fullt normala. Nu har de lugnat ner sig men är fortfarande inga som sitter stilla mycket vilket jag bara tycker är bra. 
    Jag har iofs fått höra att det blev livat sen mina killar började men det var sagt med ett leende och kärlek i rösten. Jag har aldrig fått höra några negativa kommentarer om att jag inte har lärt dem att sitta still. Det är väl förskolans uppgift att lära barnen vilka regler som gäller på förskolan. 

• Poppy75
    susu1 skrev 2018-02-13 22:08:49 följande:
    Tusen tack för svar!

De som du skrev med "kärlek i rösten" är lite den grejen jag vill åt i mitt egna huvud innan jag ska samla tankarna inför samtal med förskolan. Antingen så bemöts barnet som jobbigt (flyktigt, stökigt,rörigt) ganska negativt, eller så bemöts de som du skriver att "de blir mer livat" tänker att dina pedagoger har "angripit" situationen från ett annat håll som säkert Gunnar dina barn på ett positivt sätt, där finns En hårfin skillnad, hårfint mellan nedmuntran och uppmuntran.
    För mig är det jätteviktigt att de pratar om mina barn på ett kärleksfullt och positivt sätt. Det skulle inte kännas bra att lämna dem annars. Jag tror att när man är så trött på sitt jobb att man inte kan känna omtanke och ömhet för barnen man tar hand om då är det dags att byta jobb. Som du säjer är det en fråga om inställning. Små barn är inte jobbiga för att vara elaka, de är individer som försöker lära sig om världen på det bästa sätt de kan. Jag hoppas alla som jobbar på förskolan vet att positiv förstärkning fungerar bättre än negativ.
Svar på tråden HJÄLP - kommentare från förskolan