• Anonym (Trebarnsmamman)

    Mindre sex efter barn?

    Sexlivet kan ändras efter man fått barn. Nu är jag nyfiken på varför.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mindre sex efter barn?
  • Anonym (Annat)

    Annat: inget sex året efter förlossningen pga förlossningsskador och sömn/tidbrist. Sedan mkt mer än innan graviditeten. Hade vestibulit innan som botades av förlossningen.

  • Anonym (Eris)

    Vi har inte tid och svårt att hitta stunder att smita iväg. Dagtid det bara jag hemma m bebisen medan mannen jobbar. Kvällarna går åt till bestyr hemma plus hans, barnens och mina aktiviteter. Sen har vi både stora barn som är vakna längre plus en bebis som kräver att jag kommer i säng i tid pga mycket vaken på nätterna så det är svårt. Men viljan finns!

    Så jag hoppas vi hittar varandra igen så småningom.

  • Anonym (Annat)
    Anonym (Eris) skrev 2018-02-22 17:09:05 följande:

    Vi har inte tid och svårt att hitta stunder att smita iväg. Dagtid det bara jag hemma m bebisen medan mannen jobbar. Kvällarna går åt till bestyr hemma plus hans, barnens och mina aktiviteter. Sen har vi både stora barn som är vakna längre plus en bebis som kräver att jag kommer i säng i tid pga mycket vaken på nätterna så det är svårt. Men viljan finns!

    Så jag hoppas vi hittar varandra igen så småningom.


    Såg ditt namn, är det du som heter Eris eller bebisen? Ovanligt namn så blev nyfiken :)
  • Anonym (69)

    Antalet samlag jag och min man har haft som småbarnsföräldrar är väldigt väldigt få och min sexlust finns inte där. När vi har sex så är vi bägge trötta och det blir så gott som alltid att vi gör oralsex på varandra med mig överst i "69:an". Det går fort för mig, fort för honom, ett väldigt effektivt sätt att ha sex på. När jag är sugen på sex så är det det jag vill ha, och jag har svårt att koppla av och njuta av vanligt sex, och han verkar gilla det (eftersom han börjar stöna direkt och sprutar efter max 2 minuter så tolkar jag det åtminstone så) Men mig veterligt blir inga barn gjorda på det sättet heller så det blir nog inga fler barn om vi inte får ett fungerande sexliv igen.

  • Anonym (Jo)

    Ojämn fördelning hemma i början av barnets levnadsår gjorde mig helt ointresserad av min man.

    När jag fick tillbaka lusten (när han blev mer delaktig) så mådde han dåligt över sina pappakilon och stress. Är han i det state of mood blir det inget sex.

  • Anonym (Man)

    Ja det är mindre. Lite oklart varför. Ibland är det nog för att barnen är vakna, och läge saknas. Ibland andra orsaker

  • Anonym (Snart singelpappa)

    Sambon helt ointresserad av sex och mig efter barnen. Jag inväntar bara på rätt tillfälle att ta med mig barnen och flytta ut. Är hellre själv än att känna mig ensam i ett förhållande.

  • Love69
    Anonym (Snart singelpappa) skrev 2018-02-23 21:31:18 följande:

    Sambon helt ointresserad av sex och mig efter barnen. Jag inväntar bara på rätt tillfälle att ta med mig barnen och flytta ut. Är hellre själv än att känna mig ensam i ett förhållande.


    Ta med dig barnen?? Hur tänkte du nu?
  • Anonym (Lukas)

    Min fru gick från att vara drivande i frågan till så gott som helt ointresserad efter andra barnet..

    Inget konstigt i början, det får väl ta sin tid tänkte jag... Nu fyller minstingen 2-siffrigt.
    Det händer ibland med alldeles för sällan. När vi pratar om saken så tänker hon helt enkelt inte på det längre. All energi går åt till familjepusslet, jobb, trädgård etc.

  • Anonym (nina)

    Vi har sex mycket oftare sedan barnet kom. Och i höst ska ett syskon börja bakas så då blir det väl ännu mer ;)

  • Anonym (A)

    Mindre sex nu, men det beror nog mer på att vi varit ihop i många år så vi inte är nykära längre och att det tog 3 år inkl 4 provrörsförsök att bli gravida än på barnet i sig.

  • Anonym (Snart singelpappa)

    Intresset för barnen är inte jättestort heller.


    Love69 skrev 2018-02-23 21:35:10 följande:

    Ta med dig barnen?? Hur tänkte du nu?


  • Anonym (50 years of grey)

    Har gått helt åt helvete med sexlivet sedan barnen kom, okej de första åren med första barnet var inga problem, då låg hon i sin säng och sov djupt, men sedan började sambon tillåta att hon sov i våra sängar, och blev en barrikad som förhindrade all sex. vi har försökt att få henne att sova  sitt rum, men så länge hon vet att mamma tillåter att hon kommer över till oss så gör hon det. så på 10 år har vi knappt kommit intill varandra mer än ett par gånger per år. Sambon ser dock inga större problem med detta då hennes sexbehov numera är noll, jag brukar få trösten typ: "nästa månad ska hon sova hos farmor en natt, då kanske vi kan ha lite mysigt" å så slutar det alltid med att hon har mens då. Att ha sex på andra platser eller tidpunkter har inte heller blivit av, är barnen hemma så kan sambon inte koppla av, det räcker att att det kommer minsta lilla ljud från sovrummet så springer hon dit "tänk om dom trillar ur sängen å dör" tja, hon är lite överbeskyddande kan man säja. Detta i kombination att jag är kåtare än någonsin gör det ju inte bättre heller.

  • Anonym (Eris)
    Anonym (Annat) skrev 2018-02-22 17:32:58 följande:

    Såg ditt namn, är det du som heter Eris eller bebisen? Ovanligt namn så blev nyfiken :)


    Inget faktiskt

    Men en god vän till min man har en dotter som heter just Eris! Tycker det är udda och coolt!
  • Anonym (Sezzi)

    Sexet är hundra gånger bättre efter en förlossning, iaf för mig. Men när man väl har tid gör men tyvärr hellre annat

  • GAndrea

    Vi har sex mer sällan än förut pga tidsbrist, trötthet, skiftarbete + en till mer krävande graviditet. Men när vi väl får till det är faktiskt!!!

Svar på tråden Mindre sex efter barn?