Anonym (sanna) skrev 2018-02-20 17:43:19 följande:
Det är jättesvårt, särskilt om man har mer önskningar än att det ska vara för "normalt" hår.
Finns en serie på Lyko som heter No Nothing, där man kan välja hårtyp. I vanliga butiker och på tex Apotea finns Neutrals schampo, och Apoteket hjärtat har även dom oparfymerat schampo. Finns även ett märke som heter Urtekram, finns nog på Apotea eller Lyko.
Jag har själv torrt hår, men har ganska bra koll på oparfymerade produkter. Tycker det är väldigt tråkigt att Apoteket ändrade sitt oparfymerade sortiment, och att dom slutat med flera bra produkter.
No nothing har jag aldrig hört om så det måste jag genast spana in.

Det är just för att Apoteket tog bort så många produkter som jag är på jakt efter nya. Apolivas lila volymschampo och det gröna för normalt hår var båda bra men nu finns bara "moisturizing" som jag inte är säker på om det är det gamla "normalt hår" i ny förpackning men jag tycker inte det känns så bra som det gamla för normalt hår.
Mitt hår är obehandlat så det mesta funkar men om det är silikon/paraben/sulfatfritt så är det ingen nackdel men jag är inte så kinkig så länge det är oparfymerat.
Urtekram har jag fått för mig är dåligt men det kanske inte är det? Apoteket hjärtats schampo har jag sett men inte testat än.
Vad använder du förresten? Jag har inte torrt hår men får torra toppar ibland.
Tackar.