Dexter dot com skrev 2018-02-22 05:27:30 följande:
Valpar är ofta så upptagna med att utforska världen att dom helt enkelt "glömmer" att göra sina behov och när dom kommer in i tryggheten igen så händer det. Det kan ta upp tills dom är året innan poletten ramlar ner så ha bara tålamod.
Personligen hade jag aldrig vågat lämna en hund i lina själv då det räcker med att den tex snor in sig med ett ben för att det ska gå av alt bli allvarliga skador.
Detta verkar börjat hända på senaste, I början när hon ännu var så liten att jag kunde ha lös henne utan att hon smet så bajsade hon nästan direkt vi kom till denna specifika plats. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Är hon i lina så leker hon bara och förstår inte att utföra något. Är jag med i koppel så biter hon bara i kopplet konstant och utför inget. Sedan går vi in och då bajsar hon.
Jag har försökt att ta i nära kopplet så inget finns att bita på, som de säger man ska göra på min hundkurs, men det hjälper ju inte för då biter hon sönder min hand istället. Sedan om jag håller för tight så halsbandet dras åt lite så sprattlar hon som en nyfångad fisk. Känner att jag har en ond cirkel pågång :(