Inlägg från: Anonym (Cecilia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cecilia)

Jobbigt att vara kär!?!

Vad härlig er kärlek låter. Jag tycker du ska ligga lite lågt med att höra av dig. Låt honom göra det nu. Det kanske tar några dagar, som kommer vara skitjobbiga för dig, men sen kommer det löna sig i att han hör av sig mer, och du kommer slippa att gå och vänta och våndas. Ibland behöver man dra sig undan för att den andra ska inse vad den saknar, och anstränga sig mer. Annars blir partnern lätt "fat and happy". Tycker inte du ska prata om det, bättre att han får uppleva det du upplever. Egna erfarenheter slår allt snack. Sen ska du så klart vara trevlig och tillmötesgående när han hör av sig.

Fokus nu på hur du ska stå ut med att inte höra av dig. Jag tipsar om att gå ut och träna bort frustrationen. Gå tillgym, ut och spring. Eventuellt möta dina känslor under meditation.

Lycka till!

• Anonym (Cecilia)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-02-21 18:18:27 följande:

När ska kvinnor lära sig förstå att en man kommer säga precis vafan som helst för att få doppa. Det är liksom så vi måste göra för att öht få doppa. Det är smöra eller runka som gäller. Och även efter att han fått doppat kommer han självklart säga jättefina saker så han kan få chansen att doppa igen. Typ lämna dörren på glänt så det blir lätt att glida förbi när det börjar kännas tungt i kallingarna. Hellre en mus i handen är 20 i skogen typ. Eller ännu bättre hellre en mus på paus medan jag undersöker vilka andra musar som finns i skogen.

OM han skulle varit lika kär som du så skulle han varit den som tog kontakten, men det gör han inte, vad tror du det beror på? Han tycker säkert om dig men han är nog inte lika superdupermegakär som du verkar vara, tyvärr.... 

Tack för din delning. Önskar bara ett förtydligande. Vad menas med "mus på paus"?
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-02-21 19:33:18 följande:

Det alla skickliga snubbar gör. Får en kvinna att tro att hon är speciellast i hela världen för honom så hon går omkring och väntar på honom och undviker andra killar under tiden som han i lugn och ro kan smaka på buffén och se om han hittar någon smarrigare godbit. Kan det bli bättre? Hittar han något bättre så säger han farväl med några väl valda ord om hur han egentligen älskar henne över allt annat men omständigheter eller ödet ville något annat. Hittar han inget bättre så har han ju alltid henne kvar att falla tillbaka till.

Ok, det låter ju lömskt. Men säger han då till tjejen att de är tillsammans, eller att de har paus?
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (there's one born every second) skrev 2018-02-21 19:55:20 följande:

Ja det är lömskt men effektivt och fungerar tydligen. Se bara på dig själv. Jag har gammal kompis som har 2 tjejer som kan svära på sin mammas grav på att han älskar just henne över allt annat.

Vad menar du med "se bara på dig själv?"
  • Anonym (Cecilia)
    Anonym (Kääär..) skrev 2018-02-21 20:02:35 följande:

Jag hoppas du har fel, men tack för input för jag är inte insatt i vissa snubbars hjärnor. Är dock helt övertygad om att killen jag är med inte alls är sån... låter väldigt sorgligt och han är otroligt genuin. Men vi får la se. Han hörde av sig ikväll dessutom och ska sova hos mig nuuu hihihi

Härligt!! Hoppas ni får en mysig kväll!
Svar på tråden Jobbigt att vara kär!?!