• öbarn

hitta privat klinik!!

hej!! jag har letat efter privat läkare som kan göra insem. men hittar ingen billigare än 10000. vet ni någon i göteborgsområdet??eller i närliggande län..

• Svar på tråden hitta privat klinik!!
  • TheBlueRose

10.000:- för en inesm???

Du har inte missufattat summan?..
    Det brukar ligga på 1000-1400:-

• öbarn

nej!! make insem..tittade på internet för en stund sedan..kan du hjälpa mig att se om det var rätt??

• TheBlueRose

Kan du länka till det du såg?

• Agronom

Verkar ju helt galet ö- barn!! Vi går privat i Stockholm (på Sophiahemmet ) och vi betalar 1 500 kronor för spermatvätt i övrgt går de andra undersökningarna på högkostnadsskyddet dvs jag betalar max 900 kr onor och får sedan alla vård gratis i ett år från första undersökningsdatumet.

Fertilitetscentrum kanske inte är landstingsanslutna?

• Kryssanetemum

O på Andrologen på Sophiahemmet kostar det bara 400 kr. Vilken skillnad! kan det verkligen stämma. Hoppas du hittar ett bättre alternativ! Annars får du väl ta semester o göra det i Sthlm...

• r78ks

vi går på fertilitetscentrum i sthlm.. där kostar en makeinsemination 7000kr och en IVF ca 24500kr... vi ska nog göra en IVF direkt

• Agronom

r78ks: Men hur kan de ta sådana priser...när andra kliniker ligger långt under? Är de inte landstingsanslutna?

• r78ks

nej det är de inte.

det positiva är ju att vi fick hjälp direkt, utan väntetider eller något. Plus att de gör det man vill utan att krångla. De är verkligen superbra.

• r78ks

personligen är jag så himla trött på landstinget som bara tycker att man ska försöka och försöka innan de vill göra ngt + att det är så himla lång tid.

Svar på tråden hitta privat klinik!!