• Anonym (91addi)

Borde man inte höras varje dag? Är han ens intresserad?!

Vissa påstår att det inte gör något ifall man ej hörs bokstavligen varje dag. Men jag blir bara så irriterad och känner att mitt självförtroende verkligen sjunker när jag inte känner mig bekräftad osv. Har nämligen kontakt med en kille som jag träffat för några månader sedan. Det är en person som aldrig någonsin har varit i ett seriöst förhållande tidigare vilket gör att han är extremt osäker på vad han själv vill. Med anledning av hans ambivalens och lite annat har vi tidigare slutat ses ett tag. Men nu har vi återupptagit kontakten igen. Eftersom det har gått rätt segt har jag även varit rätt avvaktande på den intima fronten. Nu har vi givetvis haft sex osv.

Jämfört med honom vet jag precis vad jag vill. Vi för väldigt ärliga dialoger med varandra och jag har bland annat sagt att jag tycker om att höras regelbundet. Han har då svarat att han inte har något emot att höras men att han personligen inte alltid har något konkret att säga och att han då väljer att höra av sig när han faktiskt har något att ta upp. Min typiska försvarsmekanism är att själv inte höra av mig när jag upplever den andra vara passiv. han har påpekat att jag gärna får höra av mig om jag vill och har något att snacka om.. Men jag kan själv inte låta bli att undra hur han kan påstå sig vara intresserad av mig när han faktiskt är kapabel att vänta i några dagar (i regel i 2-3 dagar) innan han hör av sig.

Nu har vi t ex inte hörts på ungefär 2 dagar :/ . Varken han eller jag har skrivit. Jag förstår, alla har sina liv osv och han har ett rätt tungt jobb ..men jag vet verkligen inte. Att säga till igen känns inte helt hundra. Jag vill ej uppmuntra någon att göra något personen inte känner för heller. Gillar han inte sms mycket så vill jag ej pressa honom. Men jag ifrågasätter hans intresse för mig. Attraktionen börjar gå över till att jag även börjar tycka om honom alltmer och jag önskar att han kommer fram till hur han vill ha det. Jag vet bara inte om det inte är för tidigt? vi har ju inte känt varandra hur länge som helst. Sen vet jag heller ej om jag bör ta detta personligt eller om han faktiskt vore såhär mot vilken tjej som helst då han upplevs vara så himla orolig för att engagera sig.

Att liksom vänta på att han ska kontakta mig känns bara jobbigt. Jag tror nämligen att ifall en man vill ha en kvinna så gör han allt för att få henne.. men här går det rätt segt får jag nog konstatera? förvisso är tålamod inte min starka sida och jag föredrar att allt händer här och nu, helst direkt? men jag vet ej om jag ska ge honom lite tid med tanke på det tidiga skedet eller om jag borde ta upp detta med honom??!

Jag vill ej tro att jag är ?vem som helst? för honom då han faktiskt bara vill träffa mig, har han sagt.. men det där att inte ha regelbunden kontakt är frustrerande för min del och får mig bara att utveckla tankar om vi ens nånsin kommer att höras igen då dessa dagar då vi ej hörs känns som hundra år. Haha dramatisk, vet....

• Svar på tråden Borde man inte höras varje dag? Är han ens intresserad?!
  • Anonym (Micke)
     Jag tror nämligen att ifall en man vill ha en kvinna så gör han allt för att få henne.. men här går det rätt segt får jag nog konstatera?

Men detta gäller alltså inte kvinnor?

Alla har inte samma behov av att SMS:a, tycker själv att det är något ungdomar håller på med, vuxna människor har arbeten, hobbys osv, och måste inte prata varje dag. Själv försöker jag undvika kvinnor som har ett stort bekräftelsebehov, har dåliga erfarenheter av det.
  • Anonym (Tjej)

Jag förstår dig, men jag lovar att vissa som kommer att kommentera på denna tråd kommer o säga att du är neurotisk, tagga ner, stalker warning and god knows what else.

Eftersom du är intresserad av honom och vill att Ni ska höras av varje dag, så tycker jag att du ska säga till igen, som du känner, pallar han inte det då är han inte killen för dig.

Jag tycker att är man intresserad av nån så visar man det genom att höra av sig antingen via sms eller ringa o det spelar ingen roll hur tungt /stressande jobb man har, man har 2 min över till o skicka ett sms, men det är bara vad jag tycker.

Min kille är restaurangchef och väldigt upptagen men likförbannad har han tid o svara mig ÄVEN innan vi blev ett par.

• Anonym (Lugn)

Det handlar inte om intresse utan personlighetstyp. Han är helt enkelt mer chill och vill bara prata när han har något att säga. Att prata varenda dag faller sig inte naturligt för honom och kommer aldrig hända. Så att gå runt och vänta på mer kontakt som bevis för att han är intresserad är helt fel infallsvinkel. Antingen försöker du lära dig att acceptera hur han är, tar själv kontakt när du vill istället för vänta på honom och skaffar självförtroende nog att vara lugn med det eller så hittar du en ny kille som orkar bekräfta dig varje dag och själv vill det naturligt.

Själv skulle jag känna mig fullkomligt kvävd av en kille som vill smsa varenda dag och se honom som needy.

• Anonym (defewf)

TS jag tycker att du bara borde kasta killen... Jag känner så igen mig i det du skriver... Ni verkar helt enkelt ha olika behov och vara olika personer... Jag dejtade en kille i 3 månader som också hörde av sig typ varannan, var tredje dag vilket fick mig att tvivla på hans intresse... för i min värld tänker jag att man vill höras ofta om genuint är intresserad... Med tiden så byggde jag upp en frustration (mina tjejkompisars dejter hörde ju av sig varje morgon och kväll men inte min), vi  började bråka mycket för "jag hade så mkt att klaga på", sitautionen blev ohållbar och idag har vi inte kontakt (mitt val) fast jag tycker om killen grovt :(. 

Satsa på att hitta nån mer likasinnad, som har samma behov som dig i en relation...

• Anonym (olika)

Ni har helt olika behov och ni behöver båda kunna kompromissa lite för att detta ska fungera. 

Du tex behöver skaffa dig bättre självkänsla, att vara beroende av bekräftelse från andra är inte bra, då blir förhållanden lätt skeva när den ena behöver mer än den andra kan ge. 

Han behöver lyssna på ditt behov av att höras ofta och kanske ringa/skriva bara för att fråga hur det är, han måste inte vänta tills han har något konkret att säga. 

Inget sätt är mer rätt än det andra, ni är olika helt enkelt och ni båda måste bestämma er för om det är något ni kan leva med eller om det är bättre att avsluta och leta efter någon som är mer kompatibel med er. 

• Anonym (Z)

Ni är ju olika helt enkelt. Om det inte känns bra så får du lägga ner och satsa på någon annan. Själv skulle jag känna mig stalkad om jag dejtade någon som smsade varje dag.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-02-13 15:29:15 följande:

Jag förstår dig, men jag lovar att vissa som kommer att kommentera på denna tråd kommer o säga att du är neurotisk, tagga ner, stalker warning and god knows what else.

Eftersom du är intresserad av honom och vill att Ni ska höras av varje dag, så tycker jag att du ska säga till igen, som du känner, pallar han inte det då är han inte killen för dig.

Jag tycker att är man intresserad av nån så visar man det genom att höra av sig antingen via sms eller ringa o det spelar ingen roll hur tungt /stressande jobb man har, man har 2 min över till o skicka ett sms, men det är bara vad jag tycker.

Min kille är restaurangchef och väldigt upptagen men likförbannad har han tid o svara mig ÄVEN innan vi blev ett par.

Det kommer gå åt helvete. Han är inte skyldig henne att sms:a på eget initiativ varje dag. Om hon ställer ultimatum om det svalnar hans känslor ännu mer och han kommer känna mer motstånd. Hon har inte rätt att försöka förändra honom utan får ta honom för den han är just nu eller gå vidare.
  • Anonym (defewf)
    Anonym (Suck) skrev 2018-02-13 15:49:39 följande:
    Det kommer gå åt helvete. Han är inte skyldig henne att sms:a på eget initiativ varje dag. Om hon ställer ultimatum om det svalnar hans känslor ännu mer och han kommer känna mer motstånd. Hon har inte rätt att försöka förändra honom utan får ta honom för den han är just nu eller gå vidare.
    Helt rätt... det var det jag upplevde med killen jag dejtade... när jag försökte förändra honom osv då märkte jag att han gjorde mer motstånd (säkert kryddade han också vid vissa tillfällen, bara för att visa att han är han och jag inte kan ändra på honom)... Samtidigt anser jag att om man bryr sig och om personen inte har helt sjuka förväntningar eller krav, då är man villig att kompromissa!
  • Anonym (Tango)

Du är frustrerad för att han inte är den personen du behöver, du kan inte konstruera om honom och att tvinga pressa ge han dåligt samvete för att han inte har samma behov som du är bara bäddat för en enda destruktiv röra baserad på dig dig dig och inte ett gemensamt 'Vi" där ni tillsammans har en deal, baserad på bådas olika sätt att fungera.

Kärlek i en relation är en gemensam dans tänk på det.

Jag kan inte säga att han gör fel, han har varit uppriktig och sagt hur han fungerar och du har haft alla möjligheter att säga "nej vet du vad det känns inte bra för mig jag Måste höra från dig varje dag annars känns det inte som att du är lika intresserad" och han hade kunnat säga till dig nu eller bä beroende på hur han ställer sig till det och hur mycket han är villig att anpassa sig för dig, han har ju förmodligen ett behov att se att du är intresserad i honom för vem han är,inte för allt du ska få specialbyggt anpassat till dina känslor, hur ställer du dig till att anpassa dig till fullo efter hur han vill? Om han t.ex reser utomlands inte vill höras på två veckor kan du gå med på det då? In the name of Love,om du inte kan det, kan du inte då förstå och acceptera att han inte vill anpassa ihjäl sig efter dig heller?

Jag hade aldrig fattat intresse för en person som inte vill svara mig lite då och då, någon kontakt varje dag så för mig hade han varit fel person direkt, jag hör av min partner så fort vi lämnar tomtgränsen och trivs att vi ringer och smsar och alltid har varandra med och uppdaterar vi är nyfikna på varandra och har gjort en deal att alltid ge varandra ett livstecken varje gång vi är iväg.

Men det är ju jag.

• Annita

Jag har svårt att fatta att man inte vill höras varje dag faktiskt - fattar ju att alla är olika, men ändå?! Undrar man inte hur den andre mår eller hur hen har haft det?

Jag tycker egentligen inte det handlar om bekräftelsebehov, bara omtanke och intresse.Men det är skillnad kanske när man är på dejtingstadiet? Jag har själv aldrig dejtat och "spelat spelet", så jag har dålig koll på det...

Visst att man är olika, det måste man ju acceptera. Men jag hade nog haft svårt att fortsätta träffa någon som inte vill veta hur min dag varit, inte för att jag tvingat honom att messa varje dag, utan för att han faktiskt undrar!

Svar på tråden Borde man inte höras varje dag? Är han ens intresserad?!