Inlägg från: Daria111 |Visa alla inlägg
  • Daria111

Hjälp

Jag är gravid i V8+3 och igår började jag få lite blod blandat med flyttningar!! Idag det blev mer men mörkare brun kom under hela dagen !

Har nån haft det tidigare jag hoppas inte på missfall vi har försökt i 3 år nu och föra sommar hade missfall :( jag är inte inskriven än tänkte göra nästa vecka men kommer ringa på måndag !

• Svar på tråden Hjälp
  • Daria111
    emhu skrev 2018-02-17 19:34:23 följande:

Vet att det är jättesvårt att inte oroa sig men att blöda tidigt i graviditeten är inget onormalt. Så länge du inte har ont i ryggen/magen och det blir större och större blödningar tycker inte jag att du ska oroa dig. Du kan ju alltid åka till gynakuten om du inte kan hantera oron. Annars är det bara att avvakta och se hur det utvecklar sig. Lycka till!

Tack snälla !! Håller tummarna att inget farligt
  • Daria111

[quote=78478601][quote-nick]Ebo88 skrev 2018-02-17 20:10:51 följande:[/quote-nick]

Jag är i v6+2 och fick i torsdags en blödning. Det dropade lite i bindan och när jag satte mig på toa och torkade mig så kom det klarrött blod och en svart avlång slemklump på 1 cm ut. Blödde inte så mycket mer men under va 1 timme när jag torkade mig så kom det rött blod.

Dagen efter var det gammal brunt blod med lite lite klumpar, som vid mens. Fick göra vul (är utomlands) och där såg man ett hjärta ticka på. Fick komma tillbaka 7 timmar senare och göra ett till vul och samma sak då - ett litet starkt hjärta! Vi kommer hem på måndag och ska då försöka få tid hos spec.mödravården. (Pga tidigare komplikationer från annan grav.)

Börjar det igen så hör av dig till BM om du är osäker. Hoppas du och grynet mår bra!

[/

Tack så mycket jag hoppas att ni också mår bra !! Skönt att höra att allt är ok med er!! Jag ringer på måndag och kollar upp mig !

Blev lite lungt av er att ni skriver !! Tack för er stöd ! Lycka till med graviditeten !

• Daria111

Jag tror jag har fått missfall :( jag började blöda mer idag och det kom färsk blod och smärta i magen men inte att jag inte tål ! Nyss på toabesök så kom ut nåt på 1cm nåt hård men försvan kunde ej se i toalettstol ! Tror det va fostret sen börja komma mer blod och klump

• Daria111

[quote=78481624][quote-nick]Jodyanna skrev 2018-02-18 21:20:30 följande:[/quote-nick]

Kan ju tyvärr vara ett missfall. Men inte säkert. Jag fick såna blödningar med mina barn. Åkte in på gynakuten i v 10-11 för jag blödde så mycket men barnet mådde bra

och nu är han 3 år.

[/

Men Gud vad skönt att det gick bra för dig !! Jag ringer imorgon gynmotagning och kollar vad de säger!!

• Daria111
    Jodyanna skrev 2018-02-18 22:09:37 följande:

Gör de. Förvänta dig de värsta men hoppas på de bästa håller tummarna

Tack så hjärtligt jag mår skit just nu Imon ska gå i V8+5!

Jag uppdaterar er ! Tack snälla
  • Daria111
    Barbados skrev 2018-02-18 22:20:39 följande:

Stackare. Jag förstår att du måste vara orolig. Men många har blödningar under sin graviditet utan att något är fel. Det är så mycket som händer i kroppen och ibland blir det en blödning som reaktion.

Det är nog bra att avvakta någon och se hur det utvecklar sig. Ofta slutar blödningarna ganska snabbt. Och om det är ett tidigt missfall så finns det ju tyvärr ingenting man kan göra åt det...

När jag var gravid i december började jag blöda i vecka 6. Trots att blödningarna inte var särskilt stora blev jag orolig och misstänkte att det var missfall. Så jag åkte in till gynakuten som konstaterade att allting var bra. Men dagen efter blev mina symptom ännu värre: magen krampade, blödningarna var större och jag såg några mindre klumpar i blodet. Så jag åkte in till gynakuten igen och då bekräftade de att det blivit ett missfall. Trots att allting sett bra ut ett dygn tidigare.

I efterhand är jag glad att jag besökte akuten vid båda tillfällena. Jag mådde så otroligt dåligt på ett mentalt plan att jag behövde klara besked, trots att det sista beskedet krossade mitt hjärta.

Men jag hoppas verkligen att dina symptom lägger sig och att det inte är någon fara! Så otroligt många får blödningar av varierande storlek och ofta kan inte ens läkarna förklara varför. Många har även menssmärtor under graviditeten utan att det är någon anledning till oro.

Håller tummarna för dig!

Tack så hjärtlig till dig också! Jag vet inte hur jag kommer genom detta om nåt är fel men så mycket det kommer blod och har även fått stora klumpar så misstänker jag att det blev missfall ! Jag uppdaterar imorgon hur det går! Tack för ni finns !
  • Daria111

Har haft samtal nu med barnmorska ! Hon tror på missfall ! Skulle avvakta tre veckor och ta ett graviditet test på nytt och ska vända mig till gynokolog om det är positiv!

De kan inte göra mer än så ! Jag nästan visste att i min kommun de gör inte så mycket !

Imorse hade klumpar av blod i natt hade smärtor som när man föder och trots allt får jag avvakta tills det har gått tre veckor!!

Jag känner inte längre mig illamående och smärtorna är borta!

• Daria111
    Jodyanna skrev 2018-02-19 09:55:44 följande:

Sådär säger dom alltid. När jag hade samma åkte jag ändå till gynakuten och sa som de va att jag blödde massor och hade smärtor. Då kommer dom och kollar dig. 3 veckor kommer bli otroligt jobbigt för dig.

Mycket jobbigt !! Har försökt ringa de idag på gyn men kom aldrig fram !!!
  • Daria111
    Jodyanna skrev 2018-02-19 09:55:44 följande:

Sådär säger dom alltid. När jag hade samma åkte jag ändå till gynakuten och sa som de va att jag blödde massor och hade smärtor. Då kommer dom och kollar dig. 3 veckor kommer bli otroligt jobbigt för dig.

Mycket jobbigt !! Har försökt ringa de idag på gyn men kom aldrig fram !!!
  • Daria111
    Barbados skrev 2018-02-19 18:29:54 följande:

Tyvärr tror jag att det är så de flesta landsting resonerar. Om man vill ha hjälp vid ett misstänkt missfall så pass tidigt i graviditeten, utan att man har mer allvarliga symptom, måste man åka in till akuten. Och många avråder från det eftersom ett misstänkt missfall inte anses vara akut.

Som jag skrev tidigare så åkte jag in till akuten för att jag behövde besked. Jag mådde så otroligt dåligt av att misstänka ett missfall utan att veta. Men det måste man bedöma själv.

Jag är verkligen ledsen att du inte fick mer stöd! Håller tummarna för att symptomen lägger sig och att den lilla krabaten mår bra i magen!

Tack snälla ! Jag är så ledsen och försöker va samtidigt stark jag tror ej den stannade jag har inga syntom alls mer men får försöka tänka att Gud visste varför detta hände mig kanske nåt fel på barnet!

Jag har varit gravid tidigare 4 gånger och allt gick utan problem ! Vi började med femte för tre år sen och föra året fick ett missfall och nu igen men den andra va inte alls likt detta och den andra redan v 4 nu var jag 8+5

Tack för att ni finns kärlek till er
  • Daria111
    Barbados skrev 2018-02-19 21:56:38 följande:

Det förstår jag verkligen, det är klart att du är ledsen. Det är totalt hjärtekrossande att uppleva ett missfall. Och det är otroligt jobbigt att vara osäker på om det faktiskt är ett missfall eftersom man ändå vill fortsätta hoppas och tro att allting är som det ska.

När jag fick mitt missfall i december så var det en liten tröst att tänka att missfall är kroppens sätt att göra sig av med foster som ändå inte skulle ha utvecklats till ett barn. Det beror ju inte på någonting man själv har gjort. Man hade bara otur. Förhoppningsvis lyckas man nästa gång!

Jodyanna skrev 2018-02-19 21:51:40 följande:

Men strunta i att ring. Här i Stockholm på sös t.ex åker du bara in och sätter dig. Bästa är ju på morgon/dag. Kvällen är de långa väntetider.

Kram

Det går tyvärr inte här !man måste ringa först och de säger när man får komma!! Samma med vårdcentral telefon tid gäller!!
  • Daria111
    Barbados skrev 2018-02-20 21:16:59 följande:

Har ni ingen gynakut? Usch då. Stackars dig. Även om det inte är något man kan göra efter ett missfall så önskar man ju att det fanns vård som kunde ge besked om vad som har hänt och stöd mentalt. Nu. Inte om tre veckor. Tänker på dig!

Tack !
  • Daria111
    Jodyanna skrev 2018-02-23 13:19:22 följande:

Hur går de för dig?

Om du undrar för mig så tack snälla att du frågar!!

Jag mår rätt ok ! Det var missfall jag hade fått!! Så nu börjar vi från början ! Jag är orolig att det blir igen nåt fel !!
  • Daria111
    Jodyanna skrev 2018-02-26 10:04:53 följande:

Åh de va inte alls roligt att höra.

Men dr positiva är att de brukar gå rätt fort att bli gravid igen. De är som om kroppen är inställd på att bli gravid så ge inte upp. Jag blev gravid månaden efter ett missfall. Håller tummarna.

Jag hoppas verkligen på det att jag har samma tur !!! Tack snälla
  • Daria111
    Ebo88 skrev 2018-02-26 15:51:44 följande:

Beklagar så mycket till dig och din man.

Jag och sambon förlorade vår son i november efter jag fött honom i v.24+3.

Första mensen kom 1/12 och varade i ca 15 dagar. Andra gången kom mensen 4/1-8/1.

Helt sjukt men den 31/1 plussade vi. Så hag blev gravid 2 månader efter jag födde (k.snitt) vår son. Hoppas det går fort och att allt går bra nästa gång du blir gravid <3

tack så mycket ! Jag beklagar er sorg också Gud vad hemsk att det kan bli så !! Kan tänka mig hur ni har haft det 24 veckor är mer än halva tiden ! Jag är hemsk ledsen för er ! Önskar och håller tummarna att denna gång går hela vägen !!

Ni ger mig hopp så hoppas det blir snart ett plus !! Ta hand om dig !! Kram
Svar på tråden Hjälp