Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Grad 3 cellförändring

Har haft cellförändringar i livmodertappen sen jag tog första provet när jag var 24 det var 2,5 år sedan. Då visade de grad 2 sen vid nästa prov var de grad 1 sen blev jag inte kallad mer, gjorde då ett prov nu med mer än 1 års sen senaste och har nu grad 3.

Har lidit av mellanblödningar när jag gått på p piller och efter grav.. som barnmorskor tyckt varit konstigt. Nu har jag PANIK!! Kan testen visat fel innan så jag haft svåra cellförändringar hela tiden och nu utvecklat cancer eller borde läkaren Sett när dom undersökt med mikroskop att jag haft cancer?!? Ringde till kk idag dom säger att de inte är cancer än och jag ska göra konisering men hur vet dom att det inte är cancer än? :( tacksam för svar gärna från folk som varit med om samma!

• Svar på tråden Grad 3 cellförändring
  • Anonym (Rädd)
    EpicNurse skrev 2018-02-15 23:46:12 följande:

Nja, inte mycket väl. Det händer, men det är osannolikt.

Oavsett så är CIN3 inte cancer.

Tack då vet jag!!
  • Anonym (Rädd)
    malikan skrev 2018-02-16 11:16:47 följande:

Jag hade livmoderhalscancer på mitt första cellprov, tror jag var 23 då.

Dom är jätteduktiga och hade det varit cancer hade dom såklart sagt det.

Jag blev kallad till läkaren som skulle operera mig och vi gjorde en plan.

De ser på testerna de tar om det är cancer eller förändringar.

Du kommer med all säkerhet även få gå på tätare kontroller för att se så de fick bort allt samt se så det inte kommer tillbaka.

Det är ingen fara, jag hade som sagt cancer och sitter med bebis nr 2 i magen efter det :)

Tack så jätte mycket för ditt svar!

Jag sitter med en 6 månaders och var livrädd att jag fått cancer och hon skulle mista sin mamma.. :( man tänker ju verkligen de värsta.

Vilken tur att Allt gick bra för dig och du blev frisk och 2 barn! :)

Då såg dom alltså på undersökningen/provet att det var cancer direkt? Eller såg dom det vid koniseringen/operationen?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (..) skrev 2018-02-16 14:35:23 följande:

Tog mitt första cellprov när jag var 35 år. Visade på grad 3. Vid första koniseringen (glödtråd) så visade biten på två små cancertumörer. Fick därför göra ytterligare en kirurgisk konisering, och denna visade på att allt var borta.

Har inte haft någon ny påväxt med mina efterföljande kontroller. Har dock nu fått en ny tid i mars och missade förra årets så man får väl se.

Okej skönt att höra att det hållt sig borta!! Tack:)
  • Anonym (Rädd)
    lo82 skrev 2018-02-16 14:48:47 följande:

Jag har gjort konisering för CIN 3 och det gick bra, var 11 år sen nu och inget mer har hittats, kram på dig

Skönt att höra!! Tack!! Kram
  • Anonym (Rädd)
    malikan skrev 2018-02-16 15:01:01 följande:

Dom sa aldrig vad dom såg på första provet utan jag fick en tid igen där de tog vävnadsprover, vilket blev lite dramatiskt då jag började blöda rejält och läkaren fick trycka på larmknappen.

Efter det skickade dom provet på snabbanalys och jag blev sedan direkt kallad till mötet med läkaren där jag fick mitt cancerbesked

Åh vad läskigt:( jag började blöda rätt mycket när hon knipsade på undersökningen.. men då sa hon att det var för jag är relativt ny förlöst. Hoppas verkligen det inte är värre :(
Svar på tråden Grad 3 cellförändring