Anonym (Frågvis) skrev 2018-02-15 05:44:01 följande:
Tack för svar. Jag är 50 och kvinna för övrigt. Har alltid legat på samma vikt och har redan passerat klimakteriet så det där med upp- / ned i vikt är knappast aktuellt.
Det jag funderar mest på är var den ska sitta och hur stor den ska vara. Jag vill att den täcks av bikini. Endast de som känner mig väldigt privat ska se den.
Motivet har ett stort symbolvärde för mig. jag känner mig säker men jag läser så klart på. Många som ångrar sig verkar ha tatuerat sig väldigt unga.
Jag rör mig mycket bland tatuerade människor från alla olika samhällsklasser och åldrar. Som du skriver är det inte helt a vanligt att man ångrar ett motiv som gjorts när man var mycket ung - men jag ser ett samband med kvalitén på tatueringen sbara än motiv (om inte motivet är väldigt extremt). Är det en bild som är vackert gjord är det, enligt min erfarenhet, få som ångrar själva bilden även om man inte skulle valt samma motiv som äldre. Jag har själv fyra tatueringar varav två gjordes i 20-års åldern. Det är inte motiv jag skulle valt idag MEN jag ångrar inte dem - lika lite som jag ångrar den människa jag var då. De är en del av mig helt enkelt :) Den ena håller jag på och väver in i en större tatuering. Döljer den inte utan gör den till en del av det jag väljer idag :)
De i min ålder och uppåt (40-60 år) som jag känner som tatuerat sig för första gången i den åldern har INTE ångrat sig :)
Kort sagt - du låter mogen och jag hade inte tvekat. MEN välj tatuerare noga. Kolla bilder på tatueraren tidigare arbeten - gärna sådant som liknar den bild du ser framför dig. En del är riktigt bra på natur, andra på old school. En tredje på porträtt. Se till att välja en som är bra på det DU vill ha.
Lyssna även på din tatuerare. Vissa saker - extremt tunna linjer, mkt små detaljer eller en "för liten" tatuering blir inte bra efter några år.
Tänk på att inte ha tighta jeans dagarna efter om du skall ha den på rumpan. Det kan förstöra läkningen. Det är ett sår som skall läka snyggt. Ett bra slutresultat beror lika mkt på tatueraren som hur man tar hand om sin tatuering.
Lycka till!