• Ebo88

Hjärtformad livmoder?

Här är en till med hjärtformad livmoder ! Blev gravid maj 2017 och pga att jag har lätt till blodproppar så var jag tvungen att bekräfta graviditet via vul i v.4+5 för att få blodförtunnande sprutor. Då upptäckte man det. Dem sa att det inte skulle påverka graviditeten bortsett från att den lille kunde komma tidigare pga lite mindre plats.

Tyvärr födde jag honom via k.snitt i v.24 men det hade INTE med den hjärtformade livmodern att göra.

Nu är jag hravid i v.6+3 och är åter igen är inskriven på spec.mödravården.

Ofta så föds barnen via k.snitt pga av att dem lägger sig i tvär eller sätesläge men det finns givetvis chans för att föda vaginalt.

Vill du veta mer så kontakta spec.mödravården. 1 a graviditeten gick jag på kontroll var femte vecka ungefär men denna gång kommer jag gå 1 gång i veckan till varannan gång. Men det har som sagt inget med livmoderns form att göra.

Som sagt KAN barnen komma för tidigt men behöver absolut inte göra det. Många jag känner har fått allt från v.36-v.41+ :)

Min form på magen var ganska listig i början men när jag blev lite större så jämnade det till sig.

• Ebo88
    Sassa4 skrev 2018-02-19 00:03:52 följande:

Om min bebis ligger ner med huvudet men samtidigt ligger snett med kroppen mot midjan, vet du om det kommer gå att föda vaginalt då? Låg dom bebis på ett ställen i magen genom hela graviditeten?

Tack för ditt svar! Får nog kontakta spec. mödravården :)

Oj det vet jag faktist inte :/ men det borde dem veta på spec.mödravården :) om bäbis ligger så så kanske vändningsförsök kan lyckas? Kontakta dem så ska du se att du får svar på dina frågor. I Västerås är dem bra :)
Svar på tråden Hjärtformad livmoder?