• Anonym (Snart)

Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?

Är på väg att separera, snart bara jag och sonen i huset. Det jag bekymrar mig mest är det praktiska med hästar, ved och snöskottning men det löser väl sig på något sätt. Får be mina syskon om hjälp med sådant.

Ska bli skönt att rå om min son varannan vecka, varannan vecka kan jag göra det jag vill.

• Anonym (Snart)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-12 20:07:35 följande:

Hej. Ville svara dig. Du kommer att fixa det! Jag är ensamstående med tvillingar på 2 år. Och har hästar och andra djur och ved och hus att sköta. Jobbar heltid oxå. Har dock ingen familj eller släkt. Man löser det mesta!

Det bästa är att ingen man klagar på ens liv nu.

Tack för dina uppmuntrande ord! Jag ska nog reda ut detta :) Imponerande av dig att vara själv med så små barn.
  • Anonym (Snart)

Min man är en fantastisk man men vi har för olika behov så det funkar inte längre. Vi kommer lösa detta på ett bra sätt och jag hoppas att han hittar någon ny kvinna för det behöver han. Det viktigaste är att vårt barn får det så bra det bara går, att jag har huset kvar så han har sin trygghet i det.

• Anonym (Snart)
    Anonym (Fröken självständig) skrev 2018-03-13 08:47:02 följande:

Det ger mig hopp att läsa sånt här

Man kan avsluta som vänner (om inte för egen skull

Så för barnen).

Jag kan tänka mig att många inte orkar / vågar avsluta och istället blir ledsna eller bittra. Jag vet att mitt barn kommer att bli ledset och ansvaret som föräldrar att trygga så mycket det går för barnet är det allra viktigaste just nu. Barnet ska kunna se att vi som är vuxna löser detta på allra bästa sätt.
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Klyschigt) skrev 2018-03-13 18:48:53 följande:

Jag vill inte hugga mot någon, men "Snart", när du skriver att du har en fantastisk man, dock har ni olika behov. Va glad för att ni har olika behov! Låter som världens mest idiotiska grej att dumpa någon som faktiskt är bra fast att ni har "olika behov"?. Var finns glöden idag? Folk skiljer sig som att det vore som att hämta sonen på dagis. Om nån nämner separation och barn, så är sällan en separation bra för barnen. Så "snart", du får gärna bita tillbaka på mig, men tänk efter innan du säger nej till din fantastiska man och barnen får flaxa fram o tillbaka mellan er som kollektivtrafik. /Egna erfarenheter

Tänker inte bita tillbaka. Du vet inte hur mycket vi har kämpat.
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Man43) skrev 2018-03-13 18:53:05 följande:

Ett gott råd - uttala dig aldrig om att det är ett ?bara? för andra att separera.

För du har ingen aning vad de gått igenom.

Tack.
  • Anonym (Snart)
    Anonym (Samma) skrev 2018-03-13 17:17:46 följande:

det är tufft ibland. Det ska jag inte hymla om. Men hästar har jag på lösdrift. Går ut till dom när barnen somnat. Veden bär jag då med. Men ibland kan jag faktiskt säga till tvillingarna att " mamma måste bära ved, så vi får värme". Då kan dom sitta i fönstret o titta på mig. Resten löser man. Kan jag, kan du! Försök se det positivt! Att du är en stark kvinna som är självständig!

Jag har också lösdrift. Mitt barn är 10 år så han klarar sig själv en stund när jag ger hästarna mat och vatten. Jag tror mest det år min omgivning som är bekymrad. Jag är inte så orolig egentligen.

Tack igen för dina ord!
  • Anonym (Snart)

Denna helgen har jag delvis varit själv och delvis bara jag och mitt barn, det känns helt ok faktiskt.

Det kommer att ordna sig med det praktiska när jag är själv också.

Svar på tråden Så skönt att vara själv efter separation! Någon mer?