• uuunn

Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

Tyvärr ligger det i kvinnonormen att vara arrogant och nonchalant mot män
    Det är inget man ska uppmuntra genom att vara deperat och jaga kvinnor som bara njuter av att avfärda och dissa. Tvärtom ska man vänta på att kvinnan tar initiativ istället och anstränger sig för att få mannen intresserad. Det tar tid en låt det låt det ta tid.
    Under tiden besöker man bordeller i Köpenhamn, Berlin och Prag så att man inte är desperat eller får för stor respekt för kinnor.

• uuunn
    Anonym (snygg hane) skrev 2018-02-13 20:11:55 följande:
    Då lär du få vänta läääääääääääääääääääääääääääääääääääääääänge och hunnit få en och annan STD på köpet som sänker din status ytterligareSkål!
    Nejdå. Det tar inte så lång tid. En månad i snitt, men det är det värt.

STD undviker man med kondom, så det är inget problem. Glädjeflickorna är experter på att använda kondom, de vet vilken storlek som passar och får på den utan krångel, tillskillnad från gratistjejer som är tafatta och okunniga på den fronten. Jag vågar faktiskt påstå att det är lättare att få STD av gratistjejer eftersom de är såjäkla  dåliga på att använda kondom.
  • uuunn
    Anonym (Kär och glad) skrev 2018-02-13 21:21:03 följande:
    Ja, för om TS låter bli att kontakta tjejer på dejtingsidorna, så kommer de genast börja se honom som spännande och mystisk, och därför börja mailbomba honom. 

-Kolla, här är en kille som aldrig har skrivit till mig! Honom måste jag börja jaga!

Eller vänta nu. 
    Ja, för om TS låter bli att kontakta tjejer på dejtingsidorna som ändå aldrig svarar, så slipper han bli bitter.
    Av egen erfarenhet är det ca en kvinna i månaden som självmant tar kontakt. För mig är det värt att vänta på denna istället bränna en massa energi på något som ger dålig utdelning. Lägger hellre min energi på något som ger mig energi, tex sexköp.
    Det kanske blir mer sällan för TS beroende olika orsaker, men poängen är att sluta slösa energi på att kontakta kvinnor för att undvika bitterhet vid nätdejting.
  • uuunn
    Anonym (Blomma) skrev 2018-02-13 21:32:25 följande:
    Funkar lite faktiskt, du visar att du besökt henne. Men du har inte varit desperat och skrivit. Hon blir nyfiken hon skriver till dig.
    Min erfarenhet med Cool
  • uuunn
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 01:21:54 följande:
    Är inte sexköp olagligt?
    Nej, inte om det sker i ett land där det är lagligt (vilket det är i de flesta länder).

Jag var själv skeptiskt till sexköp innan jag provade själv pga all vinklad propaganda man matats med i Sverige.
    Nu har jag en annan syn på saken och tycker det är jättebra. Det fick mig att slippa tråna så mycket efter sex.
    Hade fler män gjort det skulle det inte varit så mycket desperat raggande på dejtingsidor eller så många oseriösa som bara letar ons, utan män skulle kunna slappna av och koncentrera sig på relationsbiten istället och kvinnor skulle slippa bli spammade av 200 meddelanden om dagen.

• uuunn
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 10:10:28 följande:
    Fattar hur du menar, men jag tänker på alla tjejer i andra länder som kanske inte har något val än att jobba som detta, och hur kul kan det vara att inte ha valet vem man ska ha sex med? Att ha sex med någon som hon tycker är helt oattraktiv och kanske även våldsam.

Sexköp kan vara OK om den som säljer sex alltid får välja vem den har sex med OCH att hon gillar att ha sex med andra. Men så är det ju nästan aldrig.
    Det är är ganska OT, men jag vill ändå förklara min ståndpunkt så att du förstår varför jag tipsade om detta för att motverka bitterhet.
    Jag brukade åka till Danmark. Det är inget fattigt land. Tjejerna som jobbar på kliniken jag brukade gå till var alltid danska, oftast studenter men även äldre kvinnor med vanliga jobb tex sjuksköterskor, som extrknäckte med detta en dag i veckan. De var inte tvingade till det utan gjorde det för att tjäna extra pengar (i likhet med de allre flesta människor som jag ett extrajobb). De hade rätt att säga nej kunder. De var inte anställda av bordellen utan hyrde ett rum där ett pass i veckan, sen fick de själva välja vika de ville ta emot eller ej. Vissa kvinnor som tex var i 40-års åldern sa nej till unga killar om de själva hade söner i motsvarande ålder. Vissa kvinnor ville inte träffa utomnordiska män och de flesta skrev tydligt i sina profiler att de inte tog emot män med dålig hygien. Bokningsdamen släppte naturligtvis inte in påverkade och eftersom de alltid var två tjejer samtidigt och en bokningsdam på plats var det aldrig något våld (jag brukade prata med dem om sådana saker efter sexet innan jag gick). Tjejerna satte gränserna för vad de ville göra och inte, tex ville vissa inte kyssas eller bli kyssta i ansiktet och det var bara att respektera.

Vad jag ville säga med detta är att det funkade fint för mig att sköta sexbiten på detta vis istället för att ragga på nätet, så att jag inte kände mig deperat eller bitter över att inte få ligga.

Ett annat tips är att strunta i dejtingsidor och testa en dejtingapp istället som kräver ömsesidigt gillande innan man kan komunicera, tex Tinder. Då slipper man bränna krut och skriva oändligt antal brev till sådana som ändå inte är intresserade.
  • uuunn
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-15 21:02:28 följande:
    De får dig att TRO att de är studenter och sjuksköterskor som tjänar lite extra genom att sälja sig då och då. Sanningen är att de haft sex med flera män precis innan de haft sex med dig, men det är inte lika säljande. Känns ofräscht och dövar inte heller torskens eventuella samvete. Att onanera med kropparna på kvinnor som definitivt inte vill ha sex med en är ingen lösning.

På grund av otryggheten som är förknippad med nätdejting och risken för våldtäkt föredrar kvinnor andra sätt att träffas. Jag gjorde samma misstag fast tvärtom när jag var i TS sits. Gick på olika kurser och började sjunga i kör i hopp om att hitta en trevlig singelkille, men på dessa ställen är killar i kraftig minoritet.
    ?
    Det ena motsäger väl inte det andra?
    Den dagen de jobbar träffar de naturligtvis flera män om dagen.
    Går du in på klinikens hemsida kan du se veckoschemat över vilka som jobbar och då ser du också om du vill hur ofta/sällan de jobbar.
    När jag var aktiv hade jag några favoriter som jag försökte träffa när jag skulle åka på besök och de hade ett pass var i veckan
  • uuunn
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 22:36:19 följande:
    Om kvinnorna som jobbar som detta själva säger att de älskar sitt jobb och inte far illa på nåt sätt så har jag inget att säga emot om det. Men annars så tycker jag hela den industrin är osmaklig. Alla behöver inte ha sex, den som inte träffar en partner som den kan ha sex med får väl hålla sig till onani. Eller skaffa sig en hobby som upptar hela ens tid.

Det är väl viktigare att tänka att man vill träffa någon man vill leva med så man slipper känna ensamhet. Så tycker jag.
    Alla är olika. Du gör som du vill och jag som jag vill. Jag ville bara dela med mig om hur jag undvek att bli deperat och bitter.
    Idag har jag en bra relation där jag även får hela sexbiten tillgodosedd, men ibland längar jag ändå ibland tillbaka till perioden med mina danmarksresor. Det blev som en hobby för mig.
Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?