• Anonym (!)

Kan man få hjälp med boende?

Anonym (Psyco) skrev 2018-02-19 12:45:47 följande:

Varför tror alla att soc sitter på lägenheter dom kan dela ut till kreti och pleti? Nej soc har ingen lägenhet. Ni får väl snoka lite vem av psyco grannarna det är som hatar er och anmäla denne för trakasserier.

Därför att soc har lägenheter att dela ut.

Hos oss kallas de sociala lägenheter men det är kommunen inte soc som är ansvarig för de.

I de lgh bor folk som har lite problem är det meningen men numera bor bara syrianer i de. I alla fall i vår kommun.
  • Anonym (!)

Jag bor i en kommun i södra landet.

Hos oss går de både till svenskar och syrianer.

Tidigare till svenskar numera mest till syrianer.

De senaste två lgh som blev lediga lade kommunen beslag på och en gick till en svensk och en till syrian

• Anonym (!)
    viseversa skrev 2018-02-19 15:54:27 följande:

Vad menar du? 

Ja, vad tror du?

Vet du vilket fruktansvärt oljud det blir för de som bor under
  • Anonym (!)
    viseversa skrev 2018-02-19 16:07:58 följande:

Jaha? Folk med barn har rätt att bo i lägenhet vet du!

Folk har rätt att ha lugn och ro i sin lägenhet vet du.

Folk som bor i lägenhet har skyldighet att inte störa sina grannar.
  • Anonym (!)
    viseversa skrev 2018-02-19 16:16:37 följande:

Fel!!! man får leva i sitt hem på dagtid. JA barn leker och låter. men som granne i ett hus där många LEVER får man tåla sånt. Så nej man kan inte kräva att folk ska sluta leva i sina hem Eller att barn ska sluta leka eller att man inte ska laga mat, tvätta,ducha,knulla,diska,kissa på nätterna mm mm mm

Nu är jag uppvuxen i hyreshus och av dina svar att döma är du inte det.

NEJ barn får INTE hoppa och springa i en lägenhet.

NEJ man måste INTE tåla grannar som väsnas.
  • Anonym (!)
    Queennr1 skrev 2018-02-23 22:15:03 följande:

Haha... Självklart får barn hoppa och leka och låta i en lägenhet under dagtid. Det räknas som helt normala ljud.

Inte när de sker hela tiden. Inte i någon av de lägenheter jag bott i som barn och vuxen. Varken för mig mina barn eller vänner och släktingar.
  • Anonym (!)

Vad du TROR är inte synonymt med reglerna i hyresrätter.

Uppenbarligen har du aldrig varit barn i hyreshus med grannar under och fått lära dig att redan som liten visa hänsyn mot grannar under. Ej heller upplevt hur det är att från morgon till kväll höra spring över huvudet varje dag.

Så du kan skriva här tills dina fingrar blir blå men reglerna ändras inte.

Jag kommer inte svara på fler löjliga kommentarer från folk här inne som inte vet hur det är men som bara tror en massa.

Svar på tråden Kan man få hjälp med boende?