Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Är stringtrosor till barn OK?

Nej, eftersom det ligger så tight mot underlivet. Små barn (egentligen även vuxna kvinnor) ska ha underkläder som låter underlivet andas och inget som skaver mellan skinkorna.

• sextiotalist
    Anonym (Ökvik) skrev 2018-02-22 12:13:57 följande:
    När jag växte upp, i tonåren är född

80. Så var det exakt det vi tjejer fick höra på ungdomshälsan. Sov utan trosor, bara bomullstrosor ska det vara, inte raka underlivet, usch för stringtrosor osv... väldigt tröttsamt. Nu har gynekologer och ungdomshälsan äntligen slutat med dessa förmaningar och ser något positivt i att man vill ha underkläder man tycker är fina eller frisera underlivet. Att inte shamea utan låta en vara som man vill. Men jag såg att du kallar dig "sextiotalist" så jag förstår att detta sätta att tänka kommer med din generation.
    Var glad att du sluppit svampinfektioner, jag hade jätteproblem med detta och de dyker upp om jag har fel typ av trosor (nåja, nu är de slängda) eller har intimrakat (vilket jag aldrig gör numera) eller har tvål i underlivet.

Jag vet att jag inte är ensam om det problemet. Och nej, gynekologer har inte slutat med dessa förmaningar, några har gjort det (kanske mest av uppgivenhet eftersom de vet att det de säger ändå inte går in), min gynekolog har däremot en annan erfarenhet (han är ju den som får ta hand om de kvinnor som har svåra svampproblem om MVC inte hanterar)
  • sextiotalist
    Anonym (Ökvik) skrev 2018-02-22 13:02:57 följande:
    Det är möjligt. Men man får ingen tillsägelse om man lägger sig i gynstolen med rakat sköte. Nu har de vett nog att vara tysta i det läget.
    Tills den dagen då du får en svampinfektion.

• sextiotalist
    Anonym (Spelar ingen roll) skrev 2018-02-22 13:16:14 följande:
    Snälla sluta shama. Du är gammal men det behöver inte betyda att du sks gnälla pålite dagens ungdom. Och gnälla hjälper inte det är en kamp du inte kan vinna

Tro på gud och ärligt vandra, sköt dig själv och skit i andra. För ingen kommer att göra som du säger. Utan göra vad de vill göra.
    Jag shamar inte. Jag delger mina erfarenheter och vet jag inte är ensam om dessa.
    Det är man enig om att "slitage" mot underlivet är en riskfaktor för svamp, eftersom slemhinnorna blir irriterade, antibiotika är också en (väldigt stor) riskfaktor, obalans är en annan riskfaktor.
    Bara för att du är ung och (än så länge) har sluppit svampträsket (hamnar man där så är det verkligen pestigt) så innebär det inte att det finns.

Jag förklarade varför jag tycker det är onödigt med stringtrosor till barn, men jag skulle inte gå i taket, skälla ut en förälder, orosanmäla eller skriva upprörda trådstarter om detta.
    Däremot en svampinfektion är inget som jag rekommenderar (jotack det är inget som försvunnit, tom de receptbelagda medicinerna är ju receptfria numera, tyder på att det är lite för vanligt med detta helvete)
  • sextiotalist
    absalon skrev 2018-02-22 17:19:31 följande:

Varför finns inte långkalsingar i stringmodell? Behövs verkligen så här års! Ställ fabrikanterna till ansvar!Cool

Haha, själv har jag extra varmt om hela underlivet så här års.
Svar på tråden Är stringtrosor till barn OK?