• Äldre 13 Feb 15:13
    1011 visningar
    1 svar
    1
    1011

    Intervjupersoner sökes för studie om våld i syskonrelationer!

    Sökes: intervjupersoner för forskningsprojekt om våld i syskonrelationer


     


    Jag heter Veronika Burcar Alm och jag är forskare vid Sociologiska institutionen i Lund. Just nu söker jag personer som har upplevt någon typ av våld (fysiskt såväl som psykiskt) utövat av ett syskon ? och som vill dela med sig av sina berättelser.


     


    I Sverige talar man sällan om våld utövat av syskon och det finns inte mycket forskning om detta område. I andra länder har forskningen visat att syskonvåld är vanligt förekommande ?och området är mer uppmärksammat.


     


    Det är viktigt att även vi uppmärksammar denna form av familjevåld. Jag söker nu därför intervjupersoner i åldern 18+ som har erfarenheter av våld (fysiskt eller psykiskt) utövat av ett (eller flera) syskon.


     


    Är du intresserad av att delta? Skicka mig i så fall ett mail på: [email protected] så kontaktar jag dig för att berätta mer om projektet. Du kan också nå mig på telefon ? se uppgifter nedan. Du är inte på något sätt förpliktigad att delta i undersökningen och även om du, efter att ha fått mer information (muntlig såväl som skriftlig) om projektet, väljer att intervjuas kan du när som helst avbryta din medverkan. Självfallet behandlas alla uppgifter konfidentiellt.


      


    Veronika Burcar Alm (forskare och projektledare)


     


    Sociologiska institutionen, Lunds universitet


    Telefon: 046-222 42 73


    [email protected]


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-22 10:06
    Hej!

    Jag har fått frågan om det går bra att maila mig sin berättelse eller skriva om denna här i forumet - självklart går det också bra! Jag är intresserad av era erfarenheter, tankar och åsikter på området - muntligt eller skriftligt!

    Vänliga hälsingar,
    Veronika
  • Svar på tråden Intervjupersoner sökes för studie om våld i syskonrelationer!
  • Fri 20 Sep 2019 11:30
    #1

    Hej!


    Jag kommer att fortsätta min forskning om våld i syskonrelationer så därför uppdaterar jag detta inlägg. Jag söker alltså på nytt personer som har upplevt våld utövat av ett syskon som kan tänka sig att bli intervjuade. Eftersom jag är intresserad av gränsdragningar (vad är våld/vad är bråk) söker jag även föräldrar som kan tänka sig att bli intervjuade gällande hur man hanterar konflikter och drar gränser för vad som är ok i syskonrelationen!


     


    Allt gott,


    Veronika Burcar Alm (forskare och projektledare)

Svar på tråden Intervjupersoner sökes för studie om våld i syskonrelationer!