• Sjuksköterska80

Metamfetamin

Hittade ett vitt pulver hemma där jag bor med sambo och våra barn. Vår relation är över på grund av alkoholmissbruk från hans sida. Därför intresserade det här pulvret mig och jag fixade ett drogtest (multisticka) vilket visade att pulvret var negativt på allt utom metamfetamin. Är det ens möjligt?? Borde inte amfetamin också vara positivt då?

• Svar på tråden Metamfetamin
  • Jenna Eriksdotter

Beror ju på hur det är tillverkat och testet är anpassat. Så du sitter med en påse droger hemma?......ska vi knulla?....tror du är tjej men ändå. Svara inom 5 minuter för jag blir strax avstängd för att ha premotat droger i ett skämt =)

• sebbe420

Även om de liknar varandra så är det två olika molekyler så det borde väl ett drogtest veta skillnaden på, kan jag tro.

• Jenna Eriksdotter
    sebbe420 skrev 2018-02-23 09:20:22 följande:

Även om de liknar varandra så är det två olika molekyler så det borde väl ett drogtest veta skillnaden på, kan jag tro.

Ja. Ett bättre svar.
  • Anonym (Pick up the phone)

Call the cops.

• klyban
    Sjuksköterska80 skrev 2018-02-23 09:14:19 följande:
    Hittade ett vitt pulver hemma där jag bor med sambo och våra barn. Vår relation är över på grund av alkoholmissbruk från hans sida. Därför intresserade det här pulvret mig och jag fixade ett drogtest (multisticka) vilket visade att pulvret var negativt på allt utom metamfetamin. Är det ens möjligt?? Borde inte amfetamin också vara positivt då?

Metaamfetamin är en annan molekyl än amfetamin, och beroende på hur test är gjorda är svar på den frågan.
    Metaamfetamin är inte speciellt vanligt i Sverige normalt.

Anonym (Pick up the phone) skrev 2018-02-23 09:30:46 följande:
    Call the cops.

Helt meningslöst, och jag vill hellre att dom lagför en våldtäkt, än tar en sketen knarkare som gör det frivilligt och ett offerslöst brott.

hur många meter var det?
  • Anonym (Pick up the phone)
    klyban skrev 2018-02-23 09:50:12 följande:

Metaamfetamin är en annan molekyl än amfetamin, och beroende på hur test är gjorda är svar på den frågan.

Metaamfetamin är inte speciellt vanligt i Sverige normalt.

Helt meningslöst, och jag vill hellre att dom lagför en våldtäkt, än tar en sketen knarkare som gör det frivilligt och ett offerslöst brott.

What? Han har metamfetamin liggandes hemma som lika gärna barnen kunnat hitta och stoppa i sig. Hur fan kan man vara så korkad att man kallar detta ett OFFERSLÖST brott när BARN bor i lägenheten och deras PAPPA går på METAMFETAMIN?!
  • klyban
    Anonym (Pick up the phone) skrev 2018-02-23 09:58:37 följande:
    What? Han har metamfetamin liggandes hemma som lika gärna barnen kunnat hitta och stoppa i sig. Hur fan kan man vara så korkad att man kallar detta ett OFFERSLÖST brott när BARN bor i lägenheten och deras PAPPA går på METAMFETAMIN?!

Men då är det oaktsamhet polisen ska komma för då?
    Tycker det är viktigare och lösa ett våldtäktsfall, där återfinns i alla fall ett offer.

hur många meter var det?
  • Anonym (E)
    Anonym (Pick up the phone) skrev 2018-02-23 09:58:37 följande:

Och om dina barn kommer åt något av dina lagliga knark från psykiatrin då? Eller spriten? Det är heeeeeelt okej det? :)
  • Anonym (E)
    klyban skrev 2018-02-23 13:13:40 följande:

Men då är det oaktsamhet polisen ska komma för då?

Tycker det är viktigare och lösa ett våldtäktsfall, där återfinns i alla fall ett offer.

Det är 0.000000000001 % chans att en unge hittar knarket och får upp påsen och äter det och skadas av det

Men ett är 50% risk att en kvinna blir våldtagen när hon är i närheten av en man.

.
  • klyban
    Anonym (E) skrev 2018-02-23 13:18:35 följande:
    Det är 0.000000000001 % chans att en unge hittar knarket och får upp påsen och äter det och skadas av det

Men ett är 50% risk att en kvinna blir våldtagen när hon är i närheten av en man.
    .

Det var både underdrivet och överdrivet där ;)

hur många meter var det?
Svar på tråden Metamfetamin