• Längtan1990

HJÄLP mig att tyda gravtest!

Ovan visas två tester som gjordes i början av denna vecka (v7) , de två understa gjordes idag den 16/2.. ska ha min beräknade mens på måndag. Vad tror ni????
  • Svar på tråden HJÄLP mig att tyda gravtest!
  • Anonym (Quinna)

CB Digital visar inte testpersonens exakta veckor.

Den kör på ett genomsnittlig nivå av hcg och skriver ut det.

Finns många som fått resultatet 1-2 veckor trots att de varit över 5 veckor.

TS skriver att BiM är på måndag alltså är det enkelt att räkna ut antal veckor

• Migas
    Anonym (Quinna) skrev 2018-02-17 13:35:48 följande:

CB Digital visar inte testpersonens exakta veckor.

Den kör på ett genomsnittlig nivå av hcg och skriver ut det.

Finns många som fått resultatet 1-2 veckor trots att de varit över 5 veckor.

TS skriver att BiM är på måndag alltså är det enkelt att räkna ut antal veckor

Jo, jag vet att det är något slags genomsnitt, men trodde ändå att det skulle ge ett hum.

Aha, jag missade att hon hade skrivit ut det, men då är det ju inte en lika stor poäng i att testa bara för veckornas skull.
  • Barbados

Grattis! Exakt som ditt senaste test såg mitt test ut när jag var gravid förra gången i november 2017. När jag sedan testade igen, en eller två dagar senare, hade jag plötsligt en klarröd linje. Hurra!

Jag har gjort ett Clearblue-test idag och fått liknande "spöklinje", se nedan. Den vertikala linjen i det stora fönstret visar att man är gravid.

Precis som andra har skrivit ovanför så ska linjen på graviditetstest inte synas alls om man inte är gravid. Så jag skulle definitivt tolka dina senaste tester som positiva. Men jag förstår dig ändå om du är orolig och vill göra fler! Jag kommer också att testa mig på nytt inom ett par dagar, så jag kan få se den där markanta, tydliga linjen som bekräftar mina förhoppningar.

Återigen: Stort grattis!

• Anonym (H)

Vill inte verka otrevlig, men ser du inte att det är ett streck? 
    Jag antar att du ser det. Så varför startar man en tråd om det?

Är på riktigt nyfiken! Jag plussade för ett tag sedan och strecket var svagare än ditt. Och ser man ett streck, även fast det är svagt, så är man ju gravid. Så då var det ju bara så, vi var gravida. :)

Är bara nyfiken hur du (och många andra) tänker. Vad vill man få ut av att starta en tråd om det? Du skrev själv att du såg strecket :P

Stort grattis till graviditeten!

• Anonym (Anna)
    Anonym (H) skrev 2018-02-17 15:41:41 följande:

Är på riktigt nyfiken! Jag plussade för ett tag sedan och strecket var svagare än ditt. Och ser man ett streck, även fast det är svagt, så är man ju gravid. Så då var det ju bara så, vi var gravida. :)

Är bara nyfiken hur du (och många andra) tänker. Vad vill man få ut av att starta en tråd om det? Du skrev själv att du såg strecket :P

Inte lönt att fråga.

När jag ställde samma fråga blev jag påhoppad.
  • Barbados

Jag kan såklart inte tala för TS, men precis som rubriken lyder tror jag syftet med tråden är att få hjälp att tolka testet. ;)

Vad som är självklart för vissa är ju inte självklart för andra. Det finns en hel del motstridiga budskap att läsa på nätet om "spökstreck". Dessutom är det många som inte vågar hoppas på ett positivt test förrän de är överbevisade, t.ex. när en graviditet är så otroligt efterlängtad. En del i processen kan därför vara att andra stöttar en i tolkningen av ett positivt gravtest.

Personligen tycker jag att det kommer upp så otroligt många känslor i kroppen när man får ett svagt positivt testsvar. Tvivel, hopp, lycka, oro, osv. Liksom TS har jag också testat mig föregående dagar och bara fått negativa testsvar. När man sedan gör ett test som antyder att man faktiskt är gravid är det därför svårt att våga tro att man faktiskt är i mål. :)
  • Anonym (H)

Tack för ett trevligt och utförligt svar! Förstår lite bättre nu.

• Anonym (U)

Jag gjorde ett test som såg ut på det understa på bilden. Jag såg ett streck men min man såg inget. Jag började undra om jag inbillade mig. Då startade jag en tråd.

Jag vågade inte lita på det jag såg eftersom han inte såg det.

Sen tog jag tio tester efter det för att se att strecket blev starkare.

Vissa tar ett test, vissa tar hundra.

Jag hade ändå köpt testen så jag kunde lika bra testa på :)
  • Längtan1990

Åh! Köpte ett digitalt test igår och ja, jag är gravid! Detta går inte att misstolka ;)

Hurra! Så glada...
  • Migas
    Längtan1990 skrev 2018-02-18 08:50:09 följande:

Åh! Köpte ett digitalt test igår och ja, jag är gravid! Detta går inte att misstolka ;)

Hurra! Så glada...

Grattis, vad roligt hade ni försökt länge?
Svar på tråden HJÄLP mig att tyda gravtest!