• julia1994

Stickningar

Hej! Hoppar in lite här med! Jag tog också ut min Mirena spiral för två månader sedan ungefär. Cirka två veckor efter kom en blödning som höll i sig i cirka 6 dagar, vilket jag tänker var mensen. Hade dock inte jätteont så det var inte som jag mindes det (hade spiralen isatt i 3 år). La in det i en mensapp och fick veta när dem räknade ut när min ÄL skulle komma. Jag tog ÄL-test under hela den veckan och såg tydligt stegringen och när strecken var som starkast. Enligt min app skulle jag alltså haft mens nu i söndags, men inget syns till. Är det vanligt? Hade ju tydligen ÄL för två veckor sedan. Hur lång tid kan det ta innan kroppen är återställd liksom, den spökar med mig haha!

• julia1994

Tack för ditt svar! Ja, man blir verkligen inte riktigt klok på kroppen. Hoppas du kan få råd och hjälp med det du grubblar över och slipper gå orolig!

Tyvärr så dök min mens upp idag, ordentligt. Hade inte denna typ av mensvärk förra månaden, som även var första mensen sedan uttaget av spiralen. Så jag hoppas verkligen att min kropp är på rätt spår och börjar fungera normalt snart, för både jag och min sambo längtar massor efter en liten.

Jag hoppas vi båda får bukt på vår kropp och att vi snart lyckas tillsätta ett liv till värden, jag håller tummarna för dig! :)

Svar på tråden Stickningar