• Anonym (AZ)

När är risken som störst för en gift kvinna att vara otrogen?

Finns det olika risker vid olika åldrar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är risken som störst för en gift kvinna att vara otrogen?
  • Anonym (Blue)

Risken är som störst när en människa anser att moralen och värdigheten i att vara sin partner trofast som man lovar med hela sitt väsen, bara var ord när man känner att man är värld det bästa av två världar även om det innebär att man är en lögnare bedragare och krossar sitt förhållande och stampar över sin partner.

Detta har ingen åldersgräns. En 14 åring kan göra det lika mycket som en 50 åring eller 30 åring.

Eftersom låg självkänsla inte har med åldrar att göra.

• Queennr1
    Anonym (Blue) skrev 2018-02-24 16:42:49 följande:

Risken är som störst när en människa anser att moralen och värdigheten i att vara sin partner trofast som man lovar med hela sitt väsen, bara var ord när man känner att man är värld det bästa av två världar även om det innebär att man är en lögnare bedragare och krossar sitt förhållande och stampar över sin partner.

Detta har ingen åldersgräns. En 14 åring kan göra det lika mycket som en 50 åring eller 30 åring.

Eftersom låg självkänsla inte har med åldrar att göra.

Otrohet har extremt lite med dålig självkänsla att göra. Otrohet är nästan alltid nåt som händer i stundens ingivelse och ofta under berusning. Precis så enkelt är det. Finns inga anledningar till att flrsöka vrida till det till nån komplex psykologisk analys. Sånt som händer för arr människan i grunden är tämligen primitiv.
  • Anonym (Gissning)

Jag gissar att det är när barnen är i förskole/början av skolåldern. De är inte småbarn och tar all tid och energi men hon har en större drive att hitta tillbaka till sig själv, kanske är sur på sin man för att hon fått ta mer jobb med barn och hem och dessutom mår dåligt över sin kropp efter barnen och vill ha bekräftelse och förnyat intresse att utveckla sig själv och bli sedd som något annat än en mamma. Hon börjar jobba igen och kanske får nya arbetskompisar. Relationen hemma är sliten efter småbarnsåren.

Det tror jag är absolut störst risk.

Sedan också förstås i början av en relation innan man kommit varandra nära/blivit kär/vill satsa när nyförälskelsen gått över och hon egentligen vill lämna men är konflikträdd.

• Anonym (man)
    Queennr1 skrev 2018-02-24 16:51:45 följande:
    Otrohet har extremt lite med dålig självkänsla att göra. Otrohet är nästan alltid nåt som händer i stundens ingivelse och ofta under berusning. Precis så enkelt är det. Finns inga anledningar till att flrsöka vrida till det till nån komplex psykologisk analys. Sånt som händer för arr människan i grunden är tämligen primitiv.
    Njae, det mesta av det vi gör har förklaringar. Vi gör väldigt få saker av ren slump. Och otrohet har visst en hel del med självkänsla att göra. Givetvis beror inte all otrohet på taskig självkänsla men men det finns kopplingar. En person med taskig självkänsla har oftast också ett enormt behov av bekräftelse och otrohet kan vara ett sätt för dem att få bekräftelse, och bekräftelse är en väldigt vanlig anledning till otrohet.

Ja vi är till stor del primitiva, vi  har massor med instinkter som ibland krockar med våra normer men vi har också en förmåga att kontrollera våra impulser och tänka framåt i flera steg, Det är väl i grunden just det som skiljer oss från djuren.
    Kärlek och sex är inte de enda känslor vi har, vi kan känna en massa olika saker. Om det går att inte agera på ilska så går det garanterat låta bli att agera på kärlek och kåthet. Kan man låta bli att gå lös på folk så fort man blir arg så kan man förmodligen också låta bli att knulla andra när man blir kåt/kär.

Så faktiskt finns det väldigt goda anledningar att "försöka vrida det till nån komplex psykologisk analys". För bortförklarar man allt slags skitbeteende med att "vi är primitiva" och beter sig som ett djur, dvs agerar utan att tänka så ska man kanske hellre leva med djur och inte med människor. Framför allt när dessa djuriskhetsförespråkare rätt ofta verka lida av en enorm dubbelmoral där de anser att det är bara dem som får bete sig djurisk mot andra, alla andra ska bete sig extrem korrekt och mot dem.
  • Anonym (Anna)

Jag tror det har med med med kvaliteten på relationen att göra. Andra blir mer intressanta om ens relation inte är bra.

• Anonym (AZ)
    Queennr1 skrev 2018-02-24 16:51:45 följande:
    Kul att läsa ditt inlägg. De flesta, framför allt kvinnor, anklagar män för att försumma sina kvinnor. Jag tror också att det oftast kan vara slumpen. Till exempel företagskonferens och fest på kvällen, alkohol och en kollega som stöter på en. Det är nog ett fåtal som inleder långa otrohetsaffärer, svårt att hemlighålla och jobbigt för samvetet. En enstaka affär i samband med en företagsfest går nog lättare att försvara inför det dåliga samvetet.
  • Anonym (Abbie)

Jag får lägga en röst på klimakteriet för jag har inte varit så sugen på sex sedan jag var 20. 

Det är tydligt hormonellt och följer månadscykeln, bara mer intensivt än på länge.
    Började en period fantisera om kollegor som egentligen inte alls är intressanta jämfört med den fantastiska man jag har. Tänker verkligen inte göra något alls men jag märker att impulsen finns där.

• Anonym (Ofelia)
    Anonym (Abbie) skrev 2018-03-01 17:50:43 följande:

Jag får lägga en röst på klimakteriet för jag har inte varit så sugen på sex sedan jag var 20. 

Det är tydligt hormonellt och följer månadscykeln, bara mer intensivt än på länge.

Började en period fantisera om kollegor som egentligen inte alls är intressanta jämfört med den fantastiska man jag har. Tänker verkligen inte göra något alls men jag märker att impulsen finns där.

Håller helt med. Mellan 15-20 Och mellan 45- 50 är de mest kåta perioderna i mitt liv. Hittills.
  • Anonym (AZ)

Ganska jämnt fördelat. Jag trodde att det var mer olika.

Svar på tråden När är risken som störst för en gift kvinna att vara otrogen?