Hjälp
Stackare. Jag förstår att du måste vara orolig. Men många har blödningar under sin graviditet utan att något är fel. Det är så mycket som händer i kroppen och ibland blir det en blödning som reaktion.
Det är nog bra att avvakta någon och se hur det utvecklar sig. Ofta slutar blödningarna ganska snabbt. Och om det är ett tidigt missfall så finns det ju tyvärr ingenting man kan göra åt det...
När jag var gravid i december började jag blöda i vecka 6. Trots att blödningarna inte var särskilt stora blev jag orolig och misstänkte att det var missfall. Så jag åkte in till gynakuten som konstaterade att allting var bra. Men dagen efter blev mina symptom ännu värre: magen krampade, blödningarna var större och jag såg några mindre klumpar i blodet. Så jag åkte in till gynakuten igen och då bekräftade de att det blivit ett missfall. Trots att allting sett bra ut ett dygn tidigare.
I efterhand är jag glad att jag besökte akuten vid båda tillfällena. Jag mådde så otroligt dåligt på ett mentalt plan att jag behövde klara besked, trots att det sista beskedet krossade mitt hjärta.
Men jag hoppas verkligen att dina symptom lägger sig och att det inte är någon fara! Så otroligt många får blödningar av varierande storlek och ofta kan inte ens läkarna förklara varför. Många har även menssmärtor under graviditeten utan att det är någon anledning till oro.
Håller tummarna för dig!