• Minfamilj

    Fjällområde (utförsåkning) för nybörjare?

    Funderar på att ta barnen och åka till fjällen nästa år. Tänker främst utförsåkning men kanske lite längd. Barnen har inte åkt speciellt mycket skidor och därför är det viktigt med bra skidskola, lätta backar och smidiga liftsystem. Även jag är relativt nybörjare så allt måste vara enkelt och lättillgängligt. 

    Är Kläppen något för oss eller har ni andra förslag?

  • Svar på tråden Fjällområde (utförsåkning) för nybörjare?
  • LFF

    Vi var i Lindvallen. Jag har inte åkt på 20+ år, barnen aldrig. De gick i skidskola i 5 dagar, superkul och de tyckte det var jätteroligt. Super för nybörjare.

  • Minfamilj

    Tack för svaren!

    Jag tänker mig att det blir först nästa år på sportlovet. Hur tidigt kan man boka?

  • LFF
    Minfamilj skrev 2018-02-20 12:52:07 följande:

    Tack för svaren!

    Jag tänker mig att det blir först nästa år på sportlovet. Hur tidigt kan man boka?


    Nu. Det börjar redan bli fullt för nästa säsong. Vi bodde i röda byn vid gustavstorget i Lindvallen.
  • Minfamilj
    Kasperina skrev 2018-02-20 13:04:06 följande:

    Högfjällshotellet har också bra barn- och nybörjarbackar


    Det verkar intressant med nybörjarbackar precis utanför och massa aktiviteter för barnen. Men det verkar inte som att det är bokbart än?
  • LFF
    Minfamilj skrev 2018-02-20 14:42:07 följande:

    Det verkar intressant med nybörjarbackar precis utanför och massa aktiviteter för barnen. Men det verkar inte som att det är bokbart än?


    Har du bara kollat lör-lör eller även sön-sön? Det sistnämnda får jag upp 74 alternativ för Högfjället som områdealternativ på skistar.com v9 2019.
  • Harvester

    Rekommenderar också Sälen. Har varit 2 ggr i Hubdfjälket, en gång utan barn och en gång med en fyraåring. Bra både för barn och nybörjare (jag).

    Ska testa Lindvallen om några veckor då jag hört mkt bra om det.

  • Alexi

    Ett tips, beroende på var ni bor, är att kolla om det finns en skidskola i er närhet som ni kan gå på i januari typ. Då får ni ju ut mer av fjällresan om ni inte är totala nybörjare.

Svar på tråden Fjällområde (utförsåkning) för nybörjare?