Padirac skrev 2018-04-16 22:55:30 följande:
Vad är bra eller dåligt med att att skriva fel och rätta till det eller att ändra sig. Det är inte mer än vad det är. Iofs är en dialog eller debatt ett tillfälle att ta till sig nya argument, presentera nya argument och utifrån det ändra sin uppfattning i samma eller motstående rikning.
Du får väl citera vad du vill - om du förstår det jag skrivit rätt eller fel kommer att visa sig. Kanske säger jag mot dig om jag anser att du citerar mig fel.
Man jag har ingen ensamrätt på att anse saker, andra kan anse andra saker. Det gjorde du nyligen om jag förstår dig rätt. Och nu har du ändrat dig och anser att folk får rätta fel i meningar och ändra sig.
Du kan lika gärna driva den ståndpunkten själv om du vill - du kan inte rättfärdiga den ståndpunkten med att jag sagt det.
Jag har hela tiden ansett att man ska få ändra sig, ville bara kolla om du skulle vara tydlig på den punkten och det var du. Bra.
När någon ändrat sig, tycker du då att det är rimligt att fortsätta attackera denne för den ursprungliga kommentaren som personen ifråga backat ifrån?