Inlägg från: Anonym (ces) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ces)

De olika partiernas bevekelsegrunder för invandring

Padirac skrev 2018-04-16 22:12:23 följande:
    Ett inte som skall strykas i den meningen

Mina skäl till att vara för flyktingmottagning? Sverige har skrivit under flyktingkonventionen. Men det största skälet är att jag till skillnad från SD anser att 'Svenskar som SD menar det' behöver lite nytt blod för att inte bli banjospelande retards.
    Du måste stå för det du skrev från början.
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-16 22:32:00 följande:
    Jag måste stå för det jag avsåg att skriva - jag får naturligtvis rättar ett syftningsfel eller ett meningsbyggnadsfel

Och detta gäller alla?
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-16 22:37:30 följande:
    Anonym (ces) skrev 2018-04-16 22:34:36 följande:

Och detta gäller alla?

Vilka menar du att det inte skulle gälla för?
    Andra som ändrar sig efter en felskrivning.
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-16 22:46:43 följande:
    Alla kan naturligtvis skriva fel eller ändra sig

Det är två olika saker

-slarvfel, tankevurpa eller omformulering av en mening då den skrivs kan resultera i en felskrivning.
    - ändra sig kan alla göra, för att man tänkt lite till, för att man förstått lite mer, eller mindre.
    Vad bra, får man citera dig på det?
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-16 22:55:30 följande:
    Vad är bra eller dåligt med att att skriva fel och rätta till det eller att ändra sig. Det är inte mer än vad det är. Iofs är en dialog eller debatt ett tillfälle att ta till sig nya argument, presentera nya argument och utifrån det ändra sin uppfattning i samma eller motstående rikning.

Du får väl citera vad du vill - om du förstår det jag skrivit  rätt eller fel kommer att visa sig. Kanske säger jag mot dig om jag anser att du citerar mig fel.

Man jag har ingen ensamrätt på att anse saker, andra kan anse andra saker. Det gjorde du nyligen om jag förstår dig rätt. Och nu har du ändrat dig och anser att folk får rätta fel i meningar och ändra sig.

Du kan lika gärna driva den ståndpunkten själv om du vill - du kan inte rättfärdiga den ståndpunkten med att jag sagt det. 

Jag har hela tiden ansett att man ska få ändra sig, ville bara kolla om du skulle vara tydlig på den punkten och det var du. Bra.

När någon ändrat sig, tycker du då att det är rimligt att fortsätta attackera denne för den ursprungliga kommentaren som personen ifråga backat ifrån?
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-16 23:17:29 följande:
    En person som konstant häcklar och lägger falska meningar i andras påståenden kanske behöver bemötas på sitt eget sätt för att lägga band på sig.

Jo, jag vet. Har sett ett par stycken här inne som ständigt häcklar andra, men ingen verkar våga säga ifrån.
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-16 23:45:01 följande:
    Nog med OffTopic nu, jag undrar om Gabbe kan svara på min motfråga - nej den innehåller inte fler falska premisser än Gabbes ursprungliga fråga
    Padirac skrev 2018-04-16 22:17:05 följande:
    En motfråga till dig Gabbe.

Varför vill SD att Sverige ska bli 'ett land av banjospelande retards' - där inga influenser eller människor från andra platser ska få plats?

Vill SD ha ett folk som de kan föra bakom ljuset med falska nyheter, alternativa sanningar och raka lögner.

Hatar SD svenska folket så mycket att de utan att skämmas kan dra vilka lögner som helst?

Om man undrar varför SD vill något får man väl fråga dem. Osäkert om "Gabbe" sitter inne med det svaret.

Vad gäller lögner, trollfabriker m.m och alla som går på det så ser jag inget som tyder på att vänster är bättre än höger. Men du har säkert bevis för det du påstår?
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-17 00:01:48 följande:
    Tja, Gabbe verkar ju sitta inne på sanningen om vad de olika partierna vill i fråga om invandring, vad de önskar uppnå och undrar sedan varför. Om hen är sådan expert på alla partier borde han kunna besvara den enkla frågan jag ställer.

Men om hen påstår att hen inte vet trots att hen tidigare låtit påskina sig vet detta vore det klädsamt att säga detta. Det är ju inte heller fel att ändra sig om man tycker sig ha haft fel tidigare.

www.svd.se/experten-sa-avslojar-du-fake-news

"? Det knepiga är att "fake news" används på två sätt. Dels av människor som vill gå till angrepp mot fri journalistik, som exempelvis USA:s president Donald Trump. Dessa personer hävdar att att professionella medier ljuger medvetet och använder "fake news" för att visa hur illa de tycker om enskilda mediebolag eller hela journalistkåren.

? Här finns en skrämmande historisk koppling. "Lügenpresse" (lögnpressen) var det ord som nazisterna använde för att brännmärka nazistpartiets och Nazitysklands fiender inom pressen.

? Sedan finns det ju falska och påhittade nyheter på riktigt ? och då använder man samma ord. Det gör att begreppet "fake news" kan bli väldigt förvirrande. Falska nyheter är för mig något som inte stämmer med fakta och där den som hittat på lögnerna gjort det medvetet ? eftersom man på något sätt tjänar på att lögnen sprids."

Idag är den stora majoriteten av trollerier från Ryssland enligt uppgifter från MSB. 

Falska nyheter i formen av att det inte stämmer med fakta  sprids av media knutet till SD, MED m.fl-

Även Aftonbladet och Expressen sprider fake new. Dock handlar det oftast om vinklingar eller undanhållande av information.

Man måste förstå att även fin-media är en del av fake news, annars kan man aldrig förstå begreppet fake news.
  • Anonym (ces)
    Padirac skrev 2018-04-17 00:23:14 följande:
    Det här är inte rätt tråd för att åter igen debattera pressetiska övervägningar eller påståenden om att mainstream media skulle vara en del av makten dom för folket bakom ljuset.

Vi har debatterat detta förut och man behöver förstå vad pressetiska överväganden har för syfte. 

De vinklingar som finns i mainstream media är små jämfört med *skrikhögerns' falska påståenden - det går inte att jämföra

Tidigare har det påståtts att mainstream media inte tagit upp händelser på sjukhus mm, men det har varje gång detta sagts kunnat tas fram artiklar som mycket tidigt rapporterat det *skrikhögermedia* påstår att det inte rapporterats om. Det som framför allt skiljer mainstrem och *skrikhögermedia* åt ät att de senare propagerar och polariserar. Vems nyttiga idioter de är visar historien med hur Hanif Bali blev en nyttig idiot för annan makts intressen.

Vinklingarna i mainstream-media må vara små, men de har fortfarande större spridning är den "skrikhöger-media" som har sin motsvarighet i en lika vansinnig "extremvänstermedia".
Svar på tråden De olika partiernas bevekelsegrunder för invandring