• Sanna887

Blod i buken

För 6v sen fick jag ett missfall. 2 veckor senare superont i magen, åkte till gynakuten och blev tömd på 2,5 liter blod i magen. De skickade en grej på analys men kan inte konstatera vad det berodde på: om det var cysta eller utomkveds. En vecka senare fick jag blod i magen igen, slapp operation. Det är 3v sen nu. Jag har tagit massa prover och gjort UL, smärtan och blodet bakom livmodern försvinner ej..

Undrar om fler har haft blod i buken och hur lång tid det tagit innan kroppen absorberar det? Det gör ju ont! Främst vid för snabba rörelser och toalettbesök..så trött på detta nu!

• Svar på tråden Blod i buken
  • EpicNurse

Det kan ta månader! Tyvärr.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Sanna887

Det är så alltså? Vet du om det påverkar allting, typ toalettbesök också? Känns som att allt trycker på allting :( Känns lite hopplöst att inte kunna lita på sig själv för att man när som helst kan få superont..

• EpicNurse
    Sanna887 skrev 2018-02-23 19:21:27 följande:

Det är så alltså? Vet du om det påverkar allting, typ toalettbesök också? Känns som att allt trycker på allting :( Känns lite hopplöst att inte kunna lita på sig själv för att man när som helst kan få superont..

Ja det påverkar ju inte funktionerna. Men det påverkar i och med att det gör ont. Vävnaden där blodet ligger (fossa douglasi gissar jag?) blir ju lite irriterad av att där är fri vätska och därför gör det ont. Och det är faktiskt så som du säger, att det trycker både framåt och bakåt!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Blod i buken