Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 10:10:28 följande:
Fattar hur du menar, men jag tänker på alla tjejer i andra länder som kanske inte har något val än att jobba som detta, och hur kul kan det vara att inte ha valet vem man ska ha sex med? Att ha sex med någon som hon tycker är helt oattraktiv och kanske även våldsam.
Sexköp kan vara OK om den som säljer sex alltid får välja vem den har sex med OCH att hon gillar att ha sex med andra. Men så är det ju nästan aldrig.
Det är är ganska OT, men jag vill ändå förklara min ståndpunkt så att du förstår varför jag tipsade om detta för att motverka bitterhet.
Jag brukade åka till Danmark. Det är inget fattigt land. Tjejerna som jobbar på kliniken jag brukade gå till var alltid danska, oftast studenter men även äldre kvinnor med vanliga jobb tex sjuksköterskor, som extrknäckte med detta en dag i veckan. De var inte tvingade till det utan gjorde det för att tjäna extra pengar (i likhet med de allre flesta människor som jag ett extrajobb). De hade rätt att säga nej kunder. De var inte anställda av bordellen utan hyrde ett rum där ett pass i veckan, sen fick de själva välja vika de ville ta emot eller ej. Vissa kvinnor som tex var i 40-års åldern sa nej till unga killar om de själva hade söner i motsvarande ålder. Vissa kvinnor ville inte träffa utomnordiska män och de flesta skrev tydligt i sina profiler att de inte tog emot män med dålig hygien. Bokningsdamen släppte naturligtvis inte in påverkade och eftersom de alltid var två tjejer samtidigt och en bokningsdam på plats var det aldrig något våld (jag brukade prata med dem om sådana saker efter sexet innan jag gick). Tjejerna satte gränserna för vad de ville göra och inte, tex ville vissa inte kyssas eller bli kyssta i ansiktet och det var bara att respektera.
Vad jag ville säga med detta är att det funkade fint för mig att sköta sexbiten på detta vis istället för att ragga på nätet, så att jag inte kände mig deperat eller bitter över att inte få ligga.
Ett annat tips är att strunta i dejtingsidor och testa en dejtingapp istället som kräver ömsesidigt gillande innan man kan komunicera, tex Tinder. Då slipper man bränna krut och skriva oändligt antal brev till sådana som ändå inte är intresserade.