Inlägg från: Anonym (snygg hane) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snygg hane)

    Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-13 00:52:25 följande:
    Sticka ut? Ok inte det lättaste... På foto också menar du?

    Hur då samma klass? Som ser ut som mig? Vem man tycker är snygg och inte är ju nästan helt subjektivt. 

    Men ok, säg det är en supermodell, varför kan inte en ful kille kontakta en supersnygg? Ska det vara sån ytlighet som bestämmer vem man blir ihop med? Personlighet och intelligens är väl ändå det som räknas mest! Jag vill då inte bli ihop med en nöt.
    Nej det är inte personlighet och intelligens som räknas initialt i dejtingstadiet. Det är färggrannaste fjädrarna som vinner.

    Mest attraherande posen, mest berörande orden, mest attraktiva egenskaperna, mest övertygande inviten och vem som bekräftar kvinnan mest.

    Jobba på de delarna framför allt intressanta och snygga bilder. Kvinnor går mycket på sånt precis som killar. Tänk på vad du själv gillar och tänder på så har du kanske svaret. Kvinnor vill ha attraktiva män...oavsett hur de själv ser ut, och absolut inte bittra sådana.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-13 11:41:18 följande:
    Hur kan jag förbättra mig då så jag inte förblir mer och mer bitter?
    Svårt att säga eftersom man inte vet något om dig.

    Hur ser du ut? Klädstil. längd, frisyr?

    Vilka intressen? Hur har du presenterat dem i din profil?

    Hur är du på att formulera dig. har du skrivit något med känsla ut själen som verkligen är du?

    Vad har du för olika bilder, vinklar osv?

    Vad brukar du skriva till tjejerna? Hänvisat du till saker i deras profil? Hur inleder du din kontakt?

    Vad tror du att du har att erbjuda en tjej som skulle kunna vara ett söljande argument att välja dig?

    Hur tror du att du skulle kunna vara som partner?

    Kan du själv se dig i ett förhållande och vad i så fall skulle du vilja ge en kvinna?

    Viilka egenskaper vill du att en kvinna ska ha som inte bara är söt, ser snäll ut, glad...för sånt tröttnar man på snabbt, det måste finnas gemensamma nämnare, kemi osv.


  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (irldejt) skrev 2018-02-13 12:49:31 följande:

    Efter alla inlägg och råd här har jag kommit fram till att nätdejting är absolut inget för mig.


    Har du funderat på att ta hjälp av proffs eller visa upp din profil för någon som kan ge en objektiv åsikt?

    Tror de flesta känner som du...nätet är mycket hårdare än verkligheten eftersom an bara har en fantasi och presentation att gå på och inte en fysisk känsla, utbyte av blickar, leenden, charm och sånt, Enda fördelen är att man har chans att lära känna någons insidor vilket man aldrig skulle fått chansen till i verkliga livet om de dissade ens utseende och personlighet.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-13 13:23:09 följande:

    Är det fel att skriva något man föredrar hos någons utseende i sin profiltext? Jag menar folk är så ytliga, men alla verkar vilja dölja det, men det är ytliga ÄNDÅ. Så varför dölja det och leva i en falskhet? 

    Är det fel att skriva att jag gillar kvinnor som har stora hängiga bröst, men att det förstås INTE är ett krav? Men att det är en preferens jag har som kan göra vårt sexliv bättre. 


    På BC hade en sånt önskemål varit på sin plats men på vanliga sajter kommer du bli bortsorterad som en porrskadad tönt som bara vill ha sex. Så NEJ!!!
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Kär och glad) skrev 2018-02-13 19:49:09 följande:

    Om du är en man som kan skriva ihop en läsbar presentation, har du redan ett överläge gentemot många män på dejtingsidorna. Jag tyckte var och varannan profil var tom, och i resten stod det "Fråga om du undrar något". 

    Jag instämmer med dem som säger att du inte ska skriva att du är omtänksam, du ska istället visa det på annat sätt. Är du duktig på att uttrycka dig i skrift, kan du beskriva dig med någon sorts anekdot, som visar indirekt hur du är som person.

    Ett knep kan vara att formulera texten i stil med "Jag letar den där tjejen som vill följa med mig på (valfri aktivitet) och som skrattar lika högt som jag åt (lämpligt ämne/film)."

    Eller till och med "någon som också måste anstränga sig för att inte börja gråta till filmer där hunden dör i slutet!" Ifall det stämmer på dig, alltså... Då fångar du de där tjejerna som gillar killar som törs visa känslor. 

    Du kan även beskriva hur du ser på din drömrelation. "Jag längtar efter ett förhållande där vi gör A och B tillsammans och där vi kan prata om X och Y framför brasan, likaväl som vi kan ge oss ut på äventyret Z."

    Det är något beige, men oändligt mycket bättre än att rada upp en massa egenskaper som du har, och sedan en massa egenskaper som du söker. Det viktiga är att du är ärlig. Du får inte skriva något som du tycker låter bra eller som du tror att tjejer söker. Det måste vara du.

    Identifera dina bästa relationsegenskaper och presentera dem i lite avslappnad, skönlitterär form. Måla upp en välbeskriven scen/anekdot hur trevligt det skulle vara i praktiken att få bli din partner! Visa med exempel varför det skulle vara kul att hänga med dig! Det funkar ofta bra på tjejer som efterlyser tankeförmåga hos killen. 

    Och du ska aldrig på några villkor ens knysta något om bröst i presentationen. Inte om du letar ett riktigt förhållande i alla fall. Det ger ett extremt dåligt intryck. 


    Mycket bra förslag. Har han dessutom några snygga och charmiga bilder så kommer anbuden att böra hagla, så länge han inte är hårdrocksfantast eller dataspelsnörd för då vänder kvinnorna så vida de inte själv diggar dessa.
  • Anonym (snygg hane)
    uuunn skrev 2018-02-13 20:04:56 följande:

    Tyvärr ligger det i kvinnonormen att vara arrogant och nonchalant mot män
    Det är inget man ska uppmuntra genom att vara deperat och jaga kvinnor som bara njuter av att avfärda och dissa. Tvärtom ska man vänta på att kvinnan tar initiativ istället och anstränger sig för att få mannen intresserad. Det tar tid en låt det låt det ta tid.
    Under tiden besöker man bordeller i Köpenhamn, Berlin och Prag så att man inte är desperat eller får för stor respekt för kinnor.


    Då lär du få vänta läääääääääääääääääääääääääääääääääääääääänge och hunnit få en och annan STD på köpet som sänker din status ytterligareSkål!
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (JJ) skrev 2018-02-13 20:16:07 följande:
    jag kände mig så uppskattad i Thailand..tjejerna ville ha mig där...
    De ville åt dina pengar;) of course!
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-14 10:10:28 följande:
    Fattar hur du menar, men jag tänker på alla tjejer i andra länder som kanske inte har något val än att jobba som detta, och hur kul kan det vara att inte ha valet vem man ska ha sex med? Att ha sex med någon som hon tycker är helt oattraktiv och kanske även våldsam.

    Sexköp kan vara OK om den som säljer sex alltid får välja vem den har sex med OCH att hon gillar att ha sex med andra. Men så är det ju nästan aldrig.
    Bara en sån inställning till prostitution skulle nog ge dig mer än halva inne hos de flesta kvinnor  eftersom kvinnor mer än någonsin ser män och deras sexualitet som djur och som ett väldigt stort hot. (Förståeligt) Så kör på den;)
  • Anonym (snygg hane)
    Fjäril kär skrev 2018-02-15 09:51:57 följande:
    Här är det tydligt precis det jag skrev bara något inlägg högre upp, VEM du letar efter.

    Jag blir mer övertygad om att du letar helt fel tjejer och letar egenskaper som faktiskt inte passar dig.

    Helt övertygad om att det fanns tjejer på träffen som precis som du inte blev upptäckt. Istället för att hänga på tjejer som blir bländad av högljudda killar kanske du borde se dig omkring och prata med den tjejen som är mer lik dig själv.

    Jag förstår att det är lätt att dras till personer som har egenskaper man själv saknar/vill ha, men det betyder inte att det är rätt egenskaper att leta efter.

    Kaka söker maka heter det ju och precis så är det.

    En tjej med något innanför pannbenet vet bättre än att falla för en högljudd och skrytsam person.
    Man söker väl efter det som intresserar och tänder en. Kan ju inte ta nån bara för att..annars blir det ju läget att hamna i fel relation och vilja ta sig ur men inte våga och må dåligt för det!!

    Tjejer gillar de män som vågar uppvakta dem och att inte dricka alkohol kan vara ett stort minus för många..Får en känsla av att de som inte nyttjar alkohol, har lite svårt att tappa kontrollen överlag eller haft alkoholproblem tidigare, inte så attraktivt något av det kanske?
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-15 13:53:06 följande:
    Jag hörde detta på Aktuellt ett par minuter innan jag skrev inlägget. Ungdomar är mindre intresserade av nätdejting fick man också veta. De vill ha mer trygghet (det är ju också pga otryggheten som färre kvinnor finns på dessa siter).
    Verkar rimliga siffror. Ungdomar är framförallt ut bland vanliga människor mitt i livet och behöver knappast dejtingsidor för att hitta sex och kärlek, möjligen Tinder för att få till nåt snabbt på lunchen. Men det krävs det ju inte månader av mail och anställningsintervjuer för att få till.

    Dejtingsidor har betydligt högre medelålder. Skulle säga att de är människor mellan 35-60 som använder dem mest...
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 15:20:41 följande:
    16-25 år enligt länken ovan. Det blir mindre vanligt ju äldre man blir.
    Stämmer inte alls med min erfarenhet på de sajter jag varit aktiv på. De allra flesta är ensamstående singlar i medelåldern eller kufar (ursäkta uttrycket) som aldrig fått till något längre. I tonåren har man fullt upp med att ligga och festa.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Lättlurad man) skrev 2018-02-15 17:38:32 följande:

    Hej Kan man bli annat än sur o bitter ?? Har under lång tid varit inne på en sida Vuxenflirtkontakt Alla damer svarar snällt och alltid något som inte betyder ett smack och som inte leder till något alls utom att jag får betala 15 kr för varje brev  (max 500 tecken) Man vill ju tro folk om gott o att de skriver sanningen !!! Men här är det BARA falskt o att du ska betala  Kvinnorna säger att de ozo måste betala   Det tror jag bara är så att de får betalt för att få massor med män att skriva och när man skrivit 100 brev så blir svaren luddigare ändå  Så pass att man slutar tro på en framtid o börjar om med en ny möjlig kvinna ... VILL VARNA ALLA !!!!

     


    15 spänn per breeeeeeeeeeeeeev??? Helt jävla galet!
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 17:46:49 följande:
    Ja, fast jämför man med Match som väl kostar 350 för en månad, så innebär det 23 brev, och så många brev hinner jag inte få iväg på en månad. Men det kanske tillkommer andra avgifter också.
    Men vad händer om ni fattar lite tycke och skriver många fram och tillbaks med endast en eller ett par meningar i varje?
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 18:24:50 följande:
    Jaha ja, det klart. Jag tänkte bara på alla mejl jag skickar som inte får svar, och då är det bara ett åt gången Glad
    Man kan ju be om mejladressen efter andra meddelandet förstås så är det gratis, ifall den andre är villig att dela med sig.
    Ja men kvinnor är försiktiga och bör så vara i dessa tider...;)
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-15 22:36:19 följande:
    Om kvinnorna som jobbar som detta själva säger att de älskar sitt jobb och inte far illa på nåt sätt så har jag inget att säga emot om det. Men annars så tycker jag hela den industrin är osmaklig. Alla behöver inte ha sex, den som inte träffar en partner som den kan ha sex med får väl hålla sig till onani. Eller skaffa sig en hobby som upptar hela ens tid.

    Det är väl viktigare att tänka att man vill träffa någon man vill leva med så man slipper känna ensamhet. Så tycker jag.
    VÄL UTTRYCKT!
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-16 10:23:24 följande:
    Är det bara män som kan bli tillfredsställda genom att onanera med kvinnokroppar eller finns det även män för ensamma kvinnor?
    Inte lika vanligt förekommande. Kvinnor har ett samvete och kan inte ligga med människor som inte vill ha dem speciellt inte betala för det. Andras kroppar är inga produkter. Skammen skulle sätta in och förstöra hela det sexuella nöjet. Bara vetskapen att den som får betalt föraktar en och helst hade sluppit...En kille hade behövt spela intresserad anonymt för att någon kvinna skulle överväga något så vidrigt.
  • Anonym (snygg hane)
    Anonym (Heppsson) skrev 2018-02-20 14:14:52 följande:
    Jag håller verkligen med! Nu är jag gift men jag tycker att TS verkar vara en riktigt schysst kille. Varm och inte alls ego.
    Vad modigt av dig att träda fram för massorna för att ta emot folkets giftpilar;P

    Jag kan börja!
    Du ser ut att vara en positiv och trevlig kille utan några som helst invändningar, men du ser inte hetast ut på barrikaden. Jag lägger ingen värdering alls i anletsdrag och annat eftersom man inte kan ändra sånt och heller inte kan se dessa på din bild.

    Din klädstil är rätt så bedrövlig. Intetsägande och slapp, tråkig i färg och form och framhäver inget alls. Även dina glasögon är trissta och framhäver inte alls något attraktivt eller spännande. Håret kanske man inte kan göra så mycket åt pga begynnande flint men jag hade antingen stylat det lite eller rakat lite, kanske vid sidorna.Kanske odlat lite vältrimmat skägg för att se lite manligare ut. Du ser rätt ung och oskyldig ut..inget fel i det:)

    Köpt några coola svarta skjortor och tröjor, några cardigans i snygga färger att bryta av med, nån schysst jacka, lite mer kroppsnära kläder och lägga pengar på snygga märkesjeans som sitter bra, absolut inget billigt för sånt sitter alltid dåligt.

    Sen hade jag försökt få till lite bra bilder utomhus i olika miljöer, kanske på någon aktivitet, någon där du ser fundersam ut, där man ser ögonen tydligt och där du ser lite spännande och cool ut. även lite axlar och hud och underarmar som jobbar, sånt gillar kvinnor;)
Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?