• Lee***

    Syskonförsök via IVF våren 2018

    Etta skrev 2019-01-24 12:34:25 följande:

    Just det, ja, det är ju bra invänta BIM tycker jag med, så osäkert annars!


    Så jobbigt o seg vecka, rena pinan Har bim i morgon, men känner att de lilla lilla symtom jag har har haft , har nästan avtagit...

    Köpte ni ett 3 pack försök ? Vet inte hur vi går vidare ifall detta skiter sig. Men så kände jag förra gången jag misslyckade, hur skall jag orka fortsätta, men på ngt konstigt sätt så samlar mig sig o fortsätter.
  • Lee***

    Nu har jag köpt graviditetstest, clearblue. Som jag skall ta på morgonen i morgon. Så att jag vet. Men jag tror jag är gravid:)

  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-26 20:04:39 följande:

    Åh, håller alla tummar!! :)


    Kunde inte vänta utan tog testet ikväll, fick 1-2 veckor gravid o jag visste att veckorna inte är tillförlitlig , men ändå blir jag lite orolig att graviditeten har avstannat. Jag skulle ha väntat tills i morgon på morgon urinet, funderat på att testa i morgon bitti o sedan vänta på testdagen o testa med klinikens.

    O jag vet att jag kommer antagligen testa mellan testdagen o UL.

    Just nu är jag gravid o det känns bra

    Hur mår du? Känner du symtom?
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-26 21:32:04 följande:

    Åh, grattis!!! Men 1-2 veckor är väl ändå rimligt precis runt BIM när man gjort ivf? Fattat det som att det tar lite längre tid för hcg att komma än i normal graviditet då det ju inte kan fästa tidigare än någon dag efter insättning. Nu tog du ju dessutom med kvällsurin! Jag tog ett till test imorse som visade starkt plus så hoppas så att detta går vägen nu! Ska också vänta tills testdag nu (måndag) och då ta klinikens. Lite rädd för deras eftersom det ej är så känsligt, aldrig fått positivt på det men däremot på andra, men kommer ju kännas bra om det är verkligen är positivt!

    Väldigt lite symtom, känt lite lite svagt illamående kvällstid och fortsatt spänd mage samt lite svaga dragningar i livmodern kvällstid , men på morgonen/förmiddagen känner jag ingenting. Lite jobbigt! Du då?


    Står även att man inte kan lita på veckor ifall man inte tar morgon urinet utan testet visar om man är gravid eller inte. Undrar om män också anorlyserae allt, inget jag har märkt av iaf;).

    Vad härligt att testet visade starkare, klinikens test lär du få utslag på när du fick så starkt test idag o det bara är två dagar till testdagen.

    Har inte så mkt symtom, känner också vid livmodern lite. O kan känna lite lite ömma bröst men bara när jag är bh(?) På mig. O jag känner som du inte så mkt på dagarna utan mer på kvällen, kan nog vara att det är så mkt runtomkring samt att jag varit lite nervös. Inget illamående .Men det hade jag inte när jag väntade min son heller, mådde väldigt bra lite väl för bra. Men fick en väldigt bra barnmorska som jag kände att jag kunde ringa om det var ngt o fick lite extra kontroller där vi lyssnade på hjärtat, det hjälpte lite iaf stunden.

    Såg i ngn tråd att du skulle på middag o visste inte om du skulle berätta eller inte, hur gjorde du?
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-26 22:25:29 följande:

    Haha, nä, jag skulle inte tro att de gör det! ;) Låter väldigt likt mina symtom tycker jag. Jag började må illa i vecka 8 förra gången så rätt långt fram, nojade oerhört över att jag inte mådde illa och sen var det så olidligt när jag väl började må illa så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men nu längtar jag till det igen, haha. Nä, blev aldrig någon middag, min dotter blev mer och mer förkyld under dagen och hade feber på kvällen så vi stannade hemma. Trist, men löste ju problemet. ;) Svårt det där tycker jag!


    Hoppas ni klarar er o att er dotter mår bättre idag.

    Jag hade nog inte berättat i ett så tidigt skede , däremot har jag berättat till en kompis om vårat försök nu, hon som även visste om första o om mitt mf.

    Lycka till med testet i morgon men är säkert att det kommer gå bra då du fick ett starkare plus.

    Själv har jag testdag på tisdag.
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-28 16:07:03 följande:

    Puh, plus även på mottagningens sticka! Men teststrecket var svagare än kontrollstrecket så jag blev nojig och tog även ett cb, där var teststrecket precis som i lördags starkare än kontrollstrecket, puh! Så tydligt att de är olika känsliga. Pratade med kliniken idag och fick tid för ul 19/2! Lååångt kvar ju! Känner att jag ej kommer kunna pusta ut förrän efter det. Och oroar mig för att vi ska flyga på lördag, enligt läkaren på kliniken helt okej men googlade och hittade givetsvis en familjelivs-tråd om någon som fått mf efter en flygresa... Denna oron alltså! Hur mår du?


    Grattis:) . Vad härligt.

    Ja, denna oro alltså. Flygresa är nog ingen fara utan personen som fick Mf hade tyvärr ändå fått mf, o jag vet att vi båda egentligen vet detta men man blir orolig ändå. När jag väntade min son så googlade jag inget o om jag var orolig för ngt så ringde jag min barnmorska. Man oroar sig mer över att läsa men man kan inte låta bli. Hade gogglat så mkt på allt möjligt o mådde inget bra så när jag blev gravid andra gången så lovade jag mig själv att bara gå efter vetenskapliga artiklar o info.

    Jag är nervös inför morgondagen. Men fortfarande lite symtom o ingen mens.
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-29 20:36:36 följande:

    Ånej!! :?( Usch vad tråkigt!! Många kramar! Så kämpigt det där när man först får plus och sen negativt! Har ni bestämt er för hur ni går vidare?


    Tack!

    Vi har en till i frysen från vårt andra ivf försök. Jag är dock lite orolig om det är spermierna som spökar. Min sambo har gjort pesa/tesa o fryst ner för att tina upp o befrukta ägg för att sedan frysas ner igen o tina upp.

    Frys försöket blir inte förrän om några månader o sedan har vi tänkt köpa 3-pack försök om inte det vill sig så lägger vi syajonförsöket på hyllan o koncentrera oss på vår underbara son.

    Men visst det är jobbigt. Bara bryta ihop o ta nytt snart
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-30 09:28:39 följande:

    Just det, fick för mig detta var ert sista i frysen men skönt att ni har ett till! Förstår att du tänker så men de hade nog inte rekommenderat frys för er om de inte trodde det skulle fungera! När jag hade mina kemiska graviditeter sa läkaren till mig att det ändå var mer positivt att de fäste lite än inte alls och att prognosen därmed var bättre. Prognosen ska ju även vara bättre om man har barn sen innan. Lycka till nu!


    Hej, hoppas du mår bra.

    Hur lång tid tog det för dig att få tillbaka mensen när du hade först fått positivt o sedan negativt på klinikens test.

    Min kropp tror ff att den är gravid, fick 1-2 i går också.

    Tar väl ett tag för kroppen att reagera :(
  • Lee***

    Hur mår du Etta?

    Jag väntar fortfarande på min mens. Skall ha telefonsamtal med läkaren i morgon hur vi skall gå vidare o då skall jag ta upp att min mens inte har kommit ännu, hoppas bara att det inte är ngt alvarligt som gör att mensen inte dyker upp.

    Annars har vi tänkt att ta paus till april.

  • Lee***
    Etta skrev 2019-02-11 17:26:28 följande:

    Hej! Nu är jag i v 7, hade en jobbig förra vecka med en liten, liten blödning brun blödning söndag kväll men sen inget mer så hoppas det ska vara lugnt nu! Har börjat må ganska illa så det är ju ett bra tecken... även om påfrestande!

    Hur har det gått för dig Lee med mensen? Och vad sa läkaren?


    Vad skönt att det inte var mer. Men förstår att det måste varit fruktansvärt , hade också det med sonen , kom bara väldigt lite o endast en gång.

    Jag fick min mens samma fm som läkaren ringde. Hon berättade att embroyt var väldigt fint men att denna gång så utvecklades den inte som den skulle. O jag kan tycka att det är väldigt bra att kroppen kan stötta ifrån embroy som inte skulle kunna bli en bebis eller ett frisk bebis, även om det är tuft att det inte tog sig denna gång heller. Vi hoppas på den sista i frysen i april annars får vi försöka njuta av sommaren o ta nya tag till hösten.

    Spännande med ul snart:)
  • Lee***

    Vad skönt att höra att allt såg bra ut. Men tråkigt att du inte mår så bra, men illamåendet brukar väl gå över v12.

    Ja, det blir ju lite jobbigare när man har ett barn sedan tidigare:).

    Ger mig hopp att du blev gravid efter 6:e insättningen (?). Att man inte riktigt skall ge upp

  • Lee***
    Etta skrev 2019-05-09 07:49:15 följande:

    Hur går det för er alla i tråden? Flera måste ha fått syskonen nu va? :) Jag går in i vecka 20 idag och ska på rutinultraljud imorn. Lite nervöst, har fortfarande svårt att tro att vi lyckades till sist efter så många försök!

    Och hur går det för dig Lee? Har ni gjort några fler försök?


    Hej,

    Vad kul att höra att allt har gått bra o att du har gått halvvägs nu. Vi tänkte att göra en återföring i spril men hela familjen blev åka samt annat som gjorde att vi skjuter på det till denna månaden. Har inte så stort hopp att detta embroyt skall gå då inte dem 2 andra frysförsöken gick vägen. Men vi hoppas ju verkligen att detta tar sig. Annars kommer vi gå vidare med 3-pack , Vi har fått ok från kliniken , så än ger vi inte upp.

    Se bara på er, ni var också tvugna att försöka flera ggr. Men nu väntar ni en liten :)
  • Lee***

    Antingen missade jag äl eller så hade jag ingen. Någon månad hade jag endast äl några timmar. Men har testat 2 ggr i fredag dag12, 5 ggr dag13 och 5 ggr dag 14 och nu är jag inne på dag 16, testet såg ut som att det blev svagare , kör digitala test. Så det blir till att hoppas på nästa månad. Lite trist när jag var inställd denna månaden:(

  • Lee***
    Etta skrev 2019-05-17 08:07:32 följande:

    Usch vad tråkigt när kroppen inte samarbetar! :( Hålelr tummarna för nästa månad!


    Kroppen är märklig. Kl 6 hade jag ingen äl i går testade igen kl 10o fick positiv. Sedan kl 16 inget. Men däremot I dag hade jag väldigt mkt känningar, så jag gjorde ett test för en stund sedan 21.40 o fick positiv. Frågan är vilken dag skall man gå efter. Om jag hade tagit äl varje morgon så hade det visat negativt med positivt idag. Skall ringa och höra med kliniken, för fredagen nästa vecka hade passat bättre. Vad tror du? Har du någon erfarenhet?
  • Lee***

    Hej,

    Vill bara uppdatera hur det gått för oss.

    Efter 3 toppen embryo i frysen samt 2 färskförsök med 2 embryo åt gången lyckades ett 2 dagars embryo utvecklas till det som blev vår son i sep.

    Har fortfarande svårt att förstå att vi äntligen lyckades hade nästan gett upp, men så glad att vi fortsätte ett tag till även om det var jobbigt. Men nu kan vi lägga ivf bakom oss

  • Lee***
    Etta skrev 2020-11-10 21:37:38 följande:

    Grattis!! Vad roligt att du uppdaterar! Här firade vi lillasysters ett-årsdag för en dryg månad sen. :) Ja, var ju samma för oss att det tog lång tid (6 insättningar) innan vårt lilla guldägg fastnade! Sån tur att vi kämpade på ändå!


    Grattis i efterskott:).

    Ja, jag kom ihåg att ni också försökte länge och att ni till slut blev gravida , gav mig lite hopp då.

    Är så många trådar där man aldrig får läsa hur det gick sedan så jag vil uppdatera ifall det är någon som läser tråden och är i samma sits.

    Bebisen skulle komma nästa onsdag men pga tidig vattenavgång så slutade det med kejsarsnitt o vecka 32+5. Har gått bra men vi är trötta då bebisen gärna vill ligga hos ngn av oss och inte i sin säng ( babynest ) på nätterna så det är lite jobbigt då vi även har en snart 3. 5 åring hemma som dessutom inte går på förskolan. Jag får dåligt samvete varje gång jag tycker det är jobbigt för det känns som att jag inte får känna så för allt vi har gått igenom att komma hit. Sorry lite utanför ämnet men om det är några som förstår än känsla så är det ni som har genomgått ivf.

    För ett år sedan trodde jag aldrig att det skulle lyckas, efter 3 frysförsök och 2 färskförsök med 2 st 2 dagars embryon totalt 7 embryon då lyckades vi, helt otroligt. Iväg tacksam för ivf varje dag:).
Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018