Syskonförsök via IVF våren 2018
Här kan vi som försöker få syskon via IVF samlas för att prata och stötta varandra. Jag ruvar på en blastocyst som vi hoppas ska bli syskon till våra två barn som också kommit till via IVF.
Här kan vi som försöker få syskon via IVF samlas för att prata och stötta varandra. Jag ruvar på en blastocyst som vi hoppas ska bli syskon till våra två barn som också kommit till via IVF.
Åh vad roligt! Låter som höga odds! Embryologen sa ingenting om hur mitt embryo såg ut denna gången, förra gången sa hon ?ser mycket fint ut? så nu tänker jag att dettta kanske inte var så bra kvalité?! Men vad märkligt att läkaren sagt 4-5 dagar till dig, måste googla vidare på detta! ;)
Var inte embryologen utan läkaren. Att embryot har fryst ner till minus 200 grader o klarar en fin uppfinning så är det embroyt starkare.
Hittade du ngt när du googlade runt?
Visst är det otroligt att det är möjligt att frysa embryon ändå? Fattar egentligen inte hur det kan funka att det varit fryst och sen kan det bli en bebis! Verkar tycker jag när jag googlar runt som att en femdagars-blastocyst ska fästa snabbare än en två-dagars, och ganska snart efter insättning. Men hittar mest familjeliv-trådar och inget direkt vetenskapligt.
Känner du av ngt? Jag känner inget än iaf.
Jag skrev upp när jag fick min son, kände inte ngt direkt i början sedan dag 4 kunde jag känna ngt i bland , inbillning eller ej vet jag inte. Men däremot när jag plussade kände jag rätt mkt, häftig känsla. Hoppas jag får uppleva det om 2 veckor
Eller så fäster alla embroy ungefär samtidigt oavsett om det är 2 dagars eller 5 dagars , eller kan kroppen känna av o det tror jag inte vilken dag embroyt är.
Hur går det för dig? Jag känner inget än... känns som jag borde ha nåt symtom om detta ska gå vägen, men kan inte minnas riktigt när jag fått symtomen när jag plussat. Samma för mig att jag haft många symtom på testdagen, men minns ej hur tidigt de började!
Jag vet inte vad jag känner. Tror mig känna ngt men det gjorde jag lite förra gången också, o det gick inte vägen.
Så jag vet inte..Så jobbiga dagar kvar nu. Hade viljat testa men rädd för resultatet, att man blir besatt oavsett vad det visar.
Jag vet, rent plågsamt liksom! Tänkte testa på onsdag som är BIM för mig, men nu har jag blivit så nojig för resultatet så vet inte om jag vågar.
Jag har alltid testat på testdagen, de 2 ggr som jag misslyckat har mensen dykt på den beräknande dagen.
Jag vet inte vad jag skall göra. Men tror jag väntar o ser tror jag. Kan inte bara veckan gå fort...
Lutar åt det också. Även om det är jobbigt att få mens på jobbet. När ska du ha mens?
På fredag är den beräknad. Men hoppas den håller sig borta iaf 15 månader.
Är det några som vet att ni försöker få syskon? Berättade ni om er första ivf.
Var två kompisar som visste , 1 som gick igenom samma o en som jag berättade av en slump efter vårt missfal. Efter vi fick vår son berättade jag för några fler om ivf.