• Äldre 19 Feb 21:19
    2393 visningar
    4 svar
    4
    2393

    Hur mycket ska man dricka?

    Har druckit alkohol för första gången.

    Har inte haft som mål att bli full direkt men uppmärksammade att jag inte ens känner mig det minsta påverkad efter 75cl 12% vin och 275 cl 5% ?sunrise vodka lemon?.

    Hur mycket ska man dricka för att vli full? Eller ensdet minsta påverkad?

  • Svar på tråden Hur mycket ska man dricka?
  • Anonym (M)
    Äldre 19 Feb 21:23
    #1
    vcent skrev 2018-02-19 21:19:45 följande:

    Har druckit alkohol för första gången.

    Har inte haft som mål att bli full direkt men uppmärksammade att jag inte ens känner mig det minsta påverkad efter 75cl 12% vin och 275 cl 5% ?sunrise vodka lemon?.

    Hur mycket ska man dricka för att vli full? Eller ensdet minsta påverkad?


    75 cl vin hade jag nog blivit rejält full på, det är ju en flaska liksom. Men det kan såklart variera. Beror bl.a. på din ålder, ditt kön, din kroppsstorlek, tolerans, vad du ätit under dagen osv. Men spontant tänker jag att du spred ut detta drickande över en längre tid? För hade du druckit allt detta under 1-3 h borde du vart rätt så packad. 
  • Anonym (Kj)
    Äldre 19 Feb 21:47
    #2

    Väger mycket? Ätit mycket den dagen? Ålder/kön? Inom hur lång tid drack du allt det där?

  • Äldre 19 Feb 23:17
    #3

    Det är kanske bara jag, men jag tvivlar lite på att du drukit närmare 4 liter alkohol utan att bli på kanelen....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 21 Feb 16:41
    #4
    Anonym (M) skrev 2018-02-19 21:23:47 följande:

    75 cl vin hade jag nog blivit rejält full på, det är ju en flaska liksom. Men det kan såklart variera. Beror bl.a. på din ålder, ditt kön, din kroppsstorlek, tolerans, vad du ätit under dagen osv. Men spontant tänker jag att du spred ut detta drickande över en längre tid? För hade du druckit allt detta under 1-3 h borde du vart rätt så packad. 


    Anonym (Kj) skrev 2018-02-19 21:47:58 följande:

    Väger mycket? Ätit mycket den dagen? Ålder/kön? Inom hur lång tid drack du allt det där?


    193 cm, 90 kg, man, 19 år, inom en timme, drack det vid åttatiden på kvällen åt senast vid 13-tiden å åt då en liten kebab i pita, utöver det åt jag frukost vid nio på morgonen (en fralla)
Svar på tråden Hur mycket ska man dricka?