Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?
Om du är en man som kan skriva ihop en läsbar presentation, har du redan ett överläge gentemot många män på dejtingsidorna. Jag tyckte var och varannan profil var tom, och i resten stod det "Fråga om du undrar något".
Jag instämmer med dem som säger att du inte ska skriva att du är omtänksam, du ska istället visa det på annat sätt. Är du duktig på att uttrycka dig i skrift, kan du beskriva dig med någon sorts anekdot, som visar indirekt hur du är som person.
Ett knep kan vara att formulera texten i stil med "Jag letar den där tjejen som vill följa med mig på (valfri aktivitet) och som skrattar lika högt som jag åt (lämpligt ämne/film)."
Eller till och med "någon som också måste anstränga sig för att inte börja gråta till filmer där hunden dör i slutet!" Ifall det stämmer på dig, alltså... Då fångar du de där tjejerna som gillar killar som törs visa känslor.
Du kan även beskriva hur du ser på din drömrelation. "Jag längtar efter ett förhållande där vi gör A och B tillsammans och där vi kan prata om X och Y framför brasan, likaväl som vi kan ge oss ut på äventyret Z."
Det är något beige, men oändligt mycket bättre än att rada upp en massa egenskaper som du har, och sedan en massa egenskaper som du söker. Det viktiga är att du är ärlig. Du får inte skriva något som du tycker låter bra eller som du tror att tjejer söker. Det måste vara du.
Identifera dina bästa relationsegenskaper och presentera dem i lite avslappnad, skönlitterär form. Måla upp en välbeskriven scen/anekdot hur trevligt det skulle vara i praktiken att få bli din partner! Visa med exempel varför det skulle vara kul att hänga med dig! Det funkar ofta bra på tjejer som efterlyser tankeförmåga hos killen.
Och du ska aldrig på några villkor ens knysta något om bröst i presentationen. Inte om du letar ett riktigt förhållande i alla fall. Det ger ett extremt dåligt intryck.