• Äldre 13 Feb 11:34
    2087 visningar
    9 svar
    9
    2087

    Hjälp mig hitta glittriga kläder till 5-årig pojke!

    Min 5-årige son vill ha glittriga kläder, men ändå inte typiska "flickkläder" dvs sånt som finns överallt på flickavdelningarna med prinsessor eller text med "girl" etc på. Någon som har tips på var vi kan hitta något som passar honom (stl 116)? F ö gillar han fordon och rymden väldigt mycket så en glittrig rymdtröja tex hade ju varit super!

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta glittriga kläder till 5-årig pojke!
  • Förvän­tansti­d
    Äldre 13 Feb 11:50
    #1

    Jag undrar samma sak! Har letat förgäves.

  • Äldre 13 Feb 11:51
    #2

    Det är jättetråkigt att bara tjejkläder är glittriga, och helst ska de vara rosa med tyllvolanger samtidigt. Borde helt klart finnas en marknad för mer neutrala glittriga tröjor!

    Jag googlade och hittade dessa:

    www.jako-o.com/sv_SE/långaermad-troeja-med-paljetter--137285

    Det är utplockat på storlekar och vissa mönster var tjejigare än andra (byt mellan färgerna för att se de olika) men något kanske passar?

  • MJ1
    Äldre 13 Feb 11:56
    #3

    Zara har t-shirts och hoodies till pojkar med vändbart glitter. Ena sida. Tex rött andra silver.

    Kan länka, köpte till min pojke igår!

  • MJ1
    Äldre 13 Feb 11:58
    #4
  • Äldre 13 Feb 12:03
    #5

    Här hittade jag rymdmotiv! (fanns fler motiv i samma shop)

    www.etsy.com/se-en/listing/157516551/kids-moon-shirt-silver-full-moon-full

  • Äldre 13 Feb 12:56
    #6

    Tröjor är inte speciellt svårt. Zara har du fått tips om redan.

    https://www.kappahl.com/sv-se/barn/toppar-t-shirts/t-shirt-med-vandbara-paljetter/513580

  • Äldre 13 Feb 12:59
    #7
  • Äldre 13 Feb 13:06
    #8

    Nu kom jag var jag sett glittriga byxor: PompdeLux.

    Tjejavdelningen såklart, men byxorna brukar vara neutrala utan volanger och bjäfs och finnas i andra färger än rosa. Nu var det väldigt slutsålt, men nya kollektionen verkar vara på väg in.

  • Äldre 13 Feb 13:12
    #9

    Hitta en vanlig tröja med det motiv som duger och köp glitter att ha på kläder och fixa själv. Panduro brukar ha.

Svar på tråden Hjälp mig hitta glittriga kläder till 5-årig pojke!