• Anonym (Jag)
    Äldre 24 Feb 13:34
    3838 visningar
    14 svar
    14
    3838

    Betala?

    Förra helgen passade jag en väns tre barn medan föräldrarna skulle ut och äta och gå på bio.

    Plutten på två år spillde mat på kläderna, så jag bytte till rena. Dessa blev också fläckiga under eftermiddagen/kvällen, men inte så farligt tyckte jag.

    När föräldrarna kom hem var barnen i pyjamas och tvååringen sov.

    Nu har jag fått bilder på kläderna där de skriver att fläckarna inte går bort och att de kläderna öht inte skulle användas till vardags och vill ha ersättning för det.

    Jag är mest snopen och min första tanke var att betala, men varför egentligen? Kläderna hängde i barnets garderob, hur skulle jag veta att det inte fick användas?

  • Svar på tråden Betala?
  • Äldre 24 Feb 14:08
    #1
    Anonym (Jag) skrev 2018-02-24 13:34:10 följande:
    Förra helgen passade jag en väns tre barn medan föräldrarna skulle ut och äta och gå på bio..

    Nu har jag fått bilder på kläderna där de skriver att fläckarna inte går bort och att de kläderna öht inte skulle användas till vardags och vill ha ersättning för det.
    Förra helgen är väl inte till vardags?

    Nä fan barn smutsar ner sig det är inte ditt fel och du ska inte betala ett dugg.
    Vad är det för stolpskott till föräldrar som tror att en 2-åring inte kan smutsa ner sig..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Jösse­s)
    Äldre 24 Feb 14:10
    #2

    Om det här är på riktigt så hade det inte varit min vän så länge till. Helt allvarligt, sådana vänner kan man vara utan.

    Tycker du gott kan säga till din ?vän? att du självklart inte kommer att betala.

  • Äldre 24 Feb 14:10
    #3

    Vad är det för fel på folk? Klart som fan att du inte ska behöva ersätta en sån sak.

    Fick du betalt för passningen? Hade de på något sätt sagt vilka kläder barnet borde ha bytt om till vid en olycka?

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 14:14
    #4
    Frontline skrev 2018-02-24 14:08:23 följande:

    Förra helgen är väl inte till vardags?

    Nä fan barn smutsar ner sig det är inte ditt fel och du ska inte betala ett dugg.

    Vad är det för stolpskott till föräldrar som tror att en 2-åring inte kan smutsa ner sig..


    Antar att de menar att kläderna bara används vid speciella tillfällen. Kläderna hon hade på sig i början sa de inget om, utan bara de andra.
  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 14:16
    #5
    Crazzy skrev 2018-02-24 14:10:42 följande:

    Vad är det för fel på folk? Klart som fan att du inte ska behöva ersätta en sån sak.

    Fick du betalt för passningen? Hade de på något sätt sagt vilka kläder barnet borde ha bytt om till vid en olycka?


    Ja jag fick betalt, men de sa inget om vilka kläder som var okej.
  • Äldre 24 Feb 14:38
    #6

    Jisses vilka pinsamma människor.Nej ts, naturligtvis ska du inte betala ett öre. Hur menar dom att du skulle veta vad som fick användas eller ej.


    Goodness me
  • Anonym (123)
    Äldre 24 Feb 14:44
    #7

    Om det här verkligen är sant är det helt sinnessjukt! Föräldrarna är riktigt pinsamma och det bästa du kan göra är att säga upp kontakten direkt.

  • Anonym (Betal­a och avslut­a)
    Äldre 24 Feb 14:54
    #8

    Jag hade betalat och därefter hade jag avslutat relationen. Faktiskt.

    Så hade jag inte passat vänners barn mot betalning i o f s. Antingen gratis eller inte alls, men du har väl dina skäl till det.

  • Anonym (Jösse­s)
    Äldre 24 Feb 19:06
    #9
    Anonym (Betala och avsluta) skrev 2018-02-24 14:54:03 följande:

    Jag hade betalat och därefter hade jag avslutat relationen. Faktiskt.

    Så hade jag inte passat vänners barn mot betalning i o f s. Antingen gratis eller inte alls, men du har väl dina skäl till det.


    Helt rätt! Betala och avsluta. Det är ett mycket bra förslag!
  • Äldre 24 Feb 19:10
    #10

    Hahahaha hoppas detta är en skämttråd. Vilka idioter annars.

  • Äldre 24 Feb 19:12
    #11

    Jag hade inte betalt.

    Hade nog ändå avslutat relationen med sådana pinsamma människor.

    Ombyte 2 var onödigt men nu är det gjort.

  • Anonym (.....­....)
    Äldre 24 Feb 19:34
    #12

    Vilka människor det finns, kommer bara att tänka på den andra aktuella tråden Hon ska ge tillbaka presenten (i Allmän debatt). Även om det handlar om lite olika saker så är det om hur pinsamma eller dåliga en del folk är. 

    Om denna tråd är Irl, så fasa ut kontakten med dom TS!

  • Äldre 24 Feb 19:35
    #13

    Det finns ju folk till allt. Tvååringar har väl nästan alltid fläckar som inte går bort. Dom är ju barn. Jag hade varken betalat eller umgås så mycket mer med dom.

  • Anonym (Haha nej)
    Äldre 24 Feb 19:38
    #14

    Givetvis ska du inte betala. Hur viktiga kan finkläder vara till en 2-åring, om ett par månader hade de ändå varit urvuxna. Antagligen försökte de inte få bort fläckarna innan de tvättade kläderna så då får de skylla sig själva.
    Betala inte, och sitt inte barnvakt åt dem igen.

Svar på tråden Betala?