Anonym (Iss) skrev 2018-02-17 12:55:23 följande:
Hej!
Jag kommer troligtvis bli anställd av ISS snart pga att min tjänst ska outsourcas. Jag undrar hur det funkar att jobba för dem. Om man är på ett ställe där allt funkar bra, kan man ändå tvingas sluta där och börja på ett annat ställe? Och om det är så, hur långt i förväg får man veta detta? En månad? En vecka? Eller skriver man någon form av kontrakt som gör att man kan vara lugn att få behålla sitt jobb på samma arbetsplats en viss tid? Är verkligen livrädd för att behöva bli anställd av ISS då jag inte hört ett enda positivt ord om dem...
Jag har jobbat på ISS i femton år och stortrivs!
Vi har övertagit personal ibland och de har fått stanna på sina objekt så länge inte kontrakten ändras, i första hand dras ner på. Då får man ju fylla ut sin tjänst på något eller några andra objekt.
Jag jobbar numera som teamleader och har ansvar bland annat för schemaläggning, är även ute och jobbar "på fältet" då tl-tjänsten inte är en heltid.
ISS är ett stort företag, vi finns i ca 75 länder och är ungefär en halv miljon anställda sammanlagt.
Det är bra ordning och reda. Allt fungerar utan problem och skulle det mot förmodan bli något strul så löses det omgående.