• Madida

    Vilket namn är finast?

    Bara för skoj skull, vilket namn tycker ni är finast?

    Undanber mig kommentarer om att inget är fint - skippa då att rösta istället :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är finast?
  • Arek

    Alla tre är jättefina namn! Selma om jag skulle välja åt namn åt mitt barn, Juni för att det är lite nytänkande.

  • Aniiee

    Elsa. Selma är en gammal tant och Juni är en månad.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Madida
    Aniiee skrev 2018-02-24 22:28:06 följande:

    Elsa. Selma är en gammal tant och Juni är en månad.


    Även Elsa är ett namn för en gammal tant tycker jag :) Men ändå fint, precis som Selma.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Meriall

    Juni är finast och jag hade velat ha det

    på mitt barn men det är jättevanligt nu vilket gjorde att det kändes mindre kul (så tyvärr är det inte nytänkande då jättemånga har tänkt precis samma samtidigt...)

    Elsa är okej men ingen favorit. Också jättevanligt pga frozen.

    Selma typ samma. Okej men ingen favorit. Relativt vanligt och kommer inte sticka ut men mindre än de andra.

  • Meriall
    Aniiee skrev 2018-02-24 22:28:06 följande:

    Elsa. Selma är en gammal tant och Juni är en månad.


    Maj är också en månad. Men ett namn ändå.
  • Madida
    Meriall skrev 2018-02-24 22:33:53 följande:

    Juni är finast och jag hade velat ha det

    på mitt barn men det är jättevanligt nu vilket gjorde att det kändes mindre kul (så tyvärr är det inte nytänkande då jättemånga har tänkt precis samma samtidigt...)

    Elsa är okej men ingen favorit. Också jättevanligt pga frozen.

    Selma typ samma. Okej men ingen favorit. Relativt vanligt och kommer inte sticka ut men mindre än de andra.


    Helt missat att Juni och Elsa är jättevanliga nu.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Meriall

    Förra året var Elsa det 13e vanligaste flicknamnet, Selma 16e vanligast och Juni 40e vanligast. Så jag hade missat att Selma är vanligare än Juni.

    Just denna namntyp med korta namn som låter lite gammeldags och/eller "ovanliga" är vanligast...

    Ella, Ebba, Lilly, Saga, Wilma, Alice... är i topp. Lilly var också en favorit hos mig. Man har nog mer "typisk" smak än man kan tro ;)

  • fluu

    Elsa och Selma älskar jag. Vackra, rejäla och gångbara! Juni är för.sött och vekt för min smak.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Madida
    fluu skrev 2018-02-25 06:52:34 följande:

    Elsa och Selma älskar jag. Vackra, rejäla och gångbara! Juni är för.sött och vekt för min smak.


    Kul att du säger så för det är precis vad jag känt. Innan dottern föddes kändes Juni jättefint men nu, trots att hon verkligen är pytteliten, känner jag att hon är för tuff och stark för namnet :)
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Physalis

    Tycker alla namnen är fina, röstade på Juni. Elsa är jag lite trött på pga frozen.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vilket namn är finast?