Stickningar
Länkar till denna tråden som jag skrev förra året.
www.familjeliv.se/forum/thread/77460238-graviditetssymtom-hos-er-som-tagit-ut-spiral-eller-p-stav
Länkar till denna tråden som jag skrev förra året.
www.familjeliv.se/forum/thread/77460238-graviditetssymtom-hos-er-som-tagit-ut-spiral-eller-p-stav
P
Vet inte riktigt, tog ett test i morse. Testa tidigt. Kan va ett spökstreck, i vissa vinklar såg det ut som det ville bli ett streck men eftersom det inte är tydligt så säger jag negativt. Tyvärr. Men haft sedan stickningarna i livmodern samma flytningar hela tiden. Krämiga bara. Inget annat alls. I början var dom olika hela tiden, men nu exakt lika. Annars mår jag lika hela tiden.. Men mer illamående på morgonen, fast hela dagen egentligen. Så humörsvängningar så det skriker om det. Funderar på att ringa gyn och be om en kontroll, men sist jag gjorde det kände jag mig dumförklarad. För att jag nyligen tagit bort mirena. Vet inte om man kan kräva bli undersökt åtminstone. Även om det bara är hormoner som försöker komma igång är det ju lättande att få veta det efter en undersökning än att gå så här och må skit hela tiden. Är man gravid blir det ju plötsligt normalt, om inte så vet man det med.
Hoppas att du plussar nu, håller tummarna för dig
Ja, lite så jag tänker med. Men är det normalt att ha samma slags flytningar på det här sättet i flera veckor? Hade det ju inte innan. Men i samband med dessa stickningar eller hur man ska förklara det så har dom varit likadana och i mer mängd med.
Ok, så med andra ord.. Är jag inte gravid så är det ett tecken på att det håller på att komma igång igen? Och isf hur lång tid kan man räkna med att det kan fortsätta på det sättet? Förstår att det är olika från person till person men vad är vanligt. Kan ju även säga att jag hade mens ganska regelbundet hela tiden jag hade mirena i nästan 8 år.
Ganska jobbigt att inte veta så mycket, går gubben på nerverna och jag går mig själv på nerverna. Så är ju jobbigt som f-n på många sätt.
Tänkte jag skriver här då vi skrivit förut, jag fick idag en ynklig blödning. Alla symtom är kvar dock. Trodde det är mens, vilket det förvisso kan vara. Jag upptäckte att det blödde av en slump. Kommer inget på papper eller binda. Jag skulle kolla flytningar (ursäkta detaljer) och stoppa upp lite av fingret då jag märkte blod på fingret. Det var färskt blod. Sen så försvann det typ lika fort som det kom. Visst har jag haft förut att det slutat och satt igång igen, vilket det såklart kan denna gång med men jag har inte fått det första dagen någon gång. Dessutom har det förut försvunnit alla andra symtom(även om det stannat upp förut). Men jag har fortfarande dom kvar. Är det vanligt att det gör så efter spiral osv? Eller kan det vara en nitblödning el vad det kallas för? Ursäkta att jag frågar ut dig totalt.. Haha
Hej igen, bara en fundering igen, eller några .. Sorry att jag frågar ut dig totalt men ingen lust att ringa gyn och hålla på om det inte är så att jag måste, dessutom står ju ganska mycket här redan..
Jag bara fundera på om det skulle vara en mellanblödning jag hade för lite mer än en vecka sedan borde inte mensen kommit nu? Jag testa idag men det var negativt. Jag fick ju som sagt en flytning den kvällen då blodet var borta..( Efter en halv dag, ovanligt för att vara mig) men den var ju som ägglossningsflytning. Om det var nidblödning borde ju testet reagerat med? Sen har jag läst lite om hcg, att vissa har låga värden.. Men lite info om anledning till det. Kan påpeka att alla symtom finns kvar, dock lite mildare än förut. Har haft lite metallsmak i munnen till och från senaste veckan.. Illamående kan komma och gå under hela dagen. Sen har magen, eller snarare livmodern svullnat upp på sistone. Vilket förvisso kan bero på mens, men jag har tidigare endast gått upp i vikt strax före mens annars.. Aldrig att magen svullna upp. Så det är nytt i allt.
Vad har du för tips, funderingar angående det. Mina funderingar? .. Vad som helst.