Inlägg från: Anonym (Kär och glad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär och glad)

Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?

Om du är en man som kan skriva ihop en läsbar presentation, har du redan ett överläge gentemot många män på dejtingsidorna. Jag tyckte var och varannan profil var tom, och i resten stod det "Fråga om du undrar något". 

Jag instämmer med dem som säger att du inte ska skriva att du är omtänksam, du ska istället visa det på annat sätt. Är du duktig på att uttrycka dig i skrift, kan du beskriva dig med någon sorts anekdot, som visar indirekt hur du är som person.

Ett knep kan vara att formulera texten i stil med "Jag letar den där tjejen som vill följa med mig på (valfri aktivitet) och som skrattar lika högt som jag åt (lämpligt ämne/film)."

Eller till och med "någon som också måste anstränga sig för att inte börja gråta till filmer där hunden dör i slutet!" Ifall det stämmer på dig, alltså... Då fångar du de där tjejerna som gillar killar som törs visa känslor. 

Du kan även beskriva hur du ser på din drömrelation. "Jag längtar efter ett förhållande där vi gör A och B tillsammans och där vi kan prata om X och Y framför brasan, likaväl som vi kan ge oss ut på äventyret Z."

Det är något beige, men oändligt mycket bättre än att rada upp en massa egenskaper som du har, och sedan en massa egenskaper som du söker. Det viktiga är att du är ärlig. Du får inte skriva något som du tycker låter bra eller som du tror att tjejer söker. Det måste vara du.

Identifera dina bästa relationsegenskaper och presentera dem i lite avslappnad, skönlitterär form. Måla upp en välbeskriven scen/anekdot hur trevligt det skulle vara i praktiken att få bli din partner! Visa med exempel varför det skulle vara kul att hänga med dig! Det funkar ofta bra på tjejer som efterlyser tankeförmåga hos killen. 

Och du ska aldrig på några villkor ens knysta något om bröst i presentationen. Inte om du letar ett riktigt förhållande i alla fall. Det ger ett extremt dåligt intryck. 

• Anonym (Kär och glad)
    uuunn skrev 2018-02-13 20:26:43 följande:
    Nejdå. Det tar inte så lång tid. En månad i snitt, men det är det värt.
    Ja, för om TS låter bli att kontakta tjejer på dejtingsidorna, så kommer de genast börja se honom som spännande och mystisk, och därför börja mailbomba honom. 

-Kolla, här är en kille som aldrig har skrivit till mig! Honom måste jag börja jaga!

Eller vänta nu. 
  • Anonym (Kär och glad)
    uuunn skrev 2018-02-13 21:36:10 följande:
    Ja, för om TS låter bli att kontakta tjejer på dejtingsidorna som ändå aldrig svarar, så slipper han bli bitter.
    Av egen erfarenhet är det ca en kvinna i månaden som självmant tar kontakt. För mig är det värt att vänta på denna istället bränna en massa energi på något som ger dålig utdelning. Lägger hellre min energi på något som ger mig energi, tex sexköp.
    Det kanske blir mer sällan för TS beroende olika orsaker, men poängen är att sluta slösa energi på att kontakta kvinnor för att undvika bitterhet vid nätdejting.
    Han ska absolut sluta kontakta tjejer på dejtingsidor om det gör honom bitter, för bitterheten kommer att lysa igenom direkt ändå.

Men det finns otroligt många män som inte får ett enda mail på ett år. Eller mer, beroende på ålder, utseende, bostadsort mm.

Så att gå och vänta på att nån ska höra av sig är bortkastad tid. Sannolikheten att det blir något med den som eventuellt hör av sig, är också minimal. Vad är det som säger att han ens gillar den personen?

Då kommer det gå fortare att ragga på Ica. 

De män som inte ger ett desperat intryck, utan ett lättsamt och avslappnat och lagom intresserat intryck, är de som lyckas bäst i nätdejting. Män som törs visa intresse, men som inte tigger om uppmärksamhet, utan bara håller sig framme.

Det är ett mindset som avspeglas i allt man skriver på en dejtingsida, och det är helt avgörande. 
  • Anonym (Kär och glad)

TS, eftersom du har utvecklat här att du letar en seriös relation och inte bara något tillfälligt, tycker jag att du ska göra en makeover på din dejtingprofil där du lyfter fram detta.

Det är nämligen många tjejer som är extremt less på alla ytliga förslag som florerar i nätdejtingen, och många undrar halvt förtvivlat om det verkligen inte finns några seriösa killar kvar. Om alla verkligen bara jagar tillfälligt sex. 

Därmed är du högvilt på dejtingmarknaden! Det gäller bara för dig att visa det på rätt sätt, så att rätt tjejer upptäcker dig. 

Strunta i att beskriva dig själv. Skriv istället om vilken sorts relation du vill ha. Beskriv vad du söker i ett allmänt perspektiv. Alltså hur du vill att vardagen ska te sig för dig och din framtida kvinna. 

Gå inte in på detaljer i utseende och liknande, utan försök hellre beskriva stämningen i förhållandet. Känslan mellan er två. Något som varje potentiell kvinna kan leva sig in i,

Skriv inte att du söker en kvinna som har humor och gillar att laga mat. Beskriv hellre hur ni skrattar åt någon galen kryddkombination när ni lagar mat tillsammans. 
    Skriv inte att hon ska gilla friluftsliv och actionfilmer. Beskriv hellre hur du längtar efter någon att strosa i naturen med, hand i hand, och någon att krypa upp i soffan med framför en spännande film. 

Varva lite djup och känslor med humor och lättsamhet. Då kommer du sticka ut bland de ofta väldigt torftiga manliga dejtingprofilerna. Och ha ett par fräscha bilder där du ser GLAD ut, i en trevlig omgivning. Inga såna där buttra selfies framför badrumsspegeln i usel belysning! De är helt avskräckande. Man tänker bara på styckmördare när man ser alla de där bilderna.

Glad, beskrivande, positiv text, plus glada, tilltalande foton. Då har du goda chanser att lyckas. 

• Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 18:49:25 följande:
    Roligt att höra, och det var ju ingen dum idé! En liten bild går nog bra Flört

Så vad tycker ni om min klädstil? Jag har inte så jättebra koll på mode så det här är nog inte det mest moderna just nu, men jag försöker så det passar nåt sånär bra.
    Du ser klart trevlig ut, TS! Glad och sympatisk. Inga styckmördarvibbar! Skrattande

Personligen skulle jag inte ha det minsta problem med din klädstil, så länge du har fräscha kläder som luktar gott. Min man är inte ett dugg mer stylad än du, och han duger hur bra som helst!

Men jag tror ändå att det ligger en del i vad Snygg hane skriver här ovanför.

På en dejtingsida måste man sticka ut lite grann bland alla tusentals foton, särskilt som kille. Det gör du inte nu. Du blir en i mängden. Du ger nästan intryck av att du VILL försvinna i mängden. 

Gör inte det. Våga ta plats på dina egna foton, och fixa till klädstilen lite lagom. På en dejtingsida är det första intrycket som avgör om du får kontakt eller inte.

Ta hjälp av tjejkompisar eller expediter (många kvinnor älskar att styla om män!) om du är osäker själv. Kläderna gör mannen! Kör lite välsittande och färg istället för det säckiga och grå. Och precis som Snygg hane skriver - försök få in lite utomhusaction i fotona. Det gör enorm skillnad, jag lovar. 
  • Anonym (Kär och glad)
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 20:56:59 följande:
    Jag målar tavlor, så kanske en bild på när jag är ute i naturen och målar och funderar på ett motiv??
    Anonym (Den bittre mannen) skrev 2018-02-20 21:08:05 följande:
    Men ja, förstafotot ska jag se om jag kan sticka ut lite mera. Vad för utomhusaction, har du några tips?

Precis det. Glad Med action menar jag inte nödvändigtvis bergsklättring, utan bara en skapligt naturlig bild utomhus, så naturligtvis ska du fixa en målarbild. Dels blir det ofta mer smickrande ljus, och dels signalerar utomhusbilder något annat än inomhusbilder. Och får du dessutom in ett personligt intresse - desto bättre!

Generellt ger "äkta" foton tagna av kompisar bättre vibbar än selfies, så försök gärna ta hjälp av någon. Det är heller inte fel att flika in någon bild från ett socialt sammanhang. Många kvinnor undrar både medvetet och omedvetet om killen är normal, om han har kompisar, om han funkar i en grupp... 

Har man bara en lång rad med solobilder, ger det lätt ett ganska asocialt intryck. 

Och gällande kläderna duger de vardagsmässigt åt många kvinnor. Även om många tjejer (däribland jag själv, hehe) i hemlighet drömmer om att mannen skulle hotta upp sig lite grann i klädstilen... Åtminstone ibland! Glad 

Men just för att tränga igenom bruset på en dejtingsida behöver du tänka till. Googla fram lite före-och-efter-foton från proffs som jobbar med att fixa till dejtingprofiler. Då ser du principen. Att bara byta perspektiv, avstånd och bakgrund kan göra jätteskillnad.
  • Anonym (Kär och glad)
    Dr Nail skrev 2018-02-21 09:35:20 följande:
    Jag skulle kunna påpeka att sexarbetare i Sverige är INTE olagliga, men det vet du redan. Lagen sätter käppar i hjulen på dem som vill utöva sitt yrke, jag skulle kunna exemplifiera hur, men det vore för OT (av respekt för TS, som tyvärr kommer att förbli oskuld med alla era tips).
    Äh, lägg ner!

Han verkar vara en vettig typ, och skulle han följa dina "råd" skulle han bränna sig direkt hos de tjejer som han faktiskt söker - nämligen tjejer som vill ha en schysst kille som aldrig skulle kunna tänka sig att köpa sex.

Dagens sanning: INGEN kvinna vill ha en man som är sexköpare. Ingen. Är man det, måste man mörka det om man ska ha en chans hos någon. Och kommer det fram, blir man med största sannolikhet dumpad omedelbart. Det är en komplett dealbreaker.

TS ger ungefär samma intryck som min man i stilen. Lite lågmäld, ordentlig och lätt nördig, i positiv bemärkelse! Honom träffade jag visserligen inte på någon dejtingsida, men jag har nätdejtat i ett par år tidigare, och jag skulle utan tvivel ha dejtat TS, om han framställer sig ungefär hon han gör här.

Faktum är att jag letade efter män av hans sort är jag var singel. Såna som verkar ha vettiga värderingar och som kan uttrycka sig. Och kreativa specialintressen är ett plus!

Men som så många andra kvinnor, översvämmades jag av mail från sexköpartyper, som jag inte ville ta i med tång.

Du ska köra din stil, TS. Då kommer du hitta rätt. Men som vi har skrivit tidigare, kan du behöva fila lite på själva framtoningen i foton mm för att visa din stil och din person. Annars får inte rätt kvinnor en chans att upptäcka dig. Man måste göra sig tillräcklig synlig, även om man normalt sett inte är typen som ställer sig i centrum. 
Svar på tråden Hur motverkar man bitterhet vid nät - dejting?