• Äldre 23 Feb 21:47
    6602 visningar
    31 svar
    31
    6602

    Äldre kvinnor

    Vet knappt hur jag ska börja för att detta inte ska bli fånigt. Vill nog mest bara skriva av mig och få svar på tankar.

    Har egentligen sen jag var 15-16 alltid kännt mig oerhört attraherad av äldre kvinnor, utan att veta just vad det är med äldre kvinnor som är så attraktivt. Är fyllda 30 och haft iaf 2 längre förhållanden, båda med något yngre tjejer. Efter att jag blivit singel nu för andra gången har den sidan av mig vaknat till liv på riktigt och börjat fundera på vad som gör äldre kvinnor så fruktansvärt sexiga.

    Har aldrig varit med någon äldre (10 års skillnad) kvinna tidigar. Vet inte varför de blivit så även fast jag haft möjligheten några gånger när jag varit singel. Blir nästan lite nervös och känner mig barnslig. Till viss del är jag rädd att de ska utveckla sig till ett förhållande och vet inte om jag skulle klara ålderskillnaden i ett seriöst förhållande. Inser nu när jag sitter och skriver att jag inte ens haft en sexkonversation med en äldre kvinna.

    Ni som har eller haft både seriösa och icke seriösa relationer med markant yngre killar, hur har de funkat? Något som verkligen varit problem pga åldern? Är de "vanligt" att äldre kvinnor tänder på en betydligt yngre kille och tycker de är upphetsande?

    Tränar ofta och har aldrig haft problem med att attrahera yngre tjejer men vet knappt var man kan stöta på äldre kvinnor som tänder på yngre killar.

  • Svar på tråden Äldre kvinnor
  • Anonym (Vårgl­öd)
    Äldre 24 Feb 00:03
    #1
    Snoggen skrev 2018-02-23 21:47:45 följande:

    Vet knappt hur jag ska börja för att detta inte ska bli fånigt. Vill nog mest bara skriva av mig och få svar på tankar.

    Har egentligen sen jag var 15-16 alltid kännt mig oerhört attraherad av äldre kvinnor, utan att veta just vad det är med äldre kvinnor som är så attraktivt. Är fyllda 30 och haft iaf 2 längre förhållanden, båda med något yngre tjejer. Efter att jag blivit singel nu för andra gången har den sidan av mig vaknat till liv på riktigt och börjat fundera på vad som gör äldre kvinnor så fruktansvärt sexiga.

    Har aldrig varit med någon äldre (10 års skillnad) kvinna tidigar. Vet inte varför de blivit så även fast jag haft möjligheten några gånger när jag varit singel. Blir nästan lite nervös och känner mig barnslig. Till viss del är jag rädd att de ska utveckla sig till ett förhållande och vet inte om jag skulle klara ålderskillnaden i ett seriöst förhållande. Inser nu när jag sitter och skriver att jag inte ens haft en sexkonversation med en äldre kvinna.

    Ni som har eller haft både seriösa och icke seriösa relationer med markant yngre killar, hur har de funkat? Något som verkligen varit problem pga åldern? Är de "vanligt" att äldre kvinnor tänder på en betydligt yngre kille och tycker de är upphetsande?

    Tränar ofta och har aldrig haft problem med att attrahera yngre tjejer men vet knappt var man kan stöta på äldre kvinnor som tänder på yngre killar.


    Varför tror du att du attraheras av äldre kvinnor?

    Jag har ett antal såna relationer bakom mig både långvariga, lite kortare och kk`s.

    Det är stor skillnad skulle jag säga beroende på vilken ålder man är i och hur många år som är emellan... För mig har jag gått längre och längre ner i åldrarna desto äldre jag blivit (49 nu) både pga slumpen och för att jag attraheras mest av en viss ålder, vilket naturligtvis  förändrat perspektiven ganska mycket för både mig och dem och gjort vissa saker helt omöjliga, iallafall när det kommer till långvariga förhållanden av mer seriös art.

    Känslomässigt är det ingen skillnad förutom att man kanske drar sig för att känna för mycket eftersom jag inte skulle klara vara ihop med en 20 år yngre person som varit snittet på de jag träffat. Lite för stora prövningar utifrån samhället, (precis som du också ifrågasätter) om man väl faller för varann vilket jag erfarit och tvingats avsluta vid flertal tillfällen. Men det kan funka riktigt bra om man kan hålla det på en öppen nivå som kk´s eller vänner med förmåner, för sexuellt är man ofta väldigt kompatibla och det finns många egenskaper man kan se upp till hos den andre trots att man är på olika resor.

    De allra flesta har jag träffat på dejtingsidor på nätet och bjudningar och privata tillställningar. Skulle inte kunna ragga upp någon ute. Tror de allra flesta kvinnor och män för den delen skulle dra sig för att stöta på yngre om man inte var väldigt säker på att det var ömsesidigt så det får nog vara upp till dig att visa intresse om det ska bli nåt.

    Vad skulle hända om du fick känslor tror du?
  • Äldre 24 Feb 00:12
    #2

    Eftersom jag aldrig varit med någon äldre kan jag nog inte svara på de helt och hållet. Men jag har en föreställning om att äldre kvinnor inte skäms över sin nakna kropp på samma sätt som yngre kan göra.

    Att äldre kvinnor vet vad dom gillar och inte är lika rädd för att be om de.

    Tänker att de kan bli mer passionerat och "riktigt".

    Bara tanken av de ovanstående gör att man blir lite pirrig i kroppen.

    Är precis som du nämnde, samhällets acceptans för stor åldersskillnad. Att yttre faktorer sätter käppar i hjulen som inte hade varit där med en yngre tjej.

  • Anonym (Vårgl­öd)
    Äldre 24 Feb 00:42
    #3
    Snoggen skrev 2018-02-24 00:12:30 följande:

    Eftersom jag aldrig varit med någon äldre kan jag nog inte svara på de helt och hållet. Men jag har en föreställning om att äldre kvinnor inte skäms över sin nakna kropp på samma sätt som yngre kan göra.

    Att äldre kvinnor vet vad dom gillar och inte är lika rädd för att be om de.

    Tänker att de kan bli mer passionerat och "riktigt".

    Bara tanken av de ovanstående gör att man blir lite pirrig i kroppen.

    Är precis som du nämnde, samhällets acceptans för stor åldersskillnad. Att yttre faktorer sätter käppar i hjulen som inte hade varit där med en yngre tjej.


    Som svar på din fråga om äldre kvinnor tänder på yngre killar och finner det upphetsande så är svaret JA! Men alla skulle inte leva ut det eller känna sig bekväma. Sånt har jag dock inte haft några problem med alls., Har haft otroligt passionerade och kåta grejor med mina unga älskare förmodligen just pga åldersskillnaderna och spänning i det.

    Så kan det nog vara angående kropparna men det är lite paradoxalt för en äldre kvinna kan ju aldrig konkurrera med en yngre fysiskt vilket gör medvetenheten om kroppens skavanker tydligare på många sätt. Det är aspekten jag gillar minst med det hela, därför krävs det mycket passion och rejäl tändning för att man ska skita i detta och ge sig hän.En yngre kille är oftast mycket kåtare varför det blir så bra!
    Det allra bästa är att chatta eller skicka sexiga meddelanden och bilder på sms, då får man ett bra hum om vad som väntar och kan leka fram sina fantasier:)
  • Äldre 24 Feb 01:04
    #4

    Okej! Ja så kan det nog vara!

    Ja men de är nog de jag känner av. Just att åldern är de som triggar igång. Kan bli oerhört kåt av bara den tanken.

    Sen har jag en föreställning om att lite äldre kvinnor är kåtare? Är antagligen taget ur luften men de känns så.

    Du menar att en ung killes lust får dig att lättare komma igång och bli kåt?

    Ja, absolut! Att man kan få komma igång och fantisera om vad man ska göra med varandra. Kåta upp varandra så när man väl ses kan man inte hålla fingrarna ifrån varandra. Sånt kan bli riktigt hett och även hjälpa när man inte kan ses och behöver lösa de på egen hand.:)

  • Anonym
    Äldre 24 Feb 17:32
    #5
    Är de "vanligt" att äldre kvinnor tänder på en betydligt yngre kille och tycker de är upphetsande?

    Övervägande delen av gruppen äldre kvinnor skulle välja en yngre kille framför en jämngammal alla dagar i veckan, under förutsättning att allt stämmer i övrigt. De allra flesta äldre kvinnor väljer dessutom bort äldre män när de ämnar inleda något nytt. För yngre kvinnor är det naturligtvis annorlunda.
  • Äldre 24 Feb 17:55
    #6
    Anonym skrev 2018-02-24 17:32:44 följande:

    Är de "vanligt" att äldre kvinnor tänder på en betydligt yngre kille och tycker de är upphetsande?

    Övervägande delen av gruppen äldre kvinnor skulle välja en yngre kille framför en jämngammal alla dagar i veckan, under förutsättning att allt stämmer i övrigt. De allra flesta äldre kvinnor väljer dessutom bort äldre män när de ämnar inleda något nytt. För yngre kvinnor är det naturligtvis annorlunda.


    Okej, de hade jag ingen aning om. Dock känns de betydlogt mer tabubelagt att inleda något med en äldre kvinna än tvärt om. Inte så ofta man ser eller hör något om äldre kvinnor som träffar yngra killar.
  • Äldre 26 Feb 07:20
    #7

    Ingen mer som har något att säga om detta?

  • Anonym (Vårgl­öd)
    Äldre 26 Feb 10:45
    #8
    Anonym skrev 2018-02-24 17:32:44 följande:
    Är de "vanligt" att äldre kvinnor tänder på en betydligt yngre kille och tycker de är upphetsande?

    Övervägande delen av gruppen äldre kvinnor skulle välja en yngre kille framför en jämngammal alla dagar i veckan, under förutsättning att allt stämmer i övrigt. De allra flesta äldre kvinnor väljer dessutom bort äldre män när de ämnar inleda något nytt. För yngre kvinnor är det naturligtvis annorlunda.
    Av prestations och utseendemässiga skäl kan det nog vara så, men de allra flesta äldre kvinnor har en spärr och föredrar en man i sin egen ålder intellektuellt sett och för att människor söker en jämlike och vill vara på samma våglängd erfarenhetsmässigt.
    Ytterst få unga killar skulle kunna tänka sig en äldre kvinna som partner av samma skäl. Det finns en hel del fördomar och frågor att kämpa mot som skulle kräva mycket motivation och styrka.
  • Anonym (Vårgl­öd)
    Äldre 26 Feb 10:48
    #9
    Snoggen skrev 2018-02-24 17:55:50 följande:
    Okej, de hade jag ingen aning om. Dock känns de betydlogt mer tabubelagt att inleda något med en äldre kvinna än tvärt om. Inte så ofta man ser eller hör något om äldre kvinnor som träffar yngra killar.
    Det är väldigt vanligt om du läser trådar härinne men mest i sexuella syften. Förhållanden tror jag sällan överlever sån åldersskillnad. Det är lätt för äldre kvinnor att hitta unga älskare eller kk´s men inte långvariga förhållanden, förmodligen pga tabut kring det som du nämner.
  • Anonym (Vårgl­öd)
    Äldre 26 Feb 11:07
    #10
    Snoggen skrev 2018-02-24 01:04:16 följande:

    Okej! Ja så kan det nog vara!

    Ja men de är nog de jag känner av. Just att åldern är de som triggar igång. Kan bli oerhört kåt av bara den tanken.

    Sen har jag en föreställning om att lite äldre kvinnor är kåtare? Är antagligen taget ur luften men de känns så.

    Du menar att en ung killes lust får dig att lättare komma igång och bli kåt?

    Ja, absolut! Att man kan få komma igång och fantisera om vad man ska göra med varandra. Kåta upp varandra så när man väl ses kan man inte hålla fingrarna ifrån varandra. Sånt kan bli riktigt hett och även hjälpa när man inte kan ses och behöver lösa de på egen hand.:)


    De yngre killar jag varit med har känt precis detta du säger. Spänningen i det lite förbjudna.
    Sen att vi skulle vara kåtare är nog en sanning med modifikation För en yngre kvinna i sina fruktsammaste år borde ju rent biologiskt vara kåtare ur evolutionssynpunkt?!  Men istället tampas de med så många utseendemässig krav, konkurrens och fysiska hämningar, i betydligt högre grad än äldre. De har heller inte lärt känna sina egna kroppar och hur den bäst njuter. Sånt tar många år att upptäcka och experimentera med:) 

    Unga killar lust är så överväldigande och bekräftande på ett helt annat sätt än en jämnårigs........ Kanske behövs skillnaderna för att skapa den där dynamiken som får en att explodera av kåthet? Så är det för mig!  

    Att vara så begärd och lustad efter av en ung vacker man är  väldigt "upphetsande". Se förväntningarna i hans blick och kroppspråk, och veta att intensiteten i det jag ger honom och det vi upplever tillsammans kan vara första gångerna han upplever och lämna ett outplånligt intryck!;)
Svar på tråden Äldre kvinnor