Anonym (Spelar ingen roll) skrev 2018-02-22 13:16:14 följande:
Snälla sluta shama. Du är gammal men det behöver inte betyda att du sks gnälla pålite dagens ungdom. Och gnälla hjälper inte det är en kamp du inte kan vinna
Tro på gud och ärligt vandra, sköt dig själv och skit i andra. För ingen kommer att göra som du säger. Utan göra vad de vill göra.
Jag shamar inte. Jag delger mina erfarenheter och vet jag inte är ensam om dessa.
Det är man enig om att "slitage" mot underlivet är en riskfaktor för svamp, eftersom slemhinnorna blir irriterade, antibiotika är också en (väldigt stor) riskfaktor, obalans är en annan riskfaktor.
Bara för att du är ung och (än så länge) har sluppit svampträsket (hamnar man där så är det verkligen pestigt) så innebär det inte att det finns.
Jag förklarade varför jag tycker det är onödigt med stringtrosor till barn, men jag skulle inte gå i taket, skälla ut en förälder, orosanmäla eller skriva upprörda trådstarter om detta.
Däremot en svampinfektion är inget som jag rekommenderar (jotack det är inget som försvunnit, tom de receptbelagda medicinerna är ju receptfria numera, tyder på att det är lite för vanligt med detta helvete)