Inlägg från: Nusse91 |Visa alla inlägg
  • Nusse91

Gravidförsäkring

Hej! 

Hur många är det som tecknar en gravidförsäkring till deras ofödda barn? 
    Vi fick tips av våran barnmorska att teckna en försäkring genom det försäkringsbolag vi har. Vi valde att ha "gravidförsäkring plus" det kostar 1200 kronor. Då är fostret helt försäkrat, även mamman och jag ifall något skulle hända. 
    Är det någon annan som har försäkring plus eller ni skippar det? Har ni behövt använda den någon gång? =)

• Svar på tråden Gravidförsäkring
  • Nusse91
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-13 16:41:01 följande:

Vi har haft gravidförsäkring (den man betalar för, inte gratisvarianten) båda gångerna och haft nytta av den båda gångerna. Fast det är stor skillnad på försäkringsbolag i hur mycket de betalar ut. Men om du får komplikationer vid förlossningen så är det väldigt bra att ha. Skulle aldrig skippa det.

Vi använder oss av Länsförsäkringar Blekinge. De verkar rätt bra. 
    Till vilken nytta har du haft av försäkringen om man får vara nyfiken? :) 
  • Nusse91
    Anonym (Ja) skrev 2018-02-13 16:53:12 följande:

Hade full graviditetsförsäkring och skulle vi få fler skulle jag ta det igen.

Tack för din respons! :) 

Vilken försäkring hade du? :) 

• Nusse91
    Fia 28 skrev 2018-02-14 09:57:22 följande:

Blev inte beviljad gravidförsäkring.

Hur kommer det sig?
  • Nusse91
    Mia86a skrev 2018-02-14 10:00:13 följande:

Jag skulle absolut teckna gravidförsäkring. Har haft det vid bägge mina graviditeter och fått ut pengar bägge gångerna pga stor blodförlust. Man vet aldrig vad som händer så jag skulle råda alla att försäkra sig.

Tack för ditt svar, förmodar att du hade gravidförsäkring plus? :)

Får man fråga vad du fick i ersättning? :)
  • Nusse91

Tusen tack gabbi för din respons, jättebra att veta lite mer detaljerat om det. Vi kände att det är en trygghet för oss och barnet att ha en försäkring. :)

• Nusse91

Ojdå, där ser man, hade ingen aning om fragminsprutorna. Tack ändå för informationen. 

Svar på tråden Gravidförsäkring