Inlägg från: Kurlie |Visa alla inlägg
  • Kurlie

Invandrare mot sexualbrott

Jag tror det beror på att i just länderna de nu eventuellt är överrepresenterade så har de inte kommit lika långt som oss när det gäller jämställdhet. De har en allmänt sämre syn på kvinnor. Jag kan trots denna teorin inte förstå det inhumana beteende de är kapabla till. Kanske är det så att om man är uppväxt med en viss syn som genomsyrar ett helt samhälle kanske de inte kan känna empati med kvinnor som enligt dem klär sig lösaktigt eller ber om det eftersom de är ute sent själva. Kolla bara på Indien och våldtäkten på bussen där som blev uppmärksammad i hela världen. Där satt ju en av förövarna(tror jag det var) i en intervju och sa att hon förtjänade det eftersom hon var ute sent själv, vilket unga kvinnor eller kvinnor öh inte bör vara. Så ja, kulturella skillnader absolut. Ett problem detta bidrar till är att många här i princip tror att bara för du är brun eller kommer från ett annat land har du det i generna att våldta och begå andra brott. När de egentligen handlar om miljö. Vi har ju mycket våldtäkter här också men det är på ett annat sätt. Det är någon du känner och många undrar om de faktiskt blivit våldtagna då bilden av ett övergrepp inte ägt rum, utan du kanske bara har minnesbilder av att du kände och såg honom på/i dig när du var alldeles redlös på fyllan. 

Svar på tråden Invandrare mot sexualbrott