• HMCN

4 positiva gravtest, nu negativt

Hjälp. Är så orolig och fundersam... Jag och min sambo "försöker" skaffa barn nr 2. Vi hade sex vid ÄL och sedan uteblev min mens. Den är nu 6 veckor och 5 dagar försenad. För 3 veckor sedan tog vi hemmatest och 3 st visade svagt positivt. Några dagar senare var jag till gyn där inget syntes på vul men ett svagt positivt test. Idag var jag tillbaka och nu visade testet bara protein. Fortfarande inget på vul. Nu väntar jag på svar på blodprovet...

Jag har inte haft någon blödning. Jag har redan haft gravsymptom så som illamående, molande värk, humörsvängningar och trötthet.

Vad är det som händer?!

• Svar på tråden 4 positiva gravtest, nu negativt
  • Anonym (R)

Antagligen missfall tyvärr.

• Barbados

Jag har tyvärr ingen aning. Men jag förstår verkligen att ovissheten måste vara jobbig. :(

Hoppas att ni får veta provresultaten snart! Och att du har en liten bebis mår bra i magen!

• HMCN

Kan det fortfarande vara missfall även om jag varken haft ont eller blödit? Har ju fortfarande gravidsymptom. Som sagt, denna ovisshet.... men jag känner på mig att nåt är fel ?

• Barbados

Det behöver ju inte vara något konstigt att ingenting syns på vul när det är så pass tidigt. Det är det många som har varit med om.

När får du veta svaret på blodprovet?

• Pimpinellan
    HMCN skrev 2018-02-21 19:51:11 följande:
    Kan det fortfarande vara missfall även om jag varken haft ont eller blödit? Har ju fortfarande gravidsymptom. Som sagt, denna ovisshet.... men jag känner på mig att nåt är fel ?
    Det kan vara MA, d.v.s ett uteblivet missfall. Då har embryot/fostret dött, men kommer inte ut. Mycket vanligt. Men avvakta provet du.
  • HMCN
    Barbados skrev 2018-02-21 20:33:04 följande:

Det behöver ju inte vara något konstigt att ingenting syns på vul när det är så pass tidigt. Det är det många som har varit med om.

När får du veta svaret på blodprovet?

Läkaren ska ringa senast i morgon f.m ????
  • HMCN

Så....blodprovet visade gravidhormonerna. Gyn sa att det kan vara så tidigt i graviditeten så det kan vara anledningen att det inte syns nåt på vul. Jag sa att jag räknar från första mensdag 5 jan så bör vara i gravidvecka 8. Han svarade att det kan ha skett en spontan abort och att ett nytt ägg befruktats. Nåt som enligt mig inte är möjligt i tiden så att säga.

Jag tog ett Clearblue-test idag som visade 3+ veckor. På måndag ska jag ta ett nytt blodprov så läkaren kan se om hormonnivåerna ökat. Jag blir galen på detta! Vill kunna vara säker på att allt är som det ska.....

• Barbados

Såklart! Jag skulle bli tokig av att inte veta och hela tiden balansera mellan hopp och förtvivlan. Det måste vara fruktansvärt jobbigt. :(

Jag förstår att det är tungt att behöva vänta på besked. Men tyvärr finns det ju ingenting du kan göra. Så om jag vore du skulle jag omge mig med nära och kära. Prata, prata, prata. Skriva dagbok. Vara nära min partner och låta honom finnas där för mig.

Hoppas att tiden går fort och du får positiva besked snart!

• HMCN

Måste bara berätta att jag idag på ytterligare vul fick se den lilla med bultande hjärta ? 8 veckor gammalt så min beräkning har hela tiden varit riktig! Den lilla har varit där hela tiden! Läkaren skyllde på maskinen för att vi inte sett tidigare.

Ville bara avsluta här med den goda nyheten om någon annan går igenom samma som mig och försöker hitta nån förklaring genom att googla.

• Mawie
    HMCN skrev 2018-03-08 20:39:46 följande:

Måste bara berätta att jag idag på ytterligare vul fick se den lilla med bultande hjärta ? 8 veckor gammalt så min beräkning har hela tiden varit riktig! Den lilla har varit där hela tiden! Läkaren skyllde på maskinen för att vi inte sett tidigare.

Ville bara avsluta här med den goda nyheten om någon annan går igenom samma som mig och försöker hitta nån förklaring genom att googla.

Skönt att ni fick det bekräftat, ett stort grattis!
    Bf 9 sep
  • Barbados
    HMCN skrev 2018-03-08 20:39:46 följande:

Underbara nyheter! Stort grattis!

Jag såg också hjärtslag på mitt lilla embryo idag för första gången. 118 BMP och 0,59 cm. Det är verkligen en fantastisk känsla att få se det lilla miraklet välmående! :)
Svar på tråden 4 positiva gravtest, nu negativt